I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Animeserie med en rolig katt [Söker]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-03-15 23:02

Animeserie med en rolig katt [Söker]

Hej alla anime-experter på Whoa.

För ett par år sedan började jag se de första avsnitten av en animeserie, tror någon här tipsade om den. Kruxet är att jag inte minns något av plotten... Men jag tror den handlade om en ung kille (som säkert var förälskad i en tjej, alla animeserier verkar handla om det). Allt jag minns är att den innehöll en humoristisk katt som gimmick som då och då, helt slumpartat, dykte upp och råkade ut för problem. Det var en rolig serie, så tipsa inte om några slaktarserier...

Serien var nog rätt kort, runt 7-14 avsnitt. Min beskrivning är väldigt knapphändig men om någon här har sett serien så borde ni känna igen katten!

Poet

2007-03-16 10:08

Väldigt vag beskrivning.
Hm försökt kolla runt på http://www.animenfo.com
men hittar inget. Tänker bara Sailor Moon haha.
What I said, yo!

2007-03-16 10:23
Jag söker en animeserie också, det handlar om en tjej o en kille som sätter på varandra hela tiden (rätt porrig) och så har de en hamster som får massa skit hela tiden, och så är den SJUUUUUKT ball =D

2007-03-16 14:34
sotarpojken

men det låter som samma serie jag söker! en hamster känns mer bekant än en katt.

kom igen nu alla, vi är ett steg närmare sanningen.

2007-03-16 14:59

Jo jag vet, skrev bara om din förklaring lite =)

2007-03-16 15:02
Ahahahah! Var fleera år sen jag såg den och nu helt plötsligt så kom jag på namnet!

EBICHU heter den !!!!!!!!!!  =D

2007-03-16 15:03
"Ebichu is a talking hamster who is fond of cheese, and she tries her best to be housekeeper for her owner, who is a single 25-year-old office lady who desperately wants to get married. Unfortunately, her boyfriend is a useless layabout (his name in the show is Kaishounachi, quite literally, "useless") who's not very good at anything, especially where it counts. "

2007-03-17 18:18
Tittade på ett par avsnitt av serien, rolig men tyvärr inte rätt. Jag tror att det är en katt ändå, och den har bara en biroll som dyker upp då och då i avsnitten. Dessutom är den jag tänker på mer "modernt" ritad.

Hoppas nån känner igen den!