I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-05-02 20:32

Spiderman 3

Själv ska jag se den imorgon på smygpremiären. Har inte några jättehöga förväntningar men eftersom den kostat 300 miljoner $ så ska jag iaf ha bra actionscener.

Såg förövrigt att den fick 2 stolar av filmkrönikan igår vilket inte säger så mkt eftersom all respekt för det programmet försvann med Orvars uttåg.

Discuss...

Cause I'm cooler than a polar bear's toenails...

2007-05-02 20:54
den var skön bra action, man vet väl ungefär vad man kan förvänta sig... några patetiska emotionella scener och nån helt uncalled for USA hyllning...

skön film, värd ett biobesök och 2 timmar av ens liv med lite popcorn...

2007-05-03 19:33
Är den 2 timmar lång? :O

Långa filmer, me like...

2007-05-04 02:16
jeep då hade man sett den..

Hade höga förväntningar , men efter att ha sett filmen kändes de inte så högt! filmen kändes lite lång , vist action scenerna va coola dock,perfekt popcorn rulle! Men dramatiken blev lite överspelad..
betyg 3/5
"My weapon of choice the Turntable"<br><br>

2007-05-04 09:55
ska se den idag. är venom cool ?
I hate this motherfucking world and everybody inside!

2007-05-04 10:08
Jag ska också se den idag, rätt förväntans full faktiskt..
The absence of evidence is not the evidence of absence

2007-05-04 10:15
Hur mycket är Venom med i denna?
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-05-04 12:49
Filmen var väl sådär. En del scener kändes rätt onödiga så filmen blev lite för lång och ibland blev den lite väl amerikansk för min smak.

Men den hade sina stunder och givetvis var effekterna imponerande. Det som överraska mig positivt var att den var ganska rolig emellanåt. Såå.. ingen höjdar rulle med jag ångrar inte biobesöket.
Cause I'm cooler than a polar bear's toenails...

2007-05-05 17:38
Jag tyckte den sög. Dåligt skådespel, sjukt väntade grejer som hände hela tiden (jag va typ 2 min före filmen i mitt huvud hela tiden..), och såååå klichéartad så jag bara ville spy. Förstår inte hur den kunde få så bra recensioner...
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-05-05 18:40
jag gillade den. gillade man spider man som liten så gör man det nu med. hade massa förväntningar om venom och han var inte så häftig som jag trott. kunde skita i den där sand gubben och haft mer venom.

2007-05-05 18:42
Värdelös. Visst actionscenerna var riktigt välgjorda och häftiga. MEn det var också det ända filmen levde på. En hel del riktigt malplacerade grejer, när han började dansa tex liksom vafan?

Och hela sandman historen kändes grymt påklistrat och allmänt B. i ena sekunden försöker han desperat mörda spidde, och i andra sekunden gnäller han om att "Han bara ville att peter skulle förstå". Skit säger jag bara, skit! (Och 100 spänn punga man ut för den också!)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-05 18:52
i digged it.
/Shadow

2007-05-05 19:03
Delicious_D P16

Tack!! Kände precis samma sak, dansscenerna va helt fel, varken roliga eller "coola".
Jag vet precis när jag började hata filmen: (liten spoiler) när Peter och Harry slogs och Peter slog Harry medvetslös och skulle göra hjärt och lugn-räddning och INTE gjorde mun mot mun metoden... kändes bara så jävla löjligt och sjukligt amerikanskt... Och sen på slutet när Spidey kommer och landar precis framför en Amerikansk flagga... jag ville spy. Och sista scenen med Sandman som blir "god"... dom följde verkligen alla "film-mallar" i världen och vem som helst som läst ett uns av film-historia kunde förutse _hela_ filmen. Dom körde på för säkra kort, men försökte blanda in lite "coola" scener, som dansscenen t.ex. men det blev bara fel då den kändes helt malplacerad och krystad.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-05-05 19:13
Why not SPIDERMAN with ZERO drama? =)

2007-05-05 19:15
trodde att de va reklam mitt i filmen xD de va visst en scen hehe
/Shadow

2007-05-06 03:30
Undehållande, men inte lika bra som föregångarna.
Dock sjukligt värd om man vill bakis-slappa i en biosalong och glo på lite äventyr.

2007-05-06 08:07
Skämtar ni med mig eller? Det var nog en av dom sämsta filmerna jag sett. Fighterna och effekterna var bra. Men det var föööör många scener man kunde somna av..

P.S. såg ni när spiderman dök upp mot slutet av filmen med USAs flagga i bakgrunden i 1 sekund och alla hurrade? Haha fyfan alltså..
Hangaround

2007-05-06 16:32
Avslutande filmer i trilogier blir alltid lite tråkiga när dom ska binda ihop en massa trådar.
Filmen går ju att se..men det är ju ingen "wow" upplevelse direkt.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2007-05-06 17:04
norado

Hahahaha fyfan jag tänkte på exakt samma sak!
Det var det mest patriotiska och lamaste jag sett,så typiskt att den ska svaja där i bakgrunden och han flyger förbi...lame!
Wa wa wee wa!

2007-05-06 18:59
Kändes som turtles .. nån som fick samma känsla av alla löjliga grejer på slutet?

"Hallå, stör jag!? (eller kan du hjälpa mig med den här 40 meter höga sandliraren)"
Only two things are infinite, the universe and trance, and I'm not sure about the former. <br> - Albert Einstein

2007-05-06 19:02
Ja Spiderman har ju sånna underbara skämt...........not =)

men vafan, jag måste se den

2007-05-06 20:29
hans coola frilla såg fett homo ut. nuff said.
/Shadow

2007-05-06 21:00
Bra underhållning, inte riktigt lika tight som 2an!
12.

2007-05-07 00:04
Shield 

Ja, av någon jävla anledning får han emolugg när han har på sig den svarta dräkten... så jävla dumt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-07 02:10
Emo-perioden var den jobbigaste i filmen. Sen tyckte jag den var så töntig med alla relationsgrejjer. Den tecknade serien var de shizznit, den här var en 3/5 i betyg.
Rastaman vibrations, yeah!

2007-05-07 13:08
Filmen var pinsam. "USA räddar dagen"-scenen var fan sjukt rolig.. Americaaa, FUCK YEAH!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2007-05-07 13:08
Roligt i ett extremt fånigt perspektivt..
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2007-05-07 14:51
men han var inte emo.. han hade bara lugg. skulle skita i alla mesiga dans moves på stan och skit.

2007-05-07 16:51
Har inte sett men antar att venom inte ens är med utan bara dräkten... venom dyker väl upp i 4.an då han glider ihop med "eric från 70s show" fan fortfarande, Dolph Lundgren skulle blivit Venom

2007-05-07 17:32
Venom är med jo.

2007-05-08 00:07
hiccory - symbioten träffar på eric foreman redan i trean
12.

2007-05-08 00:19
1/5 utan tvekan. ren skit.

ettan får 4/5
och tvåan 2/5.

så det går neråt!

2007-05-08 01:43
tycker filmen var jävligt cool. bättre än tvåan.
dom skulle skippat en del larviga hollywood kommentarer, då hade det vart bättre än golden!
- yes

2007-05-08 01:53
jag tycker den här och tvåan höll samma klass... dvs medelklass... kanske lite uppåt... bra film som fan tycker jag, men ingen direkt "wow-upplevelse"... Venom var jävligt cool dock, så det var synd att han inte fick vara med mera! lite för mycket drama kanske, men det har det ju alltid varit i spiderman filmerna så...

Men actionscenerna var sjukt feta! ville bara se mer fighter mellan venom och spiderman, där spiderman vann lite p.g.a. skills även fast han var underlägsen i styrka etc!

men 1an e fortfarande bäst

2007-05-08 09:26
som intibet spindelmannen nörd vart jag VÄLDIGT besviken,, tyckte bara allting vart grötigt med alla konflikter,, 
man får jag ha förseende med att filmen är skriven så att alla ska uppskatta den såklart,, men att det är 32059725 konflikter på en gång vart bara grötigt och det känndes som Sam Raimi tog sig lite vatten över huvudet.. 
och effekterna,, asså jag tyckte dom var mycket sämre än i föregångarna,, tyckte hela effekt konceptet med den svarta dräkten var i samma klass som den svarta dräkten Spawn har i filmen från 1997 typ,, 

men dåligt var den INTE ,, det ska jag absolut inte påstå.. hörde dessutom på radion idag att dom har skrivit på kontrakt för 3 (!) nya filmer i Spider-Man serien.. 
då blir genast 3:an en väldigt viktig stapel i det stora hela 

fred
Madjin

2007-05-08 20:54
Riktigt fet film, älskar alla filmerna men denna diggade jag mest! Jag gillade dock inte Peters känslomässiga scener, när han ska gråta ser det så fejkat ut.. Men actionscenerna var RIKTIGT grymma och jag älskade specialeffekterna.. Big up, längtar till 4an..
Careface.

2007-05-08 21:29
Ok Spoiler: Hoppas verkligen inte Venom skulle dö i slutscenen där.. utan han kommmer tillbaka i en fjärde o pruttar ut carnage också... Annars vare lite väl mkt känslogrejjer på slutet o sandmannen skulle blitt gjord till glas o sönderslagen. venom effekterna va helt ok, mkt bättre än vad jag kommer ihåg Spawn..

2007-05-08 22:28
Känns dock som att Carnage är lite för våldsam för en Spiderman film..
Rappare

2007-05-08 22:42
Tyckte det var samma sak igen bara, han skulle övertyga Mary Jane igen och så.. men ah, jag ångrar inte att jag såg den och den kommer hamna i DVD hyllan så, yeah! Bra grejer.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2007-05-09 17:26
Måste man säga mer än "I forgive you"(med sexig gråtmusik i bakgrunden)? Usch...
Orale!

2007-05-13 20:14
Förväntade mig en betydligt mörkare film efter att ha checkat trailers.

Hur kan MJ lacka så mycket på en pojkvän som försöker vara supportive och sedan inte ens berätta för honom att det är för att hon förlorat jobbet som hon e whinig?

farför är spiderman så överdrivet snäll och förstående? Det är han ju fan verkligen inte i serien.

Nej fyfan vad filmen sög. Jag älskar verkligen spiderman men detta var ju ren jävla dynga. Om det ska fortsätta såhär så kan de lika gärna lägga ner.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-05-13 22:43

neeeeeeeeeeej, jag blev seriöst helt deppig och ledsen, spiderman nörd som jag är =( jag hade yberstora förväntingar om filmen..

slutet i 2an när harry hittar alla goblin grejer blev man aständ på 3an för då tänkte man att det skulle få en cool handling att harry som vart hans bästa kompis skulle slåss med spidey ;D

"you knew this was coming pete" på trailern..

men sen kommer det efter 10 min i filmen (högst) och tar slut lika snabbt =( fan vad less jag blev redan då..

2007-05-13 23:39
lizard skulle vara huuuur fett som helst! shocker skulle också vara hyffsad...

mysterio skulle också vara helt galet tycker jag.

är dock inte så pigg på rhino, tycker han e tråkigast av alla.

2007-05-14 09:26
Med tanke på att Doktor Connor är med i filmerna öär ju Lizard vara med i minst en film. Dom ska väl göra fler antar jag..

2007-05-14 10:42
jag läste nånstans att de skrivit kontrakt för 3 filmer till...

2007-05-14 16:37
yepp..it's true
Madjin

2007-05-31 21:12
oh shit 3 filmer till med den här smörjan... välgjort hollywood applåder. men fuck va tråkig den var. har för vana att somna lite då och då, t ex när jag kör bil och sånt, men aldrig i bion tills nu...