I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bra "hiphop" böcker

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-02-21 12:28

bra "hiphop" böcker

I stil med typ "cant stop wont stop".
Tipsa gärna om böcker som är självbiografer och liknande..ja allt som är hophop relaterat!

2007-02-21 14:42
The Wu-Tang Manual är rätt grym. Handlar om i princip allting som berör Wu-Tang.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah

2007-02-21 18:02

mikrofånkåt

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-21 19:41
Cant Stop Wont Stop, vad är det för bok då? just titeln verkar intressant..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-21 23:46
Cant stop wont stop är ingen självbiografi, men dock en jävligt bra bok. Enligt mig den bästa "hiphop boken".
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe

2007-02-22 10:55
Blanka Penisen
Ja men vad handlar den om då, typ? ...

2007-02-22 15:58
can't stop won't stop
om hiphopens ursprung och utveckling. har bara börjat på den men den har fått riktigt bra kritik och verkar grym än så länge.

2007-02-23 18:39
Mikronfonkåt av Fredrik Strage är riktigt bra. Han följer Fattaru, MBMA, Ken och andra av sveriges främsta rappare, på scen och utanför. Mycket intressant och lärorik läsning
Hasch och Kokain - Bajensvin!

2007-03-02 01:57
a time before crack n back in the days ! Hiphop files

2007-03-12 16:22
biggie av loretta williams, hans mamma har skrivit den, osäker på stavnignen. sjukt intressant om den bästa av dem alla

2007-03-18 01:19
can't stop won't stop är så jävla fät
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2007-04-09 00:06
hela min murder dog magazine samling är som en fet jävla bästa bok om hip hop...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-05-01 22:01
är det någon som har "Cant Stop Wont Stop" på svenska, eller känns det jävligt tacky :D hur är den isånna fall
Poet

2007-05-02 13:34
Loretta Williams? Voletta Wallace heter väl Biggie's mamma?

At the gates of Eternity...

2007-05-03 10:18

den finns översatt på highlights.nu - där finna många värda hiphopböcker och dokumnetärer.

2007-05-04 22:19
BC99: två poäng till dig. jävla bokstäver i mitt huvud

2007-05-05 19:53
mikrofonkåt är kul men kan inte ens komma i närheten av hur otroligt grym cant stop wont stop är. köp den på www.adlibris.se, dom har på svenska och engelska för ca halva priset än ute i bokhandeln.
det är verkligen en grym bok!
peace!
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se

2007-05-06 02:45
Finns två rätt så roliga EGOTrips böcker, jag har en med massor med listor över allt möjligt inom hip hop, den boken är bra och så är den sjukt rolig, den är fylld med nördfakta. som typ att Beastie boys skivan "hello nasty" egentligen skulle heta "you'r faggot" och sånt är ju alltid kul att veta. sen en massor med andra saker.

Sen finns det även en bok som heter Behind the beat och den är också jävligt skön. Man får följa med hem till olika hip hop producenters och se deras studio typ Madlib, Dj Shadow, Dj Premier etc fin bok, schyssta bilder och så får du en skiva till.

Ego Trips på Wikipedia

Ego Trips Book of rap Lists

Behind the beat

Hangaround

2007-05-07 00:48
mikrofonkåt är den bästa, om man vill rikta in sig på svensk hiphop. mycket har hänt sen den skrevs, men den är fortfarande jävligt intressant.
http://matildaberggrens.blogg.se

2007-05-21 09:48
DJ

2007-05-23 08:39
Jag har läst ett antal böcker om hiphop. De flesta har sugit fetpurjo. Några av undantagen har nämnts ovan, Ego Trip's Book Of Rap Lists och The Wu-Tang Manual. Sen har jag precis börjat bläddra i den svenska översättningen av Can't Stop, Won't Stop. Den verkar grymt intressant, men väldigt illa översatt tyvärr. Den enda riktigt bra hiphopbok jag läst som inte redan droppats i tråden är Unbelievable, utgiven av VIBE. Något så ovanligt som en hiphopbiografi skriven av människor som tycks ha en hjärna. Massor med intressant bakgrundsfakta om olika personer och fenomen som passerade genom Biggies liv och ett seriöst försök till en personbeskrivning.