I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på må-bra bok för folk som mår bra.

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-09-04 13:21

Tips på må-bra bok för folk som mår bra.

Hej.

jag måste snabbt inleda med att säga att jag inte är den typen som trodde mig kunne hitta en sån här bok.
jag zappar alltid bort från Dr.phil på Teven med avsky i blicken, har en medfödd motvilja mot psykologer, må-bra tips i aftonbladet och diverse -vågar jag?- kvinno-magasin.

jag har aldrig sett på mig själv som nere.
jag må vara cynisk mellan varven och uttråkad i omgångar, men inte så att det någonsin brytt mig mer än att en kopp kaffe och lite apatiskt TV-tittande fått mig att glömma det.

(början på världens längsta mening)
så, förstå min häpnad när jag igår satt på centralen i gbg och hade en timma att göra av med innan mitt tåg gick och till min förvåning fann att den billiga poket-bok jag köpte när min metro inte gav något längre - en bok av någon jag minst av allt väntat mig nått sånt här ifrån, allas vår mys-lingvist och allmän-analytiker, Fredrik lindström - skulle ge mig ett leende som jag knappt kunde torka av när jag blev tillfrågad om några kronor till en buss till malmö av en tillsynes ganska illa dären man i sina bästa år (vilket antagligen fick mig att framstå som ganska skadeglad). 
(slut på världens längsta mening)

jag måste tipsa alla er menings-sökande livsresenärer om
"jag är en sån som bara vill ligga med dig" av Fredrik Lindström.

en kort och och lätt dikt och prosadikt bok.

jag måste erkänna att jag inte läst den sedan min lilla väntestund på stationen och att jag inte då heller läste hela. men jag står för att den var väldigt bra just då.

så när ni finner er utan mening nära en bokhandel, släng några 20:or på den här boken!

(ursäktar mig för min oförmåga att stava och använda stor bokstav)

//B.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.