I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Den ryska serien Brigada

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-12-21 16:47

Den ryska serien Brigada

jag har hört mycket gott om den...typ att det ska vara den ryska "sopranos" etc...vart kan man få tag i den? jag har letat på dischshop och ginza och även bland torrents jag vill verkligen se den...nån som vet?

DillSound like whoa....
för mer info: maila eller gör nåt annat

2007-12-21 19:39
Jag är också sjukt intresserad av att se den. Har läst så mycket bra om den, men översättningen till engelska ska visst var sjukt kass.

2007-12-26 15:01
låter nice...

style
DillSound like whoa....
för mer info: maila eller gör nåt annat

2007-12-26 18:11
den är ju inte i närheten av sopranos eller gudfadern eller så men visst man kan väl jämföra den med sopranos.. kvalitén är enormt mycket lägre på alla plan dock.. det grymma med den är egentligen att den är rysk och att den sträcker sig över lång tid.. den är jävligt cool helt enkelt för att den är annorlunda från all amerikansk gangsterfilm man ser..

ärligt betyg skulle nog vara 5 av 10 men jag diggar det ändå som fan så kan väl ge den 7 av 10.. mest för att jag giullar den råa lowbudget ryska stilen på serien..

tänk er sopranos story blandat med musik och fiilmning som mest liknar Rederiet och att det är på ryska så har ni ungefär den här serien i ett nötskal..

och ja översättningen måste vara gjord av någon full rysk gruvarbetare eller något, ibland är det het omöjligt att få ihop nåt vettigt av undertexten, men man fattar ju liksom, storyn är ju rätt simpel..

ung kille kommer hem från armén, polarna har blivit kriminella, ung kille slår sig upp i den undre världen, makt korumperar and so on.. scarface stylee.. 
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-27 00:17
Dekay
Det du är säkrast på är väl bäst, men om du kör på engelska så har ju fler glädje av det

2007-12-27 00:40
Dekay: gör den på engelska så har fler nöje av det..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.