rekomendera mig en bok
Ja precis som rubriken antyder tänkte jag kolla om någon här har lust att rekomendera mig nåt riktigt läsvärt, ska beställa lite kurslitteratur i veckan och då är det ju kul att få hem något endast för rekreation också. Det spelar ingen roll om det är ren fiktion, en biografi eller memoarer (etc), det spelar ingen roll om boken främst är rolig, informativ eller vad den nu ger läsaren. Jag väljer den bok som jag blir mest sugen på att läsa av de som ni rekomenderar (och lovar tipslämnaren att återkomma med mitt omdöme om denne vill). Vill inte begränsa någon, men den som kan rekomendera någonting i närheten av "tärningspelaren" torde ligga bra till... Okej, övertyga mig nu. Berättar imorgon (onsdag) vilken det blev.
/nej förresten jag tycker tvärtom!!
vet ej vad tärningspelaren är men titta på charles bukowski, prosa på hög nivå :) skit rolig. några bra är factotum och postverket.
Ave, imperator, morituri te salutant. Iacta alea est!
hehe du borde läsa äldreomsorgen i övre kågedalen och allt annat teratologen skrivit, efterssom du lär förstå bla. tonen och dialekten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Läs inte Tärningspelaren. Långtråkig och...bleaä.
En förloard Värld av Evelyn waugh Underbar och smått fantastisk, tv-serien har blivit utnämnd till englands bästa någonsin http://www.kanalen.org/bok/rec.php?id=581
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Läs American Psycho om du gillar tärningsspelaren. -"my friends are your friends, and your friends are my friends" -"you can have them"
Ät
Rage and Reason.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
american psycho är en bra bok, kan vara lite småjobbig att läsa dock. läste just ut livet på den här planetet, rekommenderar den också, inte så lik tärningspelaren direkt men en schyst bok helt klart.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
Allt från Liza Marklund! Och självklart ONDSKAN, bättre än filmen hundra gånger!
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!
bukowski blir det.. ..efter Erus tips (i kombination med lite eget research). Det verkar ju vara en riktigt jävla intressant författare det där så jag börjar med hans första bok, (som Erus även rekomenderat) "Postverket".
Hör av mig när jag läst den, men det kan ta ett tag, började läsa "Hopplös och hatad av alla" av Toby Young igår, sen blir det förhoppningsvis väldigt lite tid över för läsning härframöver men jag låter dig veta när det är klart.
Trodde för övrigt att intresset skulle va större för alla litteraturkonnoseiurer här inne att få försöka pracka på nån sin favvobok men ,men.
American Psycho ligger på "att-läsa-snart-listan" (men där är det konkurrens =)
LumiLicious , håller med dig om onskan, har även läst gömda och asyl med Liza och kan instämma i att det är riktigt jävla läsvärda grejjer, har inte läst någon av hennes deckare, men min flickvän har de flesta så det blir nog nån gång i framtiden
4 c , ha ha longe time no seen! Kul att få ett livstecken från dig. Ditt tips tar jag nån gång när jag bor där jag får hemlängtan.
Pedro Sanchez , du måste skämta, du kan bara inte mena allvar. Allt ditt förtroende är förbrukat. Tack för din medverkan.
jag tycker att Rötter av Alex Haley är fantastiskt bra. Den behöver nog ingen närmare beskrivning.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
mYspersSon Nej precis, det är en helt fantastisk bok, släktforskning med stort S och research med stort R!!!
Skivsamlare
2007-07-05 16:38
Survivor av Chuck Pahlaniuk (som skrev Fight club). En menlös överleverare från en helt vrickad självmordssekt som blir själv blir religiös ledare i äkta ameriskanska tv-predikar-anda tack vare att han upptäcks av ett PR-företag och de vill sälja hans historia. Både rolig och riktigt intressant.
Allt med Martin Amis, allt med Houllebeque, mycket med anthony burgess. alla borde läsa.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Eric Ericsons helt fantastiskt roliga "Brev till samhället" Också den engelska uppföljaren "Brev till världen" Det är som p3's gamla Hassan i bokform, busbrev så att säga, har skrattat mig tårögd av dessa böcker, köp dem!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
pigglaen P18 ,
de är rätt så roliga, dock tycker jag de är lite väl upprepande.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
Mjo, det är lite trist med samma brev flera gånger, men den är fortfarande värd at checkas, helt klart..
fullfjädrad när jag kickat en gås..