Jag vill se någon bra film...
Jag ser inte mycket på film men följande filmer har jag sett sen början på förra hösten Firman (grisham cruise) Ghost in the shell (anime) Wallstreet (sheen michael douglas) Måndag Hela Veckan (Groundhog day - bill murray) Gattaca (thurman ethan hawke -genmanipulation) Contact (Jodie foster) Stargate (kurt russel) Solaris (hollywood och ryska) Nyckeln till framgång (secret to my success michael j fox) Pi (svartvit matte-independent) Ser inte riktigt någon röd tråd mer än att jag tycker att alla (utom möjligen gattaca som jag fortf inte sett färdigt och secret to my sucess) var jävligt bra. Jag ser oftast inte heller hela filmen utan brukar dela upp den på kanske 2-3 olika dagar så den måste ha någon slags värde för att jag ska palla se färdigt.... Så det jag behöver nu är förslag på filmer som är bra och sevärda och som inte är tråkiga men som gärna får ha ett långsamt tempo... Exempel på filmer jag inte vill se: Sagan om ringen filmerna, sega tråkiga karaktärer dåligt våld. Titanic, det jag sett: seeeeg Troy (bra film men pallar inte se den eller liknande igen) Filmer som utspelar sig innan 1970 har jag också jävligt svårt för....dvs ingen barry lyndon Filmer från andra länder än usa kina korea japan thailand (möjligtvis sverige och england också) Exempel på filmer jag vill se (men som jag sett de senaste 5 åren och därför inte vill se igen): Jurassic Park (högbudget modern klassiker) Möt Joe Black (bra foto bra skådespelare bra musik) Magnolia (bra karaktärer, bra foto bra musik) Truman Show (bra ide, bra karaktärer, bra musik= Mallrats (bra skådespelare lagom rolig) Bourne Identity (bra våld bra bilscener) Kickboxer Predator (precis som kickboxer, actionklassiker) Japanska moderna klassiker...den enda jag sett är Battle Royale Ok det blev ett jävligt långt inlägg det här men jag hade uppskattat om någon tog sig tiden att ge mig råd!
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
Jaha. Se Oldboy då, eller a bittersweet life. Ny Koreansk hämndfilm när det är som bäst. Eller så kan du se Ivans Childhood. Om du nu sett och gillar Solaris av Tarkovskij. (spelar iof ingen större roll vilken Tarkovskij du ser. Alla är bra)
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Sett följande? Clerks II Suicide Circle (japansk) Crank Deja vu Snow Cake
What I said, yo!
Asiatiska: Kung Fu Hustle
Ichi The Killer
Kairo/Pulse
Azumi
Zatoichi
Princess Mononoke
The grave of the fireflies
Howl’s moving castle
Livets Hjul
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
och yeah Old Boy så klart är ett måste
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dåligt våld i LOTR säger du? Då e 300 och Apocalypto perfa för dig.
Kultursnobb
oldboy har jag sett (men inte hela tror jag...) Och annars har jag fått ihop här ungefär 8 filmer jag vill se... Vilket kommer räcka åtminstone till efter sommaren om jag kollar mer film än jag brukar... Uppskattar särskilt asian-filmerna för de är svårare att hitta själv...glömde skriva det innan men ser gärna kampsportstema med bra fightingscener. Börjar med deja vu eftersom den senaste jag såg var måndag hela veckan :) Tack för svaren!
herbman Tror du? Som sagt Troja var fet och det var grym fightingkoreografi men gillar inte långa sega filmer... 300 verkar som en sämre troja?
"kampsportstema med bra fightingscener" >>>> Kung Fu Hustle (iofs med lite humor i), Ong-bak det är en dödssynd att inte titta klart på hela filmen samma dag.... hahaha
ong bak är ju helt klart en av mina favoritfilmer....hade gärna sett någon annan thaiboxnings (eller boxning hade väl iofs också funkat) film men det verkar vara ont om dem... kung fu hustle verkar fet så den får jag kolla. Anledningen till att jag inte ser hela är för att jag alltid kollar innan jag ska somna och oftast går jag och lägger mig senare än jag tänkt så jag somnar efter halva. Men också för att jag efter en timme känns det som att man kan göra något bättre än att kolla film (iofs blir det nästan aldrig så att jag sen verkligen gör något bättre....)
hahahah är du en "sån dära"!? min expojkvän var också så där, f-n vad jag störde mig på det efter ett tag, jag är en filmnörd jag erkänner... och jag älskar att dela med mig av bra film till andra (jag har nästan ALLA gånger redan sett filmen och vill bara visa upp denna fantastiska film till någon annan), och så somnar jäkeln.... DAMN! no coochie coochie the next day hahahah (skämt åsido)
GrönaJätten Jag tror det, både 300 och Apocalypto är bara grafiskt våld rakt igenom och otroligt snygga visuellt sätt. Och både filmer har riktigt coola och badass protagonister o antagonister
Kultursnobb
har ett tips på en ganska äcklig asiatisk film (det är iofs Suicide club också...) men kolla på Dumplings. Hehe.
What I said, yo!
300 verkar som en sämre troja? Kidding me? right?
the fountain Old boy Lady vengance the prestige (en film som utspelar sig innan 1970 men som du säkert kommer att älska)
Jag är en tviiiiivelaktig figur
Bad Santa Batman Begins Hotet Inifrån
shimmy shimmy yo
Ä, va fan... hyr
Garden State om du inte sett den. Du blir säkert nöjd.
http://www.toptensomething.blogg.se
Amelie from montmarte (
Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Le )
Blow
Boondock saints
Crash
Big Fish
Där har du några av mina favoritfilmer.
Jag är f.ö precis likadan som
Corazonzita F21 Jag visar heldre upp filmer som jag sett tidigare för mina vänner än att se på någon ny film som ingen har sett. :)
Rocky!
Philahzophee Av alla filmer valde jag deja vu och den var INTE det bästa jag sett. Meen har hört bra saker om crank och sen vill jag se clerks så jag ger din lista en chans till :)Coraz... hehe otack är världens lön...Herbman Det låter ju iofs grymt men vilken av de två är bäst? 300? Valero Har bara sett trailern och det var intrycket jag fick, mycket möjligt att det var helt fel.Hallifax Ja Prestige lär ju vara bra...bale har jag bara sett i bra filmer. Så den får komma med på listan :)Oredan Hotet inifrån verkar bra men var lite dåliga kommentarer på imdb. Du kan ändå rekomendera den?SP Garden state, typisk sån film jag vill se. (men som redan sett tyvärr...) Silent velcro heheNils Feta filmer har sett alla utom big fish som jag länge velat se så den kommer högt på listan. Amelie har jag somnat ifrån 2-3 gånger så jag får nog vänta med den ett tag.Jalli Jävligt fet men har sett den för många gånger...Eller du menade den nya kanske kom jag på nu? För den måste jag ju se. Som sagt har fler filmer än vad jag kommer hinna se på ett bra tag nu men roligt med nya förslag ändå...jag menar kommer det någon bra så får den ju förtur. Tack för alla svar!
Alien 1-2 Leon Lock, Stock and Two Smoking Barrels Swordfish Blood Diamond Grimm Love Amores Perros Fear and Loathing in Las Vegas (HUMOR!)
Coke is for kids and faggots, do meth and diee!!!
oy, JättenGrön ! Jag tyckte båda filmer va ungefär lika bra, 300 kanske var snäppet bättre än Apocalypto kanske, det som skiljer sig mellan dem är att våldet i 300 är mer...estetiskt visat så att säga, medans i Apocalypto är våldet mer "realistiskt" men endå väldigt snyggt. Oja, sen är det ju också att i 300 så slåss de mot en armé, huvudpersonen i Apocalypto blir jagad av en grupp. Typ tänk dig lite smått Predator stuk fast med Maya indianer istället
Kultursnobb
Nacho Libre såklart.
all fire burns, little baby, you´ll learn
do as u please. att deja vu var med i listan var för att jag såg den dagen innan och tänkte att det skulle vara en film för dig (baserat på det du skrivit att du gillade ungefär)
What I said, yo!
En Djävulsk Romans
Live Hard, Die Young
av de tipsade vill ajg ge stöd till: En djävulsk romans Boondock saints Leon Kung Fu Hussle senm vill jag tippsa om: Jacke Brown The Mashinist Mississipi Brinner och Faling Down
"i worship a god with an elephant head" /King Mob