I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ni som gillade K-Pax, checka denna filmen

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-01-04 12:43

Ni som gillade K-Pax, checka denna filmen

The Man From Earth

Finns egentligen inte så mkt att säga, filmen är great, en av de bättre jag sett på länge.

Kort och gott handlar filmen om en vanlig lärare i en amerikansk småstad som har sagt upp sig från sin tjänst och nu ska dra vidare. Han bjuder in sina kollegor för att ta farväl och bestämmer sig för första gången att berätta sanningen om vem han är. Dvs, en 14 000 år gammal Cro-Magnon man som uppenbarligen är odödlig och har gått på jorden genom hela människans moderna historia. Hur filmen slutar, deras reaktioner och om det ligger nån sanning i hans påstående får ni själva ta reda på.

//Pz

2008-01-04 12:47
Såg den igår! Väldigt bra var den.

Spolier:
Jag tyckte inte riktigt att de behandlade frågan om han faktiskt var odödlig. Alltså, på 14000år lär han ju blivit 'dödad' (huggen, skjuten, påkörd, trillat från stup) ett antal gånger, men de var ju bara inne på det lite när han drog pistol. Hur tolkade du det, för han verkade lite rädd..?
Göteborg på låtsas.

2008-01-04 12:50
Spoiler

Well, han hade tydligen inte det, eller dvs han hade varit med om tortyr och annat men inget riktigt dödligt som t.ex. att bli påkörd av en lastbil i 120 km/h typ. Sen regenererade hans hud också á la Wolverine. Det var därför han inte hade kvar ärren efter korsfästelsen. Har för mig att han sa också att han inte visste om det gick att döda honom (för att han inte varit med nån riktigt dödlig situation?).

//Pz

2008-01-04 13:18

Yes den var cool, inte lika snabb och händelserik som K-Pax men häftig.

2008-01-04 14:26
Fuck måste se den snart! Alla som har sett den säger att den är skitbra! Har förresten snackat med producenten till den filmen en hel del =)
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2008-01-04 14:44
ja, den är bra. trevliga skådespelarinsatser.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-04 14:45
skönt att se att tony todd kan vara annat än "en stor skrämmande man" i en b-skräckfilm.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-04 15:18
Tack för tipset, jag älskar K-Pax!

2008-01-04 18:00
Såg den för ett tag sen och jag gillade den, gillade den mycket.. Soft när endast skådespeleri & dialog lyckas fånga ens intresse..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2008-01-04 18:01
men shit, jag trodde det var en gammal film..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2008-01-04 19:51
skönt med en film som utspelar sig med mer eller mindre bara 1 scen hela tiden. klockren!
riktigt sköna filosofiska tankegångar för övrigt. skön psykologisk skildring var det också.
5/5 små harkluttar på en åker
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-01-05 17:44
Har inte läst vad ni skrivit. Det var den sämsta filmen jag sett på länge. Taskigt skådespeleri, manus och produktion
Please, save me Jebus!

2008-01-05 21:00

Tycker den var helt okej, vissa av skådisarna va sämre än andra. schyst liten twist i slutet=)

Tuggarn, filmen har ju grymt liten budget så du kan ju itne förvänta dig så mycket mer av produktionen

2008-01-06 11:46

i love kpax very much! thanx for the tip on that one - havent seen it in ages!!

the man on earth was not that good. at all. it was thin, and kinda lame!
but the idea of the movie was very nice.
however the movie failed.

2008-01-06 16:42
aeap hehe kör du en victoria silvstedt?
Skivsamlare

2008-01-06 17:24
HAHA
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2008-01-06 18:08
Älskar denna typ av filmer. Tack för tipset man.

2008-01-06 19:39
Såg den för några veckor sen. Gillar den här sortens dialogfilm, men:

SPOILER!

Jag gillade inte alls att han var jesus. Det var ju att bre på lite väl mycket och den sista halvtimmen sänkte också betyget avsevärt.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2008-01-06 19:43

spoiler

Asså, men det är ju logiskt egentligen, om inte han var Jesus, vem skulle annars vara det? :)

En man som då levt i 10 000 år vet nog en jävla massa för att kunna sätta igång en sån grej som Jesus gjorde? (eller ja hans anhängare i efterhand då egentligen..)

Gillar också kammarspel, Glengarry Glen Ross är en annan favorit.

2008-01-06 20:04
exorsixten:

lol
nah, im in england and i dont have the energy to activate the swe keyboard. and i hate to write swe letters without the dots. so im going with english.
Moderator

2008-01-06 20:52
Är det värt att se filmen även fast man har läst alla era spoilers? Känns inte som att filmen bygger så mycket på att man ska bli överraskad.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-01-06 22:58
GAIA P25

Gillar du kammarspel så kan jag dessutom rekommendera Tape och Interview.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2008-01-06 23:00
kapten:

nope. not worth it.

2008-01-06 23:12
Jag gillade K-Pax, men inte alls den här.
Ganska dåligt skådespeleri för det mesta och jag tycker inte själva premissen var tillräckligt spännande för att göra en film som utspelar sig i endast ett rum intressant. 12 Angry Men kanske fick det att se för enkelt ut..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2008-01-06 23:54
calbier:

tack!
Moderator

2008-01-07 22:57
helt ok. jag gillar den här typen av berättelser och är inne i en period då jag är väldigt intresserad av historia. den höll mig fast iallafall även om den var långt ifrån klockren.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-01-08 00:07
Om vi gillar K-Fed då?

2008-01-08 11:39
Hmm.. K-Fed? Då kan jag rekommendera denna filmen

2008-01-08 13:40
lol i dont get it.
whats english got to do with silvstedt and who the fuck cares about her?? lol

2008-01-08 23:30
om ni gillade K-pax så kommer ni däremot gilla King of California
Please, save me Jebus!

2008-01-09 00:51
Kass. Huvudrollsinnehavaren var sämst.

2008-01-09 01:45
dekay:
aja.
i vilket fall som helst kom jag på att alt+shift inte var så jobbigt ändå.

2008-01-09 08:54

Jag gillade den. Tack för tipset!

Hihi

2008-01-09 14:19
skönt att se att det finns folk som kan göra film sm utspelar sig i ett rum fortfarande.. lär ju inte kostat mycket att spela in, och ändå en riktigt bra rulle.. =)
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.