I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tv underhållningsspel

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-08-16 13:29

Tv underhållningsspel

Jo ni vet det där som går på nästan alla kanaler där man ringer in och ska gissa på ett ord.

Undrar bara, är det NÅGON här som ringer in dit?

Ja menar hur dum får man bli igentligen, dom har "datagjort" hela spelet, dvs fusk. Att folk inte fattar att dom gör upp med orden så det finns typ 20 olika ord och att den som ringer in sist vinner, sen ska man välja sin pris-pot ur datagjorda luckor. Herregud det ända dom gör e ju att lura gamla människor, borde det inte vara olagligt? 

Tänk er, har NÅGON nånsin sett när någon har gissat rätt ord på fursta inringningen (inte på ett sånt där när man har alla bokstäver, utan när det är typ 10 bokstäver och man bara ser 3)

Upp i snoken ska det!

2007-08-16 13:54
det är fan omöjligt att gissa ett sånt jävla ord , såg förra natten när rubriken va KROPPEN och rätt ord man skulle ha gissat va MIN, göra en min. helt sjukt

2007-08-17 10:56

säger ju det, dom tar det sista som finns innan tiden tar slut, dvs vi säger det finns 20 ord på 3 bokstäver om kroppen, då tar dom 19 förluster och sen den som ringer in sist (nummer 20) han vinner.

tycker de borde vara olagligt, eftersom allt dom gör är ju att lura folk?

Upp i snoken ska det!

2007-08-17 12:25
Har också funderat på om inte det borde vara olagligt. Men jag antar att de hade blivit nerstängda vid det här laget i så fall..

"på vilket sätt lurar dem?"
Om ordet de söker är "_ _ _ d a g" så finns det massa ord som passar in där. Konstigt nog är det alltid typ den tionde gissningen som är den rätta, aldrig första eller andra..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2007-08-17 12:30
Caliber - Precis du fattade.

MFDOOM - "inte shysst" det menar du inte, du tror inte det skulle vara extremt mycket mer annorlunda om dom hade sagt innan programmet varje dag:

"Och kom ihåg, det är den som ringer in sist som kommer vinna, dom fursta 5 är bara för att betala våran lön"

Du måste väl fatta vad som är rättvist eller inte?
Upp i snoken ska det!

2007-08-17 14:56
På så vis :)
Upp i snoken ska det!

2007-08-17 15:17
Har svårt att tro att det är fusk. Förstår ni hur mycket skit programbolagen skulle få om det gick ut?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-17 17:29
Gynophosis P21
Vad tror du det är då? bara otur?? kanske är det inte lagligt men vad fan är det då? i "svenska ord" så är det att lura folk.
Upp i snoken ska det!

2007-08-17 18:24
jag tror att det är otur... :P , ibland blir de ju tvugna att fortsätta tills nästa gång programmets sänds för att rings inn, och ibland vinner ju någon direkt, ibland har de även gjort samma sak fast utan datagjord bakrund o sån skit, utan det är nån grabb som skriver o drar bort bilder o sånt
Get Random!

2007-08-18 13:21
king phil - Okej, så du vet helt säkert att dom vann på fursta gången? jag har sett på det pogrammet så jävla många gånger, kanske 100 timmar och ALDRIG sett någon som vunnit fursta inringningen.

Utan datagjort??? vilken kanal?? gjorde dom bara detta "en gång" eftersom du sa "ibland" ??
Upp i snoken ska det!

2007-08-18 13:34
nej flera gånger, på både 5an o 3an tror jag.... ibland har dom ju sånna orden som är typ skitlätta, fast det är ju för att flera ska ringa in såklart, kasta om bokstäverna ktatsnad (kattsand)
Get Random!

2007-08-18 13:48
Ja tråden var undantag för just det spelet, jag menar dom när det är. som jag berskrev ovan

"Kan ätas"

"****mat" etc.
Upp i snoken ska det!

2007-08-18 13:59
aiight
Get Random!

2007-08-18 14:09
helt jävla skuka program..en del går väl an..men en gång kolla jag o då ville de ha rätta svaret på en KÄNDIS, vilken som helst!! såsmåningom att det var en svensk..sen till slut en man och 50+ sen inget mer...vem fan kan gissa rätt på sånt, finns ju hur jävla många som helst..

2007-08-19 22:03
Det var på insider om det där förut, tv 4 hade hamnat i blåsväder pga "nattöppet" .. tror det finns att se via internet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-21 11:10
funkinwitchu, du vet inte var på internet? :)
Upp i snoken ska det!

2007-08-21 12:22
dom fifflar och ingen kan säga nej. Dom gör det för att tjäna pengar. Vem skulle annars betala dom som sitter i studion varje dag om dom slänger ut tiotusentals kroner hela tiden.-
Därför minimerar dom vinsterna o drar ut på tiden.

2007-08-21 12:43
jaha okej, och det appret hon har i handen där de skriver ner det rätta ordet då? Har hon typ 15 kuvert framflr sig, så väljer hon det rätta? Ser ju ut som att hon håller det i handen hela tiden
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-08-21 17:03
R-O-BeatZ . Klart som fan dom gör det för att tjäna pengar, men borde det inte vara olagligt?
Upp i snoken ska det!

2007-08-21 23:19
sånna program är olagliga pga att det inte är frågesport.  läste det i nån tidning nån gång
mhm

2007-08-21 23:31
det är fucking inte olagligt om de är på tv 24/7 .. kommer inspektion o granskar vet dom hur dom ska hantera det i studion..dom gömmer o fifflar till 100%

2007-08-22 01:23
De screenar förmodligen samtalen och håller personen med rätt ord så länge de kan, medans andra personer som har fel får gå genom slussen tidigare.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2007-08-22 01:36
låter faktiskt troligt
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*