I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Into the wild (Möjliga spoilers)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-11-14 16:12

Into the wild (Möjliga spoilers)

Jag har sett världens bästa film! Allt är så bra, musiken, bilderna, ja allt.

Den är så bra så det går inte att förklara.
Besök http://www.intothewild.com/.

Skåne!

2007-11-14 17:28
Kollade på trailern, den verkade mäktig. Tack för tipset!
Hasta La Victoria Siempre!

2008-02-03 23:03
Så sjukt bra film. Bästa jag sett på länge.

Rekomenderar att läsa den här artikeln efter filmen. Den ger mer detaljer och perspektiv, och är den ursprungliga historian som skrevs innan boken, och filmen. Finns även filmer på bussen på youtube som är lite kul att se.

This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2008-02-03 23:42

Ja, visst är den så jävla stört bra? I love it!

Skåne!

2008-02-03 23:45
ja, jag var nästan på väg att se om den på direkten. lärde mig en låt från på gitarr istället :) men lär se den snart, blir galet peppad på att resa också.

2008-02-03 23:48
Ja, den släpps på Amazon.com snart och då ska vi köpa den direkt!
Jo, visst får man såhär jag vill resa och vara i naturen-känsla? Har aldrig varit sugen på Alaska direkt, men det blev jag efter denna filmen!
Skåne!

2008-02-04 02:12
vi syns i kiruna :)
?

2008-02-04 08:45
Tycker att det var en fantastisk historia, dock idiotförklarade jag honom lite.
Han befann sig runt 3 mil från en nationalpark, vilken hade en stor trafikerad väg. "No maps" var väl kanske inte bästa beslutet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-04 11:18
daviden

Inga spoilers för de som inte sett den!!

Men tilläggas bör ju att filmen inte helt baseras på den sanna historien. Slutet tex.
Skåne!

2008-02-04 11:21
Var ju dock det som var meningen som jag tolkar det. Att komma bort, att bara kasta sig ut. Var ju mer än ett äventyr i vildmarken. Enda sättet att känna sig själv är att gå för långt. Som hans vänner även har påpekat, hade han haft en karta och vetat om att det fanns utrustade stugor med mat och allt så nära där han var (inte med i filmen) så hade han bara gått längre från allt det där.

2008-02-04 12:06
princessleija

Ingen spoiler i mitt inlägg :)
La dock till en varning i rubriken för säkerhets skull.

Han kom ju fram till att han aldrig kunne hitta lycka ensam, han ville tillbaka.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-04 12:34
daviden

Jo, jag vet. Men slutet i filmen var liksom "vackert". & den sanna historien var ju mycket mer tragisk och hemsk. Men ja, det är ju så det var meningen.
Skåne!

2008-02-04 13:20
princessleija

Absolut, misstolka inte mig - jag älskade filmen jag också.
Dock känns det lite si och så med tanke på hur nära han egentligen var. Störde mig även lite på att han inte letade mer efter en övergång.

2008-02-04 19:16
daviden

Jo, jag har också funderat på det sjukt mycket. Googlat som en galning och hittat många artiklar om honom. Alla inhemska invånare i området där han "bodde" tyckte att han var helt dum i huvudet som gjorde så. Dessutom verkade det vara en trend att unga "förvirrade" killar åkte ut i naturen och skulle hitta meningen med livet. Vilket de förstås inte gjorde utan gick en grym död till mötes istället.
Skåne!

2008-02-04 19:35
Ungefär.

Jag fick värsta idéerna under tiden jag såg filmen, sedan insåg jag hur mycket jag älskade tvn jag tittade på, mobilen som pep till lite då och då en bit bort från mig, laptopen jag skriver på, bilen jag kör osv. osv. :P
Finns säkert någon som tycker det är idealt att go back to basics, slita ut sig varje dag för att överleva. Själv kom jag till insikt lite efter filmen att jag gillar livet jag har nu.

Dock nyttigt att se en sådan film.

2008-02-04 19:41
såg trailern,och jag håller på att ladda hem den nu!,vart helt tagen av bara film snutten,vad kmr jag då bli av hela filmen?
I'd try to play the game
at the same i'l hope i'l get the fame....

2008-02-04 19:57
daviden

De flesta som ser den filmen vill åtminstone för en liten stund bli som han! Men som sagt, det går över efter en liten stund. För de flesta...
Skåne!

2008-02-05 10:16
Riktigt bra film! se den!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-02-06 14:57

Oprah idag handlade om Chris McCandless, hans familj och Sean Penn som regisserat filmen var där! Tyvärr missade jag typ allt. Men det kan man ju se imorgon på reprisen om man är hemma eller så på dagen.

Skåne!

2008-02-06 20:57
Gillar inte att man klagar på hela grejen med Mccandless att han var dum och inte hade karta och shit, hela grejen var ju att han ville komma ifrån och inte leva med begränsningar och regler..

2008-02-07 19:32
riktigt bra film ja.. gillade den som fan.. riktigt inspirerande film..

2008-02-07 20:59
Jag gillade den också mycket. Gillade dock inte "Narratorn" (dvs systern och han själv ibland) Det blev kändes lite övertydligt ibland och vissa av dialogerna systern hade var på gärnsen till fåniga.

trots det väldigt bra film. Påminner lite om Terrance Malick i bildspråket, dvs väldigt fina bilder.

Den har dock en bit kvar upp till "Himmelska dagar" när det handlar om vacker film.

För er som inte sett Grizzly Man så kan jag tipsa om den. Även den om en ensam man i Alaska. Och även den mycket mycket bra.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2008-02-16 08:32
Såg den igår, skarp jävla rulle!

Tri~ Fixion, Tri~ Fixion

2008-02-27 00:37

Jävla pretentiös smörja

2008-02-27 00:40
HAHA inte undra på det var sean penn som gjorde den

2008-02-27 12:35
jävligt bra film!

2008-02-27 13:22
Emile Hirsch är ruggigt bra i allt han är med i: Lords of Dogtown,The girl next door, Alpha Dog..
Moderator

2008-02-27 13:29
Gillade den riktigt mycket. jag vet inte om jag vill forska i hur det gick till i verkligheten. kan kasta skugga över min upplevelse.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-03-11 21:22
såg den i går.. sjuuuukt jävla tung film.. och man bara måste älska emile.. sjukt bra.. utan tvekan den bästa filmen jag sett på evigheter..
vafan.. skit i de du!

2008-03-12 00:02
Mycket bra film. Väldigt snyggt gjord, välspelad och engagerande.
Sen att McCandless verkade vara ganska dum, arrogant och egoistisk är en helt annan sak.
Fascinerande historia överförd till utmärkt film.

Much respect till alla inblandade.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2008-03-12 00:15

Riktigt bra film. Är lite förvånad att den inte ens var nominerad för bästa foto på Oscars galan lr vad kategorin heter. Om jag inte minns fel så var det There will be blood som tog hem den.

Den är ju också snygg men into the wild var snyggare, enligt mig =)

2008-03-12 17:58
bara jag som tycker emile hirsch i denna filmen är väldigt lik ice cube?!
haha, med skägget och allt.. kan inte släppa det

Bilden “http://www.worstpreviews.com/images/headlines/headline4068.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

2008-03-12 18:04
Bra, men överskattad. Lite som Nycklen till frihet, donnie darko, boondock saints m.m.

2008-03-12 18:31
skön feelgood film, lär nog få en hel del dårar att packa sina väskor och dra iväg ut i skogen :)
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-03-12 19:21
Hehe läste en artikel om det. De kallar det tydligen McCandless-fenomenet i Alaska. Unga killar som åker dit för att överleva själva i naturen. De flesta tar väl med sig en karta dock så de kan sticka därifrån om de märker att det går åt helvete.

Hans buss har blivit en turistattraktion också. Den låg ju inte så långt från civilisationen så folk knallar dit och tar ett foto på sig själv framför den, som det där sista fotot han tog av sig själv.
Stod i den artikeln jag läste att myndigheterna överväger att flytta på bussen för att folk inte ska knalla runt där i skogen och riskera att skada sig.

2008-03-13 11:00
ruskig film som fick mig att fälla ett par tårar, såg den helt utan några som helst förväntningar och så var det årets film direkt, boom
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2008-03-13 12:50
Ganska fet film, tyckte dock den va lite långtråkig! Jag gillade den mest för den är verklighetsbaserad, filmer som är det är oftast oslagbara!

En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2008-03-13 13:16
Riktigt bra film! en top-10

2008-03-24 00:51
riktigt riktigt bra, och jag menar det

2008-03-24 09:22
SPOILER

Nån mer som började gråta när gubben frågade om han fick adoptera honom? Gråter aldrig till film annars men där brast det:(

Förövrigt håller jag med de flesta andra här, årets film so far, lätt!
så är det med det som det är med det som är.....

2008-03-24 17:28
musiken i filmen är grymt bra! ruggigt go musik.. fixade skivan direkt

2008-03-24 18:47
flatlander X21

Absolut, en eller två tårar kröp fram i tårkanalerna.

2008-03-25 11:08
Jag grät inte för jag är inte bög.

2008-03-27 12:09
Antagligen 07's bästa film, eller kom den 08? anyways, en av som bästa filmerna jag sett..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-03-27 12:33
Riktigt bra film, men fan på vissa av er låter det som att ni fick 5 orgasmer av att se den, lite överdrivet.

Mycket bra var den, inte mer.
^ Smart sagt.

2008-03-27 16:03
Mkt bra film, kände mig dock negativt påverkad efter :D Typ oj vad gör man med sitt liv och varför eller nått...

2008-03-27 16:59
Helt underbar film! Den hamnar lätt på min top 5.
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12

2008-03-28 18:55

Nu såg jag filmen med min pojkväns kompis med flickvän som jag då träffade för första gången, men hade jag och pojkvännen varit ensamma hade tårarna runnit typ hela tiden. Finns ju tusen miljarder gråtmoments i den här filmen. I like =)

Skåne!

2008-04-22 19:43
Helt fantastisk film.

2008-04-22 20:34

riktigt bra film, träffade mig på en öm punkt

2008-04-24 17:48
SPOILER

sjukt seg i början. snabbspolare de tråkiga partierna och såg guldkornen.. roligt par dom träffade som bjöd honom på korv. kändes så stört och härligt
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke