I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Oscars nomineringarna 2008

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-01-22 18:56

Oscars nomineringarna 2008

Oscars nomineringarna för filmåret 2007:

http://www.imdb.com/features/rto/2008/oscars

Själ hoppas jag att bröderna Coen plockar hem en statyett för no country for old men, känns som att de har "samlat" ihop till en nu. Har dock inte sett samtliga konkurrerande filmer.

Juno tycker jag är överskattad, såg den dock mitt i natten en sömlös vardag. Kanske borde se den igen i vaket tillstånd för en rättvisare bedömning.

Vad säger ni om nomineringarna?

2008-01-22 19:06
Var väl rätt väntade nomineringar..

3:10 to Yuma borde väl kanske fått någon mer nominering.

Gissar på,

Best Motion Picture - There Will Be Blood

Best Male Leading Role - Daniel Day-Lewis

Best Male Supporting Role - Javier Bardem

Orkar inte skriva resten.. 

2008-01-22 19:43
Skulle vara kul som fan om Ellen Page vann för bästa kvinnliga.
No Coutry förbästa film, kan inte säga nått There Will Be Blood då jag inte sett den.
Johnny Depp lär ta hem bästa manliga.
Faska inte säga för mycket, många filmer i årest nomineringar som jag inte sett än :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-22 20:10
Många känns redan nu rätt givna.

Roligast är väl egentligen att Roderick Jaynes fick en nominering. Vilket är en påhittad person då det är bröderna Coens pseudonym. Kul att Ruby Dee fick en nominering även om hon inte ens var med 5 min i filmen. Känns lite som en hyllning för hennes karriär och inte rollen. Samma med Hal HolBrook..

Nöjd att jag gissade rätt på 72 nomineringar av 99.

2008-01-22 20:18
Att Brad Pitt inte är nominerad är tragiskt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-22 21:07
Första anblick så känns Juno lite så där. Men men!
jagvillocksåhaenblog.com

2008-01-22 22:13
Min gissning på "de stora":

Bästa Film - Atonement

Bästa Manliga Huvudroll: Johnny Depp, eftersom Lewis vunnit förut och därför att jag tror att akademien tycker att det är Depp:s "tur".

Bästa Kvinnliga Huvudroll: Laura Linney, The Savages.

Bästa Manliga Biroll: Javier Bardem, No Country For Old Men.

Bästa Kvinnliga Biroll: Amy Ryan, Gone Baby Gone.

Bästa Reggisör: Roderick Jaynes (Coen-bröderna)
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!

2008-01-22 23:07
Skulle tappa hakan om Depp och Atonement vann.. om jag ska vara helt ärligt om man kollar som har stor inblick i SAG, DGA och PGA så kommer det stå mellan There Will Be Blood och No Country for Old Men och Daniel Day Lewis och George Clooney. Att folk har redan fått Oscar bryr sig akademin inte om. Då skulle det inte ta så lång tid för Scorscese att få en Oscar.

Roderick Jaynes är bara nominerad i Editing.. regissör är det båda bröderna.

Amy Ryan och Cate Blanchett är det väldigt jämnt mellan men tror som du att Amy Ryan tar det. Julie Christie tar bästa kvinnliga.

2008-01-22 23:10
Midas: Gilla du inte Juno?
Håller med om bästa film, bästa screenplay och Ellen Paige men kan inte förstå hur Jason Reitman kunde få nominering den är ju inte så bra regisserad. Akademin måste verkligen hata Sean Penn då han inte fick någon nominering för varken screenplay eller regissör.

2008-01-22 23:13
Hmm, tror ni Heath Ledger kommer få nån sorts hyllning på galan? Bergman också kanske?

2008-01-22 23:30
Definitivt att de kommer få det. Nästan så man måste se oscarsgalan bara för "the tribute to heath"

2008-01-23 00:57
Inte en enda nominering till Inland Empire. 

Sorgligt fanimej. Då satt Lynch där med kon i LA förgäves.
http://www.toptensomething.blogg.se

2008-01-23 01:09
De har ju varje år en tribute till alla de som gått bort inom filmvärlden.

2008-01-23 12:31
drycie

Att akadmien tar hänsyn till vem som vunnit förut osv. råder det för mig inget större tvivel om.
Om t.ex. Denzel varit en nykomling så tror jag definitivt att hans tolkning av Frank Lucas hade räckt till en nominering.

No Country For Old Men käns lite för "gritty" för juryn, det är väl typ den lilla flickan ur The War Of the Worlds och liknande som avgör vilka som vinner, sedan känns Atonement som en typsik Oscar-film.

Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!