I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Artister som hoppar på skådespelaryrket gör bra ifrån sig?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2007-06-07 03:59

Artister som hoppar på skådespelaryrket gör bra ifrån sig?

Hmm, jag såg nyss Population 436, en hyfsad rulle med lite brister i manuset. Dock höjde jag ögonbrynen speciellt åt en viss karaktär i filmen, en polis. Fan, jag känner igen honom tänkte jag, satan vilken bra skådespelare. Efteråt kollade jag upp vem det var och minsann så är det inte Fred Durst från Limp Bizkit.

Då började jag fundera på alla artister från Sting i Dune, Ice Cube i alla komedier, Eminem i 8 Mile och mkt duktiga Mark Wahlberg i bl.a. The Departed mfl andra artister. Det slog mig att nästan alla artister gör ett hyfsat jobb till ett mkt bra jobb.

Frågan är då, är det verkligen kanske inte speciellt svårt att agera framför kameran, kan t.ex. vem som helst på whoa göra det lika trovärdigt som en skolad skådis? Eller är det så att de kanske kör 50 tagningar per scen tills det blir perfekt? Jag tror knappast att de har råd med det så kanske producenterna är duktiga på att leta upp potentiella bra skådespelare bland artisterna? Till och med Fifty i Get Rich or Die Trying gör ett godkänt jobb fast alla på förhand dömde ut honom (även om filmen i sig är rätt so and so), wtf liksom? :)

Vad är era åsikter och tankar om det här?

//Peace