I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Control - Filmen om Ian Curtis (Joy Division)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-07-31 12:00

Control - Filmen om Ian Curtis (Joy Division)

Ska den ha biopremiär i Sverige- när isf? Om inte, vet någon något datum för hyr/köp-DVD-släpp?

Kom igen, folk, briljera med era (google-) kunskaper!

Stank, stank!

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-07-31 12:29
soft.. hade ingen aning!

DJ

2007-07-31 12:32
Den kommer ju garanterat att visas på Stockholms och Göteborgs  filmfestival om den inte hunnit få biopremiär innan dess. Nu när astoria har konkat får vi nog tyvärr se mindre av den här sortens film på storduken i sverige.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2007-09-07 08:53

Jag mejlade Atlantic Film som har distributionsrättigheterna här i Sverige och han spom svarade på mejlet sade att filmen "defintivt" skulle upp på bio, antingen "innan jul eller vintern 2008".
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2008-02-01 18:55
Någon som sett den än?
läste att producenten sålde sitt hus för att ingen annan ville finansiera filmen..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-03 04:23
Bra film, såg den idag. Väldigt mörk och dyster känsla filmen igenom.

2008-02-03 10:19
Om ni uppskattar Joy division, gör er själva en tjänst och se den inte.
Snyggt foto men inget mer.

2008-02-03 16:16
HereComesTheSun: Vad tyckte du att saknades i filmen? Jag anser definitivt att skådespelarinsatserna var stabila och storyn är ju baserad på verkligheten så vad mer kan man vänta sig?
Still in the bridge

2008-02-04 02:02
den är bra
du är kär i mig.