Terminator salvation: The future begins
Den nya Terminatorfilmen är alltså på gång! Christian Bale ryktas spela en John Connor som startar upp kampen mot maskinerna, i och med detta blir Bale alltså den femte i raden att spela John Connor. Filmen ryktas bli den första i en helt ny triologi som, till skillnad från sina föregångare, utspelar sig helt i framtiden. Jag antar att det kommer bli lite existensialistiskt med att den första filmen ska förklara John Connors start som den stora ledaren medans den andra ska skildra lite mer när han är på sin topp. Trean lär väl bli hans död som en snygg avslutning på historian. Nej, Arnold lär inte vara med. Alternativen är att antingen hitta en helt ny Terminator eller att 3D animera Arnold. Jag tror dock att det blir att man hittar någon ny.Imdb länk Personlig reaktion: Asballt, om man får det bra gjort! Skulle bli jävligt sne om man slänger in någon Vin Diesel snubbe som bara ska gå runt och spela ball, feelingen från de första rullarna måste finnas kvar lite iallfall.
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
Är Christian Bale den femte som ska spela John Connor när det bara har släppts 3 filmer? borde han inte vara den fjärde?
// be the change you wanna see in the world
Man kommer ALDRIG kunna göra något som Terminator 1 och 2 igen, det kan bli en bra trilogi och det hoppas vi på, men det ska inte basera sig på gamla historien. då lär det bara bli skit
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
I "Terminator 2: Judgement Day" spelades unge John Connor av Edward Furlong , vuxne John Connor av Michael Edwards och John Connor som bebis av Dalton Abbott . I "Terminator 3: Rise of the Machines" spelades John Connor av Nick Stahl. I nya TV-serien "Terminator: The Sarah Connor Chronicles" spelas John Connor av Thomas Dekker. I detta blir alltså Christian Bale (om ryktet nu stämmer) den sjätte i raden att spela John Connor. Om man inte räknar med spel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ok, jag räknade inte med bäbisen...
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
Detta kan bli riktigt bra.. Blir handlingen lika mörk som batman begins så kan detta bli hur bra som helst.
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"
Regisserad av han som regisserade "Charlie's Angels" och videon till "Pretty Fly for a White Guy" (men som ska ha cred för "Chuck", som faktiskt är en riktigt bra serie) och skriven av två snubbar som skrev ett avsnitt av "Married with Children" och en tredje typ som skrivit nån sci-fi-thriller vid namn "Supernova" som jag aldrig hört talas om. Varför skulle det bli som Batman Begins?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hahaha, Charlies änglar och Pretty fly for a white guy? Nej.. det låter INTE lovande.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Äh, vad hade Robert Rodrigez gjort innan Sin City? Spy Kids... Regissören behöver inte vara skit bara för att han bara har gjort massa skit tidigare!
Öhh, Rodriguez hade ju även gjort bl.a Desperados och Once upon a Time in Mexico, två enligt mig mycket bra filmer..
The absence of evidence is not the evidence of absence
visste inte att det fanns en serie!
// be the change you wanna see in the world
Sino Jo iofs, men vad jag menar är att man inte bör dissa regissörer alltför mycket på deras tidigare grejjer. James Cameron hade ju bara gjort en film innan han gjorde första Terminator, George Lucas hade inte heller så mycket bra filmer i bagaget innan Star Wars. Finns hur många som helst. Esshå Jodå, men vad jag förstått det så har den inte amerikansk premiär förrän i Januari. Sett några trailers och den ser jävligt lovande ut, även om hon som spelar Sarah Connor (Tror det är samma brud som var drottningen i "300") inte är särskilt lik Linda Hamilton. Kanske lika bra iofs eftersom Linda Hamilton ser ut som en påse skridskor.
intressant, hoppas de blir bra, det känns fortfarande för mig iallafall att det är synd att arnold inte är med, även om det inte behövs att klä ut någon terminator... I trean så berättar han ju att han dödar Connor i framtiden innan han åker tillbaka.
När jag läste Christian Bale tänkte jag att det kanske kan bli nåt bra men sen läste jag:Regisserad av han som regisserade "Charlie's Angels" och videon till "Pretty Fly for a White Guy" (men som ska ha cred för "Chuck", som faktiskt är en riktigt bra serie) och skriven av två snubbar som skrev ett avsnitt av "Married with Children" och en tredje typ som skrivit nån sci-fi-thriller vid namn "Supernova" som jag aldrig hört talas om. Varför skulle det bli som Batman Begins? Och det lät genast mindre lovande. Men å andra sidan verkar Christian Bale kunna välja projekt
Christian Bale är bara en skådespelare. Skådespelare har ingen stor effekt på filmen som helhet utöver framförandet av sin egen roll. En film blir inte automatiskt bra för att en bra skådespelare är med. Däremot kan en dålig skådespelare göra så att en film som annars hade varit helt okej smått jobbig att se på (se Tom Cruise i "Interview with the Vampire"). Jag har sett pilotavsnittet av The Sarah Connor Chronicles, förresten. Helt okej. Inget genialiskt, men inte skitkasst heller. Har potential att kanske kunna bli en helt okej serie.
Scripta P16 Kan ju vara så att han är pank, känt namn drar inte alltid in cash ;)
Linda Hamilton ÄR Sarah Connor. Ville bara flika in det.
TheMatt Men du kan väl hålla med om att hon ser ut som en påse skridskon?
Fleppo2 Men av nån anledning så har jag aldrig sett Christian Bale i en dålig film vad jag kan minnas. Det kan bero på att han antingen har tur eller att han har god känsla för vilka projekt som kan bli lyckade. Det finns en bunt sådana skådespelare och sen finns det skådespelare som väljer filmer efter pengarna. Så det var därför det kändes bra, sen är det ju som du säger att det nästan kan vara trevligt att se en dålig film om den innehåller bra rollprestationer.Fatcaesar Så kan det alltid vara ;)
Jag vet inte om jag vågar tro på detta projekt doe. Terminator filmerna har klass så det är mycket att leva upp till.
Scripta: "sen är det ju som du säger att det nästan kan vara trevligt att se en dålig film om den innehåller bra rollprestationer." Om du läser vad jag skrev så kan du se att jag faktiskt sa raka motsatsen. En bra skådespelarinsats kan inte rädda en dålig film (Chris Evans lyckades fånga Johnny Storms personlighet riktigt bra, men Fantastic Four är ändå en plåga att se på), men en riktigt dålig skådespelare (som Tom Cruise) kan förstöra en annars skaplig film (som till exempel Interview with the Vampire) hur lätt som helst.
Nu var visserligen Chris Evans ett väldigt dåligt exempel, men jag har inte ens ätit frukost än, så du får ursäkta mig:P
Fleppo2 Missförstod dig, trodde att du menade att Tom Cruise var bra i Interview with the Vampire. En bra skådespelare i en dålig film kan inte rädda filmen, men insatsen kan likväl vara roande att se. Tycker du inte samma sak så är det ju ingen idé att diskutera vidare
Bra huvudrolls innehavare, jag tror det hela hänger på om de lyckas skapa rätt känsla, det skall vara kallt, hopplöst, förslagsvis väligt realistiska och brutala "Schindlers List" typ av scener, tänk robotar istället för nazister, handlar ju om förintelsen av mänskligheten. Blir det töntig action så faller hela idén anser jag. Har stora förväntningar, det här var ju drömmen när man såg T2.
Vad jag har kommit och tänka på de senaste dagarna: Hur fan kunde dom välja Nick Stahl att spela John Connor? Visst, hans insats var ju helt okej, men han är ju inte ett dugg lik grabben som spelade John i T2! Och definitivt inte ett dugg lik Christian Bale (som är skitlik grabben). Men fan va ballt att se John träffa Reese för första gången. Asballt att träffa sin farsa när man är 30+ för att se att farsan är yngre än en själv!
En tanke, förresten: Vem fan gör en film vars titel slutar med "Begins" och sätter Christian Bale i huvudrollen?
Det är ju lite av Bales specialitet att göra förklarande roller där han växer allteftersom... Det har vi ju sett i Batman och Equalibrium till exempel...