I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   
Hangaround

2007-05-14 20:36

Black And WHite

Amerikansk realityserie från 2006. Hur ser våra rasfördomar ut? En svart familj sminkas om så att föräldrar och barn blir vita och en vit familj blir svart. Två familjer byter hudfärg med varandra och får plötsligt uppleva en ny tillvaro. Bemöts de annorlunda? Del 3 av 6.

Är det någon som följer denna serie? Den går klockan 20_00 måndagar, just nu är det episod 3 av 6 som visas. Jag visste inte vart jag ville posta denna. I Film & Tv hör den väll hemma ur ett kommersiellt syfte. Men det känns mer rätt att posta den här då det kan skapas mer diskussion omkring den.

Jag har följt den ifrån episod 2 och det är verkligen en bra serie.  Samtidigt som man vet vad som föregår med all denna vardagsrasism så blir man ändå rätt förvånad av vad man ser. Jag väntar med att gå in på saker innan jag vet om det är fler som kollar på serien. Vore roligt att diskutera angående det som visats. Det är ett tips att kolla på den. Det är fortfarande 25 minuter kvar.