I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Samurai/Kung fu filmer

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-12-16 03:41

Samurai/Kung fu filmer

Lyssnar väldigt mycket på Wu tang, och jag hör att de alltid har en mängd citat från gamla kung fu filmer osv.

Sysslat själv med det i många många år nu så sånt uppskattas, även om de är B-filmer :D

Så jag undrar om ni vet några filmer i samurai/kung fu genrén.

Shaolin, ronins, samurai's osv.

ex.

Shogun assassin,
Seven samurai,  osv.

Peace.
Nero  Aka hannibal

"Like Walter. E. Curtz, Im Living with insanity, I'll Raise Child Soldiers and make them Murder their family" - Nero

2007-12-16 12:53

Kagemusha - Spökgeneralen

Flying daggers

Yojimbo

Äh nu blev det hjärnstopp.

www.kungfumovies.net
kanske kan vara något.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-12-16 13:01
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-16 13:01
Kolla på White Lotus, den äger!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-16 13:13

Jävligt bra old school kung-fu som wu tang inspirerats mycket av är Master Killa: 36th chambers of shaolin (troligtvis bästa kung fu-flicken som gjorts), Five Deadly Venoms och Shaolin & Wu tang.

Shogun assassin är ju som du skrev också given. Fet film som det samplas mycket från på Liquid Swords. Den är för övrigt en ihopklippning av några avsnitt från tv-serien Lone Wolf & Cub.

En ofta bortglömd film i de här sammanhangen är Duel to death som fucking äger. Tror RZA samplat lite från den på något intro, men den är värd att se i vilket fall som helst. Blodiga svärdsdueller, feta visdomsord och jätteninjor i en och samma film.

"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2007-12-16 15:07
shaolin vs. lama är en favorit.

2007-12-16 16:29
Någon som vet vilka filmer som samplats på 8 Diagrams?
He Who Professes The Faith Will Excel: And To Whatever You Accustom Yourself You Will Grow Accustomed To. <br> Blessing To The Reader

2007-12-16 17:06
Eight diagram pole fighter är samplat på wolves iaf
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2007-12-16 17:55
har ni några fler sidor där man kan streama vidz?
hade förr en hårddrive med 100 jävla kukgigabyte kung fufilm som kraschade för ett tag sen, lifez a bitch and the u die..

2007-12-16 21:29
The last samurai
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2007-12-16 23:28
Monsta! X0, Kollade du min länk?
Det är tyvärr den enda jag vet men det finns ju några stycken där i alla fall.

2007-12-17 15:41