I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Filmatiseringen av Snabba Cash

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2007-10-11 01:00

Filmatiseringen av Snabba Cash

Shit, det blev som jag trodde. Varje gång svensk film har nånting stort på spåren så skiter det sig med antingen manus, film, eller skådespelare eller som ofta är fallet, ALLT.

hittade den här länken. Vafan... ola rapace? som 2-meters jätteläskiga superskurken Mrado? snubben e typ 1.60 och ser bara snäll ut. skitbra skådis och jag älskar honom sen tusenbröder och hade gjort skitbra ifrån sig i vilken annan roll som helst.
Och Dogge? fucking DOGGE?! det är fan det värsta som kan hända den här filmen!! ok jag fick vibbarna av en misslyckad wannabe-gangster som försöker alldeles för mycket när jag läste boken men jorge var ju en ball karaktär, dogge är ju urstereotypen av misslyckad snubbe, beter sig som en fjortonårig ghettokille vid 35 års ålder. hans skådespelartalanger kan vi nästan hoppa över tycker jag. och alexander skarsgård som JW känns väl lite bättre för nerverna kanske, men what the fuck där också. han känns inte über-brattig nånstans egentligen, mest vanlig svensson.


men fucking hell. när jag trodde sverige äntligen skulle toppa pusher-filmerna så skiter det sig redan i rollbesättningen.