I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Beskjutningar i cops?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-11-24 20:51

Beskjutningar i cops?

Varför får man aldrig se en polis skjuta eller en bov skjuta i Cops? Jag brukar titta på Cops, har alltid gjort det.

När jag tänker efter har jag nog aldrig sett någon skjuta.

En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2007-11-24 21:56
För de föredrar att sparka/slå de till döds ;-)
Det är inte lätt när det är svårt..

2007-11-25 02:05

har sett det en eller två gånger tror jag.

hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !

2007-11-25 02:17
rökmokare X0

ok, vad intressant!

Jag är tydligen en våldtäktsman?

2007-11-25 14:08
syd amerikanska versionen av Cops som heter Cidadae Alerta.. där får du se massor med sjuka grejjer
Shuu

2007-11-27 18:23
Det kan ju också bero på att poliser inte behöver skjuta så mycket?

2007-11-27 18:37
Eller så tänker de till en extra gång innan de kramar avtryckaren när de vet att det filmas.
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
Rappare

2007-11-27 22:32
Tror på amentiadamans resonemang.

2007-11-27 23:01
som dujaeruvija X58 sa så finns det nått sånt där special avsnitt med inslag från skottlossningar bara. Det är den ända gången ja sett skott avfyrade.

2007-11-28 10:54
En gång så skjöt de nån inbrottssnubbe som tydligen hade en pickadoll, låg med en grön jersey med ansiktet ner i gräset när kameran hann dit (så att de hann lägga ett kinderägg med crack och en pickadoll bredvid honopm, hehe)
Intressepenisen hårdnar!

2007-11-28 17:34
Cops-topic härligt!
Jag har aldrig funderat över det, men nu när du säger det...
Min första tanke var att dom inte vill visa så tunga grejer, men å andra sidan så hade dom ju tydligen något specialavsnitt med det.

Här om dagen hade dom iaf ett avsnitt som hette "Cops - Tased & Confused". Innehöll när dom skjöt folk med tasers, verkar svida en del.
Jeje, får väl vänta in Shots Fired helt enkelt!
Kl 19.00 på 6:an! :)
Kolja Gillis trapphus luktar arsle!

2007-11-28 20:18
ah kommer ju då och då.. antar att det är som det är, blir inte shoot aouts så jävla ofta, inte ens i stora stygga USA..

när man väl får se offer för skott så brukar de redan vara nere då kamera männen oftast kommer med en backup bil och de som är först på plats är de som brukar hamna i gun fighten..

de håller säkert nere på det i de vanliga programmen med för den delen..

de flesta skott dramerna jag har sett i cops är snutarna inte inblandade i.. en är en stor svart snubbe som går runt med en kula som gått genom bröstet och putar ut i en stor bula i ryggen och en annan är när en snubbe dödat en inbrottstjuv.. kommer ihåg att jag blev lite förvånad över att de visade det så tydligt, såg inte så mysigt ut där med liket..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-28 21:44
dujaeruvija: var det så? minns inte.. en snubbe som sprang runt i bara kalsonger, han som skjöt..  är det den du tänker på?  är ju snuskigt fattigt i de kvartyeren, u lands standard typ och med crack eller meth på det så riskerar de ju gärna en hel del..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-28 22:31
bara beställa uncensored DVD och avgöra om det är fake eller inte (det är det inte).
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-11-29 14:03
det kallas censur, usa gillar det.

jag tycker förövrigt att dom ska spela i shot the sheriff istället för bad boys.

2007-11-29 15:39
Justshootme: finns redan en tråd om det där och det folk kom fram till där var att inget pekar på att det är fake.. ingen kan spela så bra som de förstörda människorna som är med där..

2007-11-29 16:41
1. Är det bara en tillfällighet att när dem stoppar en snubbe
i det programmet så bara RÅÅÅÅKAR han ha en massa knark på sig?

Dem tar bara med dem klippen?

2. Varför är det aldrig någon som frågar varför dem får en stor jävla
kamera i ansiktet när dem ligger nedtryckta med huvudet mot gräset?

De känner till programmet, alt. det är inte det dem tänker på när dem har en pistol riktad mot sig?

3. Varför är det bara fattiga och socialt utstötta människor som
är med i cops? Är rika människor mer "laglydiga"...

Ja

Visst det är säkert helt äkta jo VERKLIGEN.
Fan folk klagar här på whoa om att insider är vinklat
och det är sånt skitprogram. Skulle vara kul o höra vad
dessa människor tycker om cops. Slår vad om att det finns folk
i denna tråden som känner sig träffade.

Insider och cops är två olika typer av program.

2007-11-29 20:08
att det är vinklat och att det är fake är så långt ifrån varandra som det går.. det är inte fake däremot enormt vinklat, simple as that..
förövrigt är rika människor garanterat mer laglydiga på den nivån cops utspelar sig på, nämligen patrulerande snutar på gatorna..

2007-12-01 06:05
Är det bara en tillfällighet att när dem stoppar en snubbe
i det programmet så bara RÅÅÅÅKAR han ha en massa knark på sig?

du borde väl kunna räkna ut att dom inte kan ta med saker som inte är
kul att glo på ? skulle du vilja se när dom göra alkotester utan resultat te.x ?
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2007-12-01 09:40
I första avsnittet av denna säsong var det ju en officer down och det blev ett jävla liv på alla snutarna.
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101

2007-12-01 12:53
spokie P18
jag skulle tro att det var det han menade, dom visar bara när dom stoppar personer (oftast svarta,latino) som har droger.
vilket ger en fel bild.

det är fan sjuk "underhållning"

2007-12-02 22:34
ni får ju tänka på också att de tar bara med the best of typ...

de filmar säkert  100+ timmar bara för att göra ett avsnitt på 30 minuter,

2007-12-03 03:51
programmet handlar inte om att ge en rätt bild ?
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2007-12-03 12:36
att programmet är vinklat.

2007-12-03 12:47
Skulle man inte redigera bort allt material där folk visar sig vara oskyldiga utan någon lustig anekdot kring det (han som kör mot rött etc för att de har glömt något i drive-thru-beställningen t.ex.) skulle programmet bli rätt segt.

2007-12-03 13:32
ja det skulle det säkert bli för dom som tittar. men det ger ändå en fel bild och föder säkert mycket fördommar.

2007-12-03 14:27
COPS genererar ju miljontals dollar till PD i USA varje år, så det bryr dom sig nog inte så mycket om.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech