I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2007-11-17 21:43

Imax 3D/Beowulf

Jag måste bara dela med mig om en riktigt cool upplevelse jag hade igår. Filmen Beowulf (baserad på en dikt/saga) hade premiär och det visade sig att den visades på Imax och dessutom i 3D.

För er som har varit på en Imax bio, vet att det är nåt utöver det vanliga, sjuukt stor duk, kristallklar bild och äckligt bra ljud. Sen så va filmen i 3D dessutom, man var alltså tvungen att ha på sig glasögon och grejer. Inga sketna pappglasögon med ett blått och ett rött öga, utan det var vanliga polaroidglasögon. Jag måste säga att jag va mäkta imponerad, 3Dn va oerhört realistisk och det var många gånger man glömde att man va i en biograf, speciellt när regn visades t.ex. dropparna flög runt omkring en. Filmen i sig va väl ok, inget extraordinärt, men 3Dn gav en helt otrolig upplevelse. Jag trodde verkligen inte det skulle va så bra gjort, har sett några andra 3D filmer (på nöjesfält och grejer) men detta va inte likt nåt annat jag sett!

Dom visar också en massa andra filmer i 3D, bla. en film om Dinosaurier och en film om havet. Kommer helt klart gå dit igen!

Nån som sett nån Imax 3D film?

Married to the money, fuck the world, that's adultery