I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Angel: Season 6! (En till Buffyverse-serietidning planerad!)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2007-03-18 00:07

Angel: Season 6! (En till Buffyverse-serietidning planerad!)

För bara några dagar sedan släpptes första numret av serietidningen "Buffy the Vampire Slayer: Season 8" (Dark Horse Comics), som redan på första dagen sålde 100000 ex.
Nu har det även snackats mellan Joss Whedon ("Buffy the Vampire Slayer"; "Angel"; "Fray"; "Firefly"; "Serenity"; "Astonishing X-Men") och Brian Lynch ("Spike: Asylum"; "Spike: Shadow Puppets"; "Big Helium Dog") om att göra en officiell kanonisk fortsättning av berättelsen om de två vampyrerna med själ som även båda råkar vara Buffys ex - Angel & Spike. Andra karaktärer som kan antas vara med är Illyria och kanske Charles Gunn (som senast sågs allvarligt skadad).
Serien kommer - om planerna går i verket - att ges ut av
IDW Publishing och kommer troligtvis att skrivas huvudsakligen av Brian Lynch, med viss vägvisning av Joss Whedon, som även sägs komma att vara med och skriva på ett hörn.

Källa. (Okej, tekniskt sett inte där jag hörde det först, men jag hittar inte den sidan jag först såg det på, så den här källan får duga.)

Precis som med den andra tråden, kommer jag att posta här varje gång någon ny information dyker upp.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.