Dexter
Vill bara rekommendera er alla om serien Dexter
6:an kommer 24/9 börja sända säsong 1..
Dexter TV6 Dexter Showtime
Mycket bra, mörk, blodig serie som jag kan rekommendera varmt om ni gillar mord och blod med en touch av humor.
Total 12 avsnitt i Säsong 1.
Någon av er som sett serien och har nog annat än lov ord att säga om den?
Sorry för det, gjorde en söking innan tråden, fick inga träffar.. Men det fick jag ju nu..aja
Tycker serien är väldigt bra, har dock bara sett första två avsnitten. Läste dock boken som serien bygger på och den svenska översättningen suger så läs inte den. Språkligt fattigare bok får man leta länge efter.
älskar dexter.. är så jävla pepp på säsong två. 2 första avsnitten av säsong 2 ser riktigt lovande ut
va? Kan man tanka säsong 2?
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Riktigt bra serie! Jepp preair på de första 2 avsnitten säsong 2.
Helt klart ett mästerverk, in the making. Kan knappt vänta på fler avsnitt!
Säsong 2 börjar 30.9 i USA med episoderna som redan visats som preair. Episod 3 torde komma 14.10
"Whatever doesn't kill you simply makes you... stranger. "
Finns ju redan en jättestor tråd om serien.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Okej vill inte kolla de andra trådarna... Såg precis klart första säsongen, inte sett den andra än . Men jag ska! Jag älskar fan introt... Som jag tvekade till att kolla på denna serie i början. Blivit tipsad runt 10 ggr av olika källor, men namnet Dexter gjorde mig tveksam, handlingen också. Ni som gillar Lost, Oz och vill dessutom ha lite humor och inga lösa trådar (se Lost), borde definitivt kolla upp detta. Masterminded!
folk och sina fördomar... dexter äger, ytterliggare en sån där serie man aldrig kommer att glömma. har kommit för många bra serier nu verkligen!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Tycker serien är väldigt bra, har dock bara sett första två avsnitten. Läste dock boken som serien bygger på och den svenska översättningen suger så läs inte den. Språkligt fattigare bok får man leta länge efter. Jag har läst de två första Dexterböckerna på engelska och tyckte att även de var rätt slätstrukna. Om man inte har sett alla programmen tycker jag att man gör klokast i att hålla sig borta från böckerna. Tv-serien är en avgjort starkare skapelse i sin genre som man inte vill ha förstörd genom att känna till ett skeende i förväg eller av att sitta och fundera på vilka avvikelser som görs från boken.
klockren serie, sitter i extas och väntar på att säsong 3 ska dra igång.
har suttit igenom 2 maraton nu och undrar om de kommer sända säsong2 på tv? eller måste man gå ut på de sju haven? xD
Get Random!
king_phil Ja, självklart kommer dom att visa s02 på TV , men frågan är snarare när. Men vem behöver TV kanaler när det finns finare sätt att se serien utan reklam etc. ;)
joojoo xD men min dator är bajs att titta på :P
Get Random!
"mord och blod med en touch av humor"? Jag har sett säsong 1, och jag fick ut någonting helt annat av det. En protagonist jag kan relatera till psykologiskt. Bortsett från mördandet...och det faktum att han äter rätt och verkar ha pengar, är Dexter som en karbonkopia av mig. Det är fascinerande. Och lite skrämmande. Och givande. Fick en gnutta självinsikt. Bra serie. Dock visste jag vem "the ice truck killer" var så fort jag såg honom (ett bra tag innan de "avslöjade" att det var han), vilket jag skyller på slarv från författarnas sida.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
du maste vara sjalv om att tycka sa .P
Det tror jag inte. Av någon anledning porträtteras Dexter mer som någon med Asperger Syndrom än en psykopat.
Du tror inte jag var sarkastisk? Snälla, vad är skillnaden på att inte känna empati och att inte känna empati?
Man kan ha asperger och bry sig om andra människor. Jag har själv asperger (vilket inte gör det ett dugg lättare att se om du är sarkastisk över internet). Att jag har svårt att uttrycka empati som vanligt folk innebär inte att jag inte bryr mig. En psykopat, däremot, känner att bara han/hon är riktig och förstår inte att andra människor känner någonting överhuvudtaget. Enorm skillnad.
Fleppo, Ut och gör en IRL version av dexter då ;)
Fleppo2 P20 tror det är individuellt.
skulle inte heller sitta och skryta över att jag har en diagnos på internet. Det är bara så fel.
Rainman: Nej, jag säger ju just det att Dexter går att relatera till på de flesta fronter utom mördandet. Hans tankemönster, hans sociala problem, hur han förhåller sig till sexualitet osv... honses: Jag varken skryter eller har en officiell diagnos. Detta är en diskussionstråd om Dexter, och jag tar del i diskussionen genom att säga mina tankar om saken. Att det är en bra serie men att de gjort diverse misstag, som exempelvis att göra the ice truck killer för uppenbar och att blanda ihop Psykopati med Asperger Syndrom vilket gör Dexter till en underligt relaterbar men orealistisk karaktär. Möjligt att det sista är med flit för att göra karaktären lättare att följa eller att originalbokens författare har eller känner någon som har Asperger och att det inspirerat karaktären. Konstnärlig frihet. Allt jag säger är att Dexter inte är realism. Har fått intrycket att vissa tror det, och vill bara klara upp saker. Vill ju inte att folk ska få fördomar och tro att alla med asperger-drag är mördare, vilket inte är fallet. Det räcker med William Freund, liksom.
Fleppo2 P20 Håller inte med dig alls. Det finns gränsfall också direkt kopplade till Asperger, även i Sverige. Finns våldsdåd och mord utförda av folk med Asperger, senast i sommras i Sverige.
Vem fan har sagt att Dexter skulle vara realism, och varför ska man tro att det här är mer äkta än American Psyko eller Natural born killers?
Verkligenheten överträffar i regel film, och varför du namedroppar någon amerikansk galning från 2005 förstår jag inte alls?
Att man relaterar med Dexter är för att vi lär känna honom bättre än andra karaktärer i seriern etc etc. har väl ingenting med vad för jävla diagnos han skulle fått på ett sjukhus?
Jag tror inte att det var meningen att försöka dölja vem som var ice truck killer. Var ju uppenbart. Det är ju ingen deckare där poängen är att gissa vem som är mördaren.
Ptolemajo: Fick ett tydligt intryck av att scenen när man fick se hans hemliga rum var konstruerad enbart för att säga till tittaren "Kolla! Det är han som är the ice truck killer! Det trodde ni inte, va?" trots att det var solklart flera avsnitt tidigare. Scenen hade inget annat möjligt syfte. Ingen annan "ny" information presenterades (utom möjligen just det faktum att han har ett hemligt rum, men det är väl för fan inget att göra cliffhanger på - klart som fan han inte leker med likdelar i köket). En twist hade varit om man hade fått reda på att det inte var han. Men eftersom det var han hade det varit smartare om de antingen hade lagt ner lite mer arbete på att dölja att det var han innan det stora avslöjandet eller strunta fullständigt i scenen där man fick se hans hemliga rum. Klumpig storytelling.