I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Across The Universe.

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2008-01-25 13:30

Across The Universe.


Det här inlägget är väl bara för att fråga om vad ni tycker om rullen osv. Jag tänker inte skriva vad den handalr om, för jag suger på det. Drar bara det snabbaste:
Filmen är en musikal som handlar om ett par ungdomar i New York under Vietnamnkriget.

Nu till det viktiga: Musiken är ju helt otroligt jävla bra. Vilken man redan visste då alla låtar är Beatles-låtar. Men de har gjorts om så otroligt bra, och sättet låtarna griper tag i scenerna får mig att rysa. Vissa scener och låtar är nästan (och med nästan menar jag några mil) bättre än orginalen själva.

Låtar som Let It Be, I've Just Seen A Face, I Want to Hold Your Hand och Hey Jude är klockrena rakt igenom. Skådespelarna gör faktiskt ett jävla bra jobb med sången, och inlevelse osv.
Joe Cocker's verision av Come Togehter är ju klockren också. Men vad förväntar man sig av kungen själv?

Filmen i sig är mer än OK, då den upplyfts av soundtracket. En underbar jävla musikal helt enkelt som är full av kärlek.

Vad tycker ni?

Across The Universe

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.