Pojken som kallades det!
Någon som har läst den boken? Vas tyckte ni om den i så fall ? O.o skall börja läsa den och den verkar väldigt bra.. Min kompis berättar rätt mycket om den.. kramkram
I´m a quen ;)
ja alla 3 är rätt bra, har dom i bokhyllan
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
fråga snorty f23 .
http://wifebeaterlove.blogspot.com
Godmorgon läste den för många år sen läst alla 3 böcker hejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Redaktionen
2007-04-23 23:32
mkt läsvärd!
niggaz want me to rhyme? $3,99!
Redaktionen
2007-04-24 10:35
Håller med, definitivt läsvärd. Ganska upprepande, men ändå..
namaste
den dom behandlar barnet som skit va ? ganska hemskt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skitdålig bok, en av dom sämsta jag läst i mitt liv. Saknar helt litterärt djup och funkar bara för tonårstjejer.
nämen fy fan karln!! gå och klipp dig
blaskläsning, som ett förlängt reportage från veckorevyn om någon jäkels tragiska livsöde ja den är väl hemsk.. på flera vis haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag mår så himla dåligt efter att jag läst den första, sen blir man så glad av den andra. tredje har jag ännu inte hunnit läsa:( men jag får en stor klump i magen av första. hur fan kan man...
En bok för de som gillar att vältra sig i andras elände. Att med sina väninnor förskräckt säga "Aj, aj, aj!" och "Oj, oj, oj!" och "den är visst baserad på en verkligen händelse!" (vilket tydligen gör berättelser bättre, av någon anledning). Som sagt, det är helt enkelt en utökad variant på "Veckans elände"-artiklarna som de kör i kvällstidningarnas helgbilagor. En anledning att känna sig som en god människa medan man skamlöst njuter av andras lidande.
Lyssnade på den som ljudbok. Den va rätt bra!
!LÅS INTE DEN HÄR TRÅDEN!
ja den är väl hemsk.. på flera vis haha :P min lillebror började läsa den för mig för ett bra tag sen, vi orkade inte igenom hela. iaf hemsk historia, orkar verkligen inte läsa om sånt
Jag satt och grät när jag läste de.
det är väldigt lustig och glädjefylld bok. rekomenderar den värmt
Precis som vissa redan har nämnt är det en sån där ful bok som frossar i äckel.
grymt bra, minns dock inte vad den tredje handlade om det var så länge sen man läste dem..ettan och tvåan var dock mkt bra minns jag
Gillar man att läsa böcker om grov barnmisshandel - shoot. Letar man efter bra språk - ge fan. Speciellt eftersom den även är översatt.
Riktigt dålig skriven som sagt. Sen så kan man ju fråga sig hur sann den med. Det har ju varit mycket diskussion om legitimiteten kring böckerna då bröder har nekat att det någonsin hänt.
Personligen så fann jag böckerna överskattade. Visst de har säkert hänt och visst i sådana fall är det hemskt att barnens mamma utsatt dem för det, men boken i sig gav mig ingenting. Det är inte som om man tänkte till "Oj, nu ska jag nog inte slå mina barn, fast å andra sidan, gör jag det och är riktigt hemskt så kan de skriva en bokom det och blu multimiljonärer"...Hmm...
"..Som sagt, det är helt enkelt en utökad variant på "Veckans elände"-artiklarna som de kör i kvällstidningarnas helgbilagor. En anledning att känna sig som en god människa medan man skamlöst njuter av andras lidande." Word på den Eksem . Jag förstår inte heller varför lustigt nog kvinnor faller för den här genre av böcker. Så fort man säger att en sådan bok är dålig, så kastar dem "det-är-baserat-på-en-riktig-händelse"- kortet i ansiktet på. Visst är det kanske baserat på en riktig händelse, men källkritisk som jag är så är jag övertygad om att minst 50% av innehållet i alla sånna här böcker är pure bullshit! Och den största bullshit boken av dem alla är "Ondskan".
At the gates of Eternity...
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Den sorteras in bland de andra "Ja, jag har en historia att berätta, men jag borde låtit någon annan skriva den". Precis som "En av grabbarna" och "Balaclava".
första boken var riktigt bra,dom andra var bra också men blev segare och segare.
AayFukYuuuu :@
Håller med ChewwY , fursta var klockren
Upp i snoken ska det!
Producent
2007-06-27 08:27
en bra bok som alla bör läsa, dock är den inte så trevlig att läsa och man mår inte så bra när man läser men väldigt mycket tankar som snurrar och jag tror inte man ångrar att man läst den.
http://northmountains.com
BC99 , ondskan var ju iallafall bra skriven tycker jag. nej, pojken som kallades det känns rätt så fantastisk. stänger inte mamman in honom på toaletten med en hink ammoniak eller liknande?
fruktansvärd men grymt bra..
Som man bäddar får man ligga ;) Glöm aldrig det!
Min ärliga åsikt är att den ligger på top 10 av de sämsta böckerna jag läst. saker med den som får mig att vilja spy: Den har ett språk som får min dyslektiska lillasyster att framstå som ett litterärt geni, den fångar lika mycket/lite som extreme home make over. Jag tror på ungefär 30% av vad som skrivits i den (I likhet med många andra som dock har lagt mer tid bakom att motbevisa honom hans bror sade i "Dysfunction for Dollars,""David wasn't ostracized from the family; he was very close to me and Robert. We were the Three Musketeers. But David had to be the center of attention. He was a hyper, spoiled brat." hans mormor: Ruth Cole minns honom som: "a 'disruptive kid, only interested in himself, with big ideas of grandeur.'" Att den har fått så bra kritik på grund av alla politiskt korrekta, tabu-skyende och läsarvänliga tidningar och medier som recenserat den. Och sist av allt att han säger att han ändå lyckades med sitt liv och att han lärt sig, han gick med i flygvapnet. det är en skamfläck på min bokhylla.
om det ändå vore
han själv som var på utsidan av böckerna
http://www.davepelzer.com/ Luktar onekligen gammal hederlig amerikansk self righteousness. Att gå från offer för "ett av de mest extrema fallen av barnmisshandel i Kaliforniens historia" till att handplockas till avancerade militära uppdrag... Hmmm...
"Even with all that was against him, Dave was determined to better himself - no matter what the odds." I och med Pojken som kallades Det försvann alla anledningar att inte vara en god soldat och ställ aupp för sitt land.
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se
töntig bok, ta de som en man
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"