I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-02-01 13:03

Michael Haneke

En av dom hetaste måste jag våga påsta.
För er som bara sett dom nyare (pianisten, vargens tid etc) rekommenderas hans debutfilm sjunde kontinenten, samt Bennys video och Funny games.

Dock är Dolt hot otroligt bra oxå, även om det är hans senaste.

Se det som ett tips!

Enjoy!

2007-02-01 13:08
vad trevligt, då är jag inte ensam om att älska denna sjuka man. på tal om tips så kan man köpa en box med 4 av hans tidigare filmer för 199 kr på cdon.se (dock med finskt omslag, men filmerna har svensk textning). grymt värt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-01 16:57
Har den. Sjukt nog har exakt samma box släppts med svenskt omslag & den hamna på 499 lökar om jag inte minns fel.

rippoff...

2007-02-01 17:12
Haneke är skitbra! Det roliga med "Funny games" är att den känns som en uppföljare till "Benny's Video", med tanke på att det är samma skådis i båda så skulle det mycket väl kunna vara Benny som vuxen i "Funny Games". Han har ju samma härliga psykotiska tendenser i båda filmerna...

2007-02-01 17:56
Funny Games, visst är det i den två snubbar åker till nån familj i nåt bergsområde i typ Österrike?  Den är fan obehaglig. Inte skräck-äcklig, utan obehaglig.
2009

2007-02-01 18:16
jupp, det e det som e det fina. ingen specifik musik eller dyra effekter, bara ett ruskigt bra manus och en jävla känsla.

2007-02-01 18:35
Har sett Bennys Video och Pianisten hittills, och han är helt klart en grym kille! Man sitter genom hans filmer med en skum obehaglig känsla i magen.
Ska se Dolt hot på bio om några veckor också..
den som hoppas skiter på sig och dör

2007-02-02 00:00
visst gillar vi Haneke! så här rangordnar jag han filmer:

1. Den sjunde kontinenten
2. Pianisten
3. Dolt Hot
4. 71 Fragment
5. Bennys Video
6. Kod okänd
7. Vargens Tid
8. Funny Games

skall sägas dock att det är väldigt jämnt mellan plats 3-6., Funny Games är en bra film men väldigt överskattad bland hans egna verk av folk tycker jag. ni som gillar Haneke skulle nog också kunna gilla bröderna Dardenne och filmer som Ett löfte, Barnet, Sonen.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2007-02-02 00:27
Barnet hajade jag inte alls..
den som hoppas skiter på sig och dör

2007-02-02 01:11
Om slowmo får så får jag.

1. Funny Games
2. Kod okänd
3. Pianisten
4. Dolt Hot
5. Bennys Video
6. Vargens Tid

Precis som Arvids lista så är det väldigt jämnt mellan platserna och listan skulle troligen se annorlunda ut om jag skrev den igen om en vecka. Intressant att den sjunde kontinenten toppar din lista slowmo, bland dom få jag inte sett.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-02 08:07
Han håller f ö på med en remake av Funny Games med bl a Naomi Watts och Tim Roth.  Den ska enligt vissa vara mycket trogen originalet.

Skum grej ändå.