I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Borat filmen blev bannlyst i Ryssland/Kazakstan

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-07-13 21:27
jordgubbsgodis: Öhh, det var väl underförstått
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-14 01:41
Spetsnaz du förstår verkligen ingenting?

Tycker ditt sinne för komik å att förstå borat ligger på en 5årings nivå. Borat gör narr av judar därför ska den bannlysas?

IRONI?

Min bästa polare är jude å hela hans familj såg den på bio å skrattade tills dom grät
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-14 21:32
spetnaz anse ett faktum du är ÄGD, asså borat var bra även dina kriterier får den att verka bra.. lol
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-07-15 22:28
såg nästan hela filmen en gång men den var så dålig så jag stängde av.
 Haters gon' hate...

2007-07-15 22:52
Ni som tyckte att den var dålig, vad var så dåligt med den?

2007-07-15 22:58
Ingen fattar att Borat bara vill visa världen hur dumma i huvudet vissa Amerikaner är ?:P
Klockrenaste filmen !
FREE PARIS HILTON!

2007-07-16 00:06
Folk säger och gör så dumma saker i det landet.

Folk säger och gör dumma saker i alla länder.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2007-07-16 10:26
haha. det roligaste är ju alla idioter som tycker att det är en glasklar kritik av usa. det är er han gör narr av.

2007-07-17 01:52
Ehm, jo. Det är det som är grejen med Borat, har alltid varit.

Visst är endel av det roliga att han gör bort sig och är otroligt icke PK. Men genom att agera så så får han fram det värsta och mest idiotiska hos andra personer. Till slut är inte han dum fast dem i hans omgivning.

Och jag orkar inte bry mig om ni driver med er kritik mot filmen, eller om det bara är ett utrop efter uppmärksamhet. Det är bägge lika tråkigt just nu.

2007-07-17 16:15
smutsig_slampa  

vad är det du försöker säga?
Sajjkziii yaoooo

2007-07-17 18:33
Jag undrar hur många som har påpekat att han är en Jude nu.

Visst det finns en viss logik att man får skoja om sitt eget folk. Men när man tänker efter finns det endel teorier om att Hitler själv var till viss del Jude.

2007-07-17 19:06
saalam P20
Vet du inte det så är det dig han driver med.

2007-07-17 19:40
Det har ingen betydelse alls att han är Jude, han kanske skäms för att vara det. Vore samma sak som att jag gjorde en film om Sverige där jag bara filmar Rinkeby trots att jag själv är svensk.

Är det inte respektfullt för Ryssarna att dom inte vill visa denna film för judarnas skull som bor där? Jag skiter i om han driver med sig själv, om ni läser det här så kanske ni förstår varför dom har bannlyst filmen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pogrom

2007-07-17 20:28
Men när man tänker efter finns det endel teorier om att Hitler själv var till viss del Jude.

Det är en myt.

2007-07-17 21:34
Swagman P22

För det första tycker jag inte man kan kalla det en myt, det kanske inte är sant men man har forskat om det på allvar. Det är ingen påhittad berättelse precis.

För det andra så har det ingen betydelse för mitt budskap. Sååå...

2007-07-17 21:57
Vad är ingen påhittad berättelse? Att det inte finns något som helst bevis för att Hitler skulle ha judiskt påbrå? Det kanske inte är sant, men det är ingen myt?

2007-07-17 22:31
Vad hade man väntat sig, ärligt?
Borat the series är sjukt bra, den typen av satir iklädd subtil kritik med uppsåt att roa en till eftertanke behövs verkligen.
Samtidigt tycker att filmen bitvis förstör den agendan och resulterar i ett magplask på land.

2007-07-18 00:29
Swagman P22
Ja, just det. Jag tror dem flesta kan hålla med om att ordet "myt" har med folksägner, legender och andra påhittade saker.

Det här är en teori, byggd på fakta. Det har ändå fortfarande inget med min poäng att göra. Den framförs ändå.

Sluta nu, diskussionen är helt meningslös och helt OT.

2007-07-18 02:13
spetsnaz P19
Är det inte respektfullt för Ryssarna att dom inte vill visa denna film för judarnas skull som bor där?

Nej? Varför skulle man isåfall inte banna American History X för att den tar upp illamenade saker mot svarta?

Herregud vad är det du inte förstår? han är själv jude och gör narr av judehatet och driver med hela den löjliga grejen kring allt det?

2007-07-18 03:01
Borat äger, ni förstår bara inte genialiteten bakom sasha baren cohen!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-07-18 22:50
EXAKT!

2007-07-18 23:49
denna film sög hästpung
www.youtube.com/prendel

2007-07-19 23:23
Det roligaste och mest antsemitiska skämtet i hela filmen är att den cencurerats i ryssland. den driver med hur östeuropeér är. han driver inte med judar, han driver med östeuropeér som verkar ha en viss dragning åt det antisemitiska hållet.
han driver med dem, för att de just skulle cencurera filmen.
Allt de har gjort är att bevisa att ryssarna hellre vill ignorera än göra någonting åt situaionen.

2007-07-20 00:09
smutsig_slampa du har fått det heeeeeeeeelt fel kompis ;)

kan du förklara dig bättre så kankse ja förstår vad du menar.
Sajjkziii yaoooo

2007-08-06 16:46
Rastasite P18: För att Amerikaner har 0 i IQ perhaps?

2007-08-06 16:48
smutsig_slampa P22: Allt de har gjort är att bevisa att ryssarna hellre vill ignorera än göra någonting åt situaionen.

Om jag inte minns fel så var det väl inte ryssarna som gasade 2 miljoner judar,right?

2007-08-06 16:52

Shit vilken fanskap!
BANG!

2007-08-06 18:22
men fattar ni inte att spetsnaz bara driver??
asiwouldsay
AHB AHB

2007-08-06 21:10
spetsnaz P19

du e ju dum i huvet

d e ju lätt den roligaste filmen
vi är överallt!

2007-08-06 21:19
väntar bara på att Bruno ska göra Entreeee
vi är överallt!

2007-08-06 23:38
men tack och fuckin flytta till kazakstan då så har du miljoner somm håller med dig :S

spetsnaz P19 är ett praktexempel på TRÅKIGT jävla folk !

Ta din Ak, spetznaz, och stick upp den i din bakvagn :)

Sacha (borat) är ju själv jude...pucko

Någon mer än ja som tycker att folk överreagerar?

2007-08-07 02:18
Att folk pallar att "diskutera" med ett forum troll som spetsnaz.

Förövrigt verkar det som om 4/5 av alla i tråden har missat poängen med filmen totalt, både de som tycker den är rolig och de om inte gör det.

2007-08-07 02:48
jag tycker han är så jävla rolig för han gör narr av alla blattar. hahaha jag såg en bild på honom när han kom till MTV Awards med sånna stora säckar/påsar (svårt o förklara :P). Det är sånna vissa har från mitt land och packar massa skit i när de åker utomlands. hahaha jag dör när jag tänker på det

2007-08-07 12:46
Det var jävligt roligt när han dissade madona på mtv movieawards.

"That transvestite was very convincing!" hahahahahaha

2007-08-07 13:05
oj oj.. var ett tag sen jag kollade forumen och till min glädje har inte ett skit förändrats. ingen som orkat kolla upp fakta nånstans? t ex en 8 sidor lång intervju med sascha baron cohen där han förklarar hela grejen?

antar att ingen tnkte googla, så  här är den.

och snälla, hitler var inte jude, borat kommer från ett fiktivt land som råkar ha ett riktigt namn, vilket ytterligare spelar på oss västerlänningars ignorans. det är lätt att peka finger på usa som ignoransens högborg men inte lika lätt att haja hur ignoranta vi själva är verkar det som... åäö

2007-08-07 13:07
spetznaz, du kanske borde kolla upp vad stalin gjorde mot judar innan du snackar...

2007-08-07 13:10
verbose- P23: Frågan återstår ju om det finns en film där någon spelar Stalin och dödar judar? Tänkte väl det.

Kan alla här sluta komma med personangrepp? Verkar som att ni är värdelösa på att argumentera.

2007-08-07 13:14
hur menar du med film? snackar du om borat nu?

personangrepp och personangrepp.. säger du nåt korkat ska du väl stå för det?

2007-08-07 14:07
verbose- P23 : Vad är det som är korkat i mina inlägg på något som är sant? Borat förnedrar judarna,snackar hebreiska i kazakstan och filmen är allmänt tråkig.

Jag meande givetvis att Borat förnedrar judar,du nämdne Stalin och det finns förmodligen ingen komedifilm där någon spelar Stalin och dödar judar.

Har man inget vettiga argument på ett seriöst nivå så finns det ingen anledning alls att komma med personangrepp. Det betyder bara att personen i frågan har inga vettiga argument att komma med än "Håll käften" osv.

2007-08-07 14:44
Borat gör en karaktär som spelar på västerlänningars fördomar på öststaterna. Det står i intervjun och det är rätt känt att judar har blivit och är fortfarande förföljda i Ryssland. Just eftersom Borat spelar på det här så sänker folk garden och säger sjuka saker, men det antar jag att alla hajat med hela konceptet. Sen kan man ta det för vad det är, en komedi som snarare pekar på hur ignoranta folk kan vara än att uppmana till hets mot folkgrupp (jag vet inte alltför många som som såg filmen och tänkte "shit nu ska jag bli nynazist och antisemit) eller så kan man gnälla som en liten, hoppas du ursäktar, bitch.

2007-08-07 16:37
Family guy är humor

Ja! Håller med! Helst när Peter blir kompis med en jude för att få bättre ekonomi, eller när han bygger en hitler-fågelskrämma för att skrämma iväg sin apotekargranne - som är jude! :)

2007-08-07 17:51
såg visserligen inte hela filmen, bara ungefär första halvan, men det jag såg var rätt tråkigt. Family Guy som nämts i tråden är sjukt mycket roligare. dock bryr jag mig föga om någon sorts judeförnedring i borat filmen.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-08-07 18:13
daviden skrev det jag tänkte skriva, så jag slapp!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2007-08-07 18:14
F.ö. måste det vara jobbigt att försöka vara så sjukt politiskt korrekt som trådskaparen..
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2007-08-07 18:17
"Ja! Håller med! Helst när Peter blir kompis med en jude för att få bättre ekonomi, eller när han bygger en hitler-fågelskrämma för att skrämma iväg sin apotekargranne - som är jude! :)"

HAHA, bästa inlägget i tråden!
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2007-08-07 22:18
Spetsnaz mongolid? Han som spelar Borat är jude han driver med juddar för att testa folk humor! ha lite humor

2007-08-09 14:29
Finns den här troden fortfarande kvar?
Snälla, kan inte någon ta bort den?

2007-08-09 17:33
Jag förstår varför du snear men, dom sagt så är filmen inte kränkade mot judar och därför är den ok.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2007-08-09 19:01
Den verkar så dålig att jag inte ens vill ge den en chans...