The Union (the business behind gettin high)
Undrar om det är någon som sett denna dokumentär som kan rekomendera den och vet vart man kan köpa eller få tag på den? http://www.theunionmovie.com/ - Kolla trailern här .
Skulle vilja se. Kul om all fakta äntligen kan spridas och bli allmänt vedertagen. Börjar tröttna på alla ignoranta pseudointellektuella viktigpettrar som inte kan föra en intelligent argumentation eftersom de avfärdar alla ens argument med "du vill bara knarka!".
Science Genius Girl
Verkar intressant. Kan passa på att tippsa om
denna också.
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12
Verkar ju fet, ska få tag i den och tvinga morsan kolla på den hehe
LEGALISERA CANNABIS
Kolla runt lite på nätet om den, verkar som att dem inte har några pengar för att kunna släppa den på DVD, så för tillfället håller de på att komma med i så många filmfestivaler som möjligt för att få framtida sponsring!
LEGALISERA CANNABIS
dom sa imorse på radion att om man röker på när man är ung ökar risken för framtida mentala sjukdomar med 40%! in your fäyze knarkare!
jag hörde med det på radion, känns som om cannabis har några negativa effekter så är det definitivt på den mentala hälsan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är de enda negativa effekterna: cannabis ökar risken att utveckla anlag för schizophreni med 50%. Alltså, om du redan har anlag till det så är det itne smart att röka på. In your fäjs, garyowens!
Science Genius Girl
ofta random kids som röker på vet om de har anlag för det lr inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha ofta man inte borde få röka även fast mane mentalt sjuk hehe tror de hjälper mot allt, bara man använder de på rätt sätt!!
LEGALISERA CANNABIS
fast att inte få röka för att man e mentalt sjuk är inte samma sak som att BLI mentalt sjuk av att röka...
man blir inte mentalt sjuk av att röka, som sagt, det kan utveckla redan existerande anlag. suck.
Science Genius Girl
Såklart man inte vet vad man har för anlag, men vissa vet inte att dom är allergiska mot choklad heller, så gör det olagligt innan fler dör.. Idiotjävlar..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
pigglaen P18 du får fan formulera om jag fattar inte
LEGALISERA CANNABIS
Det var svar till sewsis som sa "ofta random kids som röker på vet om de har anlag för det lr inte."
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Janeway Part of the explanation for this effect is that people who use marijuana are at higher risk for mental problems even without the drug, Zammit explained. "Nevertheless, even when these factors were adjusted for, there still remained an association between marijuana and psychosis, which suggests that there is a causal relationship there," he added.
janeway - man blir inte mentalt sjuk av att röka, som sagt, det kan utveckla redan existerande anlag. suck. jo det kan man bli, en frisk människa med ANLAG för något behöver aldrig utveckla det han har anlag för, vilket betyder att människor som egentligen inte hade utvecklat ngt gör det pga just att de rökt. och även de som du menar hade blivit mentalt sjuka ändå så det inte är cannabisen som gör det får ju ändå hälsan förvärrad än vad den hade varit utan. suck.
pigglaen - Såklart man inte vet vad man har för anlag, men vissa vet inte att dom är allergiska mot choklad heller, så gör det olagligt innan fler dör.. Idiotjävlar.. bra idé faktiskt, vi borde förbjuda allt som kan förtäras, inte ens så mkt för allergin men nån kan ju choke på en chokladbit också, inte bra.
men ofta upp till40% av alla som puffar blir mentalt sjuka de e ju bara löjligt att gå ut med nått sånt!!!
LEGALISERA CANNABIS
slangan har du rökt för mkt lr kan du bara inte läsa, de sa att risken att bli mentalt sjuk ökar med 40 % inte att 40% av alla som röker bli mentalt sjuka.
garyowens Källa tack? För alla undersökningar som gjorts visar att cannabis inte har några andra negativa effekter än den tidigare nämnda. Cannabis kan inte framkalla en psykos, bara utlösa den, precis som vilken annan drog som helst, tex alkohol, eller en traumatisk upplevelse av något slag. Det är även ett vedertaget fakta att det inte existerar något sådant som en cannabispsykos. En psykos beror alltså aldrig på drogen utan ligger hos personen ifråga och kan i värsta fall utlösas av drogen (eller av vilken annan upplevelse som helst). Det som brukar definera en cannabispsykos är ett tillstånd som snarare kan förklaras som en snedtrip än som ett psykotiskt tillstånd.sewsis "jo det kan man bli, en frisk människa med ANLAG för något behöver aldrig utveckla det han har anlag för, vilket betyder att människor som egentligen inte hade utvecklat ngt gör det pga just att de rökt. och även de som du menar hade blivit mentalt sjuka ändå så det inte är cannabisen som gör det får ju ändå hälsan förvärrad än vad den hade varit utan." jag är hemskt ledsen men jag förstår inte vad du menar. Kan du formulera dig lite tydligare?
Science Genius Girl
asså vad jag undrar är om du tror att man utvecklar allt man har anlag för? att ha anlag för något och sen röka på o utveckla det man hade anlag för, då kan man inte säga aja men det beror bara på att perosnen hade anlag för det det är inte drogens fel. det är ju så att drogen är det som hjälpte till att utlösa ngt, som man kanskei nte ens hade utvecklat annars, lr inte i samma grad. är du med på vad jag menar? då gör man ett aktivt val att riskera att utveckla en mental ohälsa, vilket är precis det som undersökningen som kom fram till att risken ökade med 40 % menade. nu är jag inte emot att människor gör egna val men jag kan tycka att det är ett jäkligt korkat val.
sewsis Ja, det är ju helt sant, man utsätter sig för en risk. Men om någon i ens släkt haft schizofreni eller om man haft psykiska problem själv kanske man inte ska ta drogen då? För då är det ju, precis som du säger, ett jävligt korkat val. Men om du inte har några släktingar med schizofreni eller har visat tecken på några psykiska störningar kanske man anser risken vara värd att ta? Det är inte många människor som lider av den sjukdomen eller har anlag för den så det är inte lönt att prata om att förbjuda drogen för att den kan vara en utlösande faktor för ett fåtal människor, det är mer logiskt att varje enskild individ får ta ställning till huruvida de vill utsätta sig för risken eller ej. Jag menar, det finns väll ingen människa som seriöst tänkt att man ska förbjuda all elektronik eftersom det finns folk som är överkänsliga mot den? Och de människorna har ju ingen möjlighet att skydda sig mot det eftersom det finns överallt medan andelen cannabisrökare inte alls är stor. Och av dem som röker cannabis ska man sedan dra ett procenttal för hur många som kan tänkas ha anlag för schizofreni...och sedan 40% av dem... det är sånna pyttesmå tal att jag ärligt talat skiter fullständigt i dem. Det hade varit en helt annan sak om vi snackat om något som skulle tvingas på en stor del av befolkningen med 40% chans att utveckla schizophreni hos dem som tvingades använda det. Därför tycker jag att det räcker med att utbilda folk och göra dem medvetna om risken, sedan får de själv göra sina val. Och nu är jag sjukt trött så ursäkta om det blev svamligt ^^
Science Genius Girl
sewsis nä missuppfaqttade bara, men du har nog missuppfattat de ännu mer för att vara mentalt sjuk och analfabet e inte samma sak.
LEGALISERA CANNABIS
janeway - ja tycker man det är värt det så, amn måstei nte ha visat tecken för det. man kan börja röka när man e ung, röka rätt så regelbundet och märka mkt senare i livet att man visst hade anlag för det. o de handlar väl inte bara om schizophreni? då hade de sagt de, de skrev mental ohälsa. iaf så är jag inte särskilt emot en legalisering eftersom jag kan tycka attm an ska välja själv, men som sagt anser ajg det vara korkat val det var därför ja diskuterade det lite i tråden. nu tycker ja dock vi är rätt så "klara" lr va tycker du? =) slangan - mhm
Det där med att de visar filmen på olika festivaler för att få in pengar stämmer nog, men jag har hört några stycken som fått tag på den på andra sätt... men det är alltså ingen här som har sett den?
Drogo_05 F0 Fått tag på den på vilket sätt? berätta fort!
LEGALISERA CANNABIS
sewsis Tja, det verkar inte finnas så mkt mer o diskutera där kanske.
Science Genius Girl
Skulle vilja se. Kul om all fakta äntligen kan spridas och bli allmänt vedertagen. Börjar tröttna på alla ignoranta pseudointellektuella viktigpettrar som inte kan föra en intelligent argumentation eftersom de avfärdar alla ens argument med "du vill bara knarka!". Hi5 på det inlägget! :)
Look with your own eyes - See with your own mind
slangan P53 Jag vet inte, jag bara antog att de hade laddat ned den från nånstans. Men jag kan inte hitta den.
Drogo_05 F0 Om du hade hört några andra som hade fått tag på den varför frågade du då inte dom ?
det finns en chat! missa inte den...
fick mejl av producenten, jag skrev till honom och föreslog att han skulle starta nån sorts donations länk på hemsidan. kanske är lite kul att läsa.Thank you very much for your email and support. You are the second person in the last few days that has asked about a way to donate to our film. We had honestly never given that any though but it is something we will look into. I can't promise it is something that will happen but it is something that we talk about as group. If we were to make a link on our site we would have to be extremely clear with people about what they are donating to. We are filmmakers first and foremost. We have chosen the prohibition/economy of marijuana as a subject to make a film about but we are not activists on the front line of the legalization movement. I believe the film is an incredible tool for those involved in the fight because it clearly explains almost every issue surrounding marijuana. If people were to donate to the film, it would be to help repay some of the expenses it took to make the film. It was not cheap, it was privately funded, and our executive producer made a lot of sacrifices to finish this film. If people felt that the film was a useful educational piece that helped the cause they believe in and wanted to help repaying some of it's cost then that would be something we are okay with. If people were under the impression their donation would go towards protests and rallies, that would be untrue and something that we are not comfortable with. Thanks again for your email and suggestion. If we do end up with a link on our site for donations I will let you know, although you may have changed your mind after what I have just told you. All the best. Stephen Green
LEGALISERA CANNABIS
Undrar om dom släpper den online om dom inte får in nå cash.
det finns en chat! missa inte den...
Jag känner på mig att de kommer att få in cash :) Intressant grej förresten, ta en titt på vilka de intervjuat, sen försöker du hitta en lika trovärdiga källor som talar EMOT det hela. Lycka till!!!!!
Look with your own eyes - See with your own mind
Sjukt kul med rogan och bravo från ufc! vill verkigen se filmen, om ngn vet var man skulle kunna få tag på den medela mig här på whoa.
Legion=sötast