I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Teratologen-intervju

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-07-24 20:30

Teratologen-intervju

http://www.norran.se/artikel.php?id=7254640&avdelning_1=110&avdelning_2=296

Mycket intressant läsning för den som äör intresserad.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-25 18:56
åh, tack för tipset! hittade en nikanorintervju i ett par år gammalt fanzine, "ny moral". vet inte om den finns att få tag på längre, men den intresserade kan ju forska i det.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2007-07-25 20:07
Jo, jag har det numret (det enda?) av "ny moral". Jävligt lång och rätt så rolig intervju vill jag minnas. Tycker att han ser väldigt Ola Skinnarmo-aktig ut på kortet i Norra Västerbotten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-26 13:20
Tackar.
Intressant läsning.

Blev förtjust i hans bok Äldreomsorgen i övre Kågedalen.

2007-07-27 14:22

http://www.tidningenkulturen.se/content/view/1728/57/

Essä om Lautréamont.

2007-07-27 15:44
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-07-28 14:38
Någon som sett dokumentären, från 98 (tror jag) om Teratologen? Om någon är intresserad så kan ni skicka pm.

2007-07-31 14:52

har lite svårt att föreställa mig den snubben. uppe i västerbotten med peakjacka och adidaskeps liksom, läser sporten och är värsta litteraturmonstret. såna finns ju inte!

2007-07-31 15:01
garyowens 

Jag känner fan flera som stämmer in precis på den beskrivningen

2007-07-31 15:02
word up på mjölkbudet. teratologen är fan norrland.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-07-31 15:05

fett!

2007-07-31 15:09
föresten, som många kanske förstod från tidningen kulturen länken, han skriver där varje vecka, han är både kritiker (sveriges mest underhållande måntro?) och krönikör. Bra grejer!
Värd tidning att plocka upp bara därför. Även Bo Cavefors skriver endel i den

2007-07-31 15:29
Märkligt att han har släppt på tystnaden på det här viset, vet inte om jag är helt förtjust i det. Framförallt när han gör det på det här ganska trista och konventionella sättet, citerar Horace om Foucault osv.  Kan också tycka att det är lite trist att han ska översätta Peter Sotos, lite som att avslöja "ja det var faktiskt härifrån jag fick min inspiration". Och visst ser han ut som Skinnarmo, lite kul.

Gillade dock grejerna i kulturen, finns fler här. Klipsk jävel minst sagt.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2007-07-31 19:36
Äsch, han har gjort intervjuer tidigare, i mycket större tidskrifter än Norra Västerbotten. Tror inte han fått sin inspiration från Peter Sotos heller? Lite som att säga att han plankat James Havoc. =P
Hans stora inspirationskällor lär, rent filosofiskt,  vara Fritz Nietzsche, Schopenhauer, Ekelund och Sade? Sen ser man ju lite av Jarry, Rimbaud och nyss nämda Lautréamont i det han skriver.  Hans författarskap är ju nära nog en litterär ekokammare.

(Men jag tycker bättre om honom när han var underground =P)

2007-07-31 21:00
Har han gjort det? Aldrig läst någon, tipsa gärna.
Med inspiration från Sotos menar jag inte rent litterärt (där påstår jag trots hans nekande att det är Enquist som spökar), eller filosofiskt; utan att det är från Sotos han har tagit sina kompromisslösa provokationer. Ska iofs inte säga för mycket, aldrig läst en hel bok av Sotos.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2007-07-31 23:19
Just det ja...Sotos är ju han med fanzinen, Pure och vad de heter. Det är nog inte en dum gissning trots allt, han (Sotos) var väl aktiv väldigt tidigt har jag för mig.  O