Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hade tänkt göra en topic efter jag sett den. ska se den nu. weppa
bästa, sedan fargo är ett jävla skitsnack. helt ok, det är ju cohen, men inte så imponerad.
tyckte den var grym. bästa jag sett i år.
fett, ska lätt se den
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Se den!!! Årets hittils bästa film!!!
"My weapon of choice the Turntable"<br><br>
är den som fargo? för den tycker jag är riktigt överskattad...
då är ditt värde som människa också riktigt överskattat...
Jag gillade den grymt mycket. Javier Bardems karaktär kommer dock göra mig sömnlös inatt tyvärr.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
förstår inte vad det är för associationer den har med fargo iof var det länge sen jag såg den nu men endå. filmen är i vilket fall bra. helt klart värd att se minst en gång!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Javier Bardems karaktär var en uppfriskande fläkt i filmvärlden, måste jag våga påstå.
Jävla grym rulle. Grym stämning genom hela filmen. Javier Bardem och Josh Brolin gör det grymt som fan. Älskade rulle hela vägen!
ja ruggigt bra film.. har äxt på mig mer och mer sen jag såg den, ju mer man funderar på den ju mer inser man hur bra den är..
Jag tror folk drar paralleller mellan Peter Stormares karaktär och Javier Bardems karaktär därav jämförelsen med Fargo.
getting a hard on! vilken underbar film och javier maste fa det erkannande han borde fatt for lange sedan. och som nagon sa tidigare, sjukt bra stamning genom hela filmen
I´m with stupid--->
Muy bien!
Förra årets utan tvekan näst bästa film!
Tri~ Fixion, Tri~ Fixion
Tycker denna filmen var skitdålig ,fattar inte hur folk kan tycka den e bra, hur långtråkig som helst!
Sövermanland
inte lik fargo ett skit. otroligt välgjord film, enkel men så jävla färgstark. känns cohen helt klart och har ett par minnesvärda scener. Älskar den med pitbullen som jagar se den.
så jävla dåli slut, fatta noll! va dock inte helt inne hela filmen igenom! då man käka o sånt skit! Men endå fatta inte slutet...
se den igen
Tyckte det var mycket onödig dialog i filmen som jag får känslan av den bara fanns där i försök att briljera, så jag kände att jag hamnade i o-fas till grundhistorien ibland. Snyggt gjord, sjyst grundplot, men ett skumt slut som jag inte jag kan förmå mig till att tycka om hur mycket jag än försöker. I slutändan måste jag säga att den inte förtjänar sitt rykte men att det är klart sevärd ändå.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Varför detta slutet? Slutar boken likadant? I vilket fall som helst så passar inte slutet riktigt med resten av filmen.. :S
Tycker lätt att den är värd att se, kanske ett av årets bästa filmsläpp!
Jag förstår att du hatar mig, jag är ju faktiskt bättre än dig.
Värd varje Oscar den fick.. Skönt att bröderna Coen kommer ännu ut med filmer som inte går i samma spår som resten.
Everybody's talking and no one says a word
Kan nån förklara snabbt va den handla om och hur den sluta , de man skulle fatta o så. Jag hängde inte med så mycket.
haha värt se svensson svensson istället eller nåt
såg den iförrgår, tycker den började rätt skönt.. dem flesta filmer som utspelas i amerikanska södern är bra.. en sak jag hatar med film är om dem slutar helt plötsligt när det är som mest spännande, det gjorde denna, och jag blev förbannad
men vafan, hur kunde den här filmen få 4 oscars? visst är den rätt ok. men t.ex bästa biroll; javier Bardem... inget ont om hans insats, den va väl o... men han gör å andra sidan typ ingenting, hans karaktär har ca 20 repliker ändrar aldrig ansiktsuttryck och utvecklas inte ett jävla dugg genom hela filmen... inte precis världens svåraste karaktär att skilldra. hela filmen i övrigt utvecklas ju inte ett dugg... slö rakt igenom men ändå ganska underhållande. skulle gett den 6,5 av 10. värdig 4 oscars, verkligen inte
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.
Man behöver inte få ett nervöst sammanbrott, skrika och gråta för att göra en Oscar-värdig skådespelarinsats. Och det är precis det som är imponerande med Bardems insats. Han lyckas ge ett perfekt intryck av en psykopatisk, kylig mördare, helt utan räddsla och samvete.
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!
Sen ska man inte väga för mycket i att bara för att en film/person vunnit en oscar så är den direkt ett måste. Jag menar Marisa Tomei vann för helvete bästa kvinnliga bi-roll för My Cousin Vinny, vilket i sig är ett jävla skämt. No Cunt For Old Men är iofs en underbar tolkning av vad jag bara kan ana, en underbar bok.
^Hehe fick mig att tänka på George Castanza :) Filmen är bra, men väldigt överskattad.
all_ya P19 Det jag menade va att Javier Bardem spelar ju rollen så som vilken annan skådespelare skulle gjort, man hade ju kunnat flytta runt en skyltdocka istället o sätta en ful peruk på den så hade det varit samma sak. Han gör rollen som "psykopatisk, kylig mördare, helt utan räddsla och samvete" så som så många gjort tidigare
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.
Jaa det är sant. Dom borde ha använt typ Danny De Vito eller Zac Efron istället....
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!
Shit kolla första scenen med Javier när han stryper den där killen. Han ser helt jävla tokig ut. Lätt värt en oscar bara det ansiktsuttrycket.
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
Amentiadaman P18 Om man ska få en Oscar bara för att se galen ut hade Jack Nicholson vunnit varje år;P
tycker den var jävligt bra!
RekFoto
360: Och det borde han ju fan göra också. ;)
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
worrrd. mannen med tusen ansikten
Jag skulle gärna vilja se en motivering till varför ni tyckte den var bra. Enligt mig så var den dålig. Inget märkvärdigt hände, allting var uppenbart, segt och långtråkigt. Dock älskade jag skådespelaren som spelade mördaren, ska kolla upp mer om honom.
cool film, riktigt riktigt cool. Så att säga hehe. Slutet är...mja...intressant.
Blasta: Därför den kändes någorlunda realistisk med sin sparsamt använda dialog, ett lagomt andrum mellan actionscenerna men utan att tappa drivet.
Om man diggar Chris Tucker-rullar och Jackie Chan-action blir man nog grymt besviken på den här.
LittleJohnny: Det handlade inte om att det inte var någon jämn action i rullen, tyckte bara att allt var självklart och långtråkigt. Det fanns ingenting som fick mig att tänka vidare eller liknande. Ingen spänning alls. När jag hade sett klart filmen så tänkte jag "Jaha?", sen var det inget mer med det, förutom att jag förundrar mig över hur folk kunde tycka att den var bra.
helt sjukt trist dialog och somglasyren på tårtan så slutar filmen med en trist jävla dialog om tommy lee's dröm. kuul skitfilm, vinner bara oscar för coens namn står på filmen..
i'm always telling the truth even when i'm lying.
Mycket bra film men slutet var ju... värdelöst?
Jag gillade den ännu mer andra gången jag såg den, förmodligen blir den bättre den tredje. Beställde den på Blu-ray i dag!
jagvillocksåhaenblog.com
helt klart det bästa jag sett i år! Det jag menade va att Javier Bardem spelar ju rollen så som vilken annan skådespelare skulle gjort, man hade ju kunnat flytta runt en skyltdocka istället o sätta en ful peruk på den så hade det varit samma sak. Han gör rollen som "psykopatisk, kylig mördare, helt utan räddsla och samvete" så som så många gjort tidigare så det är överhuvudtaget aldrig någon bedrift att spela en känslokall psykopat på ett övertygande sätt? det räcker typ om man ser lite apatisk eller sur ut och är lite stel?
Jovisst kan det va en bedrift. Men att få en oscar för en prestation som egentligen kanske inte var så speciell är en annan sak. Javier Bardem gör som sagt en helt ok insats men att ge honom en oscar tyder väl på att det varit ett dåligt filmår... alla som gillar filmen verkar ju ge honom mer kritik än han förtjänar, tycker jag iallafall
Tyckte att den var riktigt bra faktiskt. Många tycker att den är seg, jag tycker att den är intressant. Smaken är som baken
Riktigt riktigt bra film, jag måste ha sovit under en sten men jag hade inte hört att den fått så många oscars. Så en schleten söndag sätter en chompis på den och jag blev helt tagen. Det är sällan en film lyckas fånga mig så och spela på så många plan, allt ifrån det psykologiskt enerverande och spännande till att det är nice att döda folk med en silenced shotgun. Old boy och No country for old men, topp två 2000talet.
HMOR
ojoj topp2 på 2000-talet, du måste berätta vilken nr 1 är! ;P