I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dagens Cloverfield-tråd - Monstret kommer från Lost-ön?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2008-02-11 18:40

Dagens Cloverfield-tråd - Monstret kommer från Lost-ön?

Det har väl knappast undgått någon att mannen bakom Cloverfield (JJ Abrams) är mannen bakom tv-serien Lost. Det framgår ganska tydligt att Cloverfield utspelar sig i samma "värld" som Lost. Karaktären Rob i Cloverfield ska resa till Japan för att arbeta för företaget som producerar drinken "Slusho" som även finns i Lost, och i början av Cloverfield så ser man tydligt en Dharma Initiativ-symbol, ni som följer serien Lost vet vad det står för. Jag tror även att det finns fler referenser men det får ni ta reda på själva.

Anyway, som ni säkert minns från säsong 1 av Lost så fanns det något monster som b.la. åt upp piloten, som sedan har kallats för "monstret" av de överlevande.  Man har vad jag minns aldrig fått se monstret, även om vissa tror att det består av den mystiska svarta röken. Jag tycker att ljuden som monstret i Cloverfield avger sig matcher med det i Lost och även storleken känns passande.

Ett möjligt händelsebelopp skulle kunna vara att monstret lämnar "Lost-området", följer efter ett oljefartyg (ett oljefaryg det första som förstörs av monstret i Cloverfield) till Manhattan, när han sedan upptäcker staden så känner den sig hotad och....ja.

Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!