I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sugen på att börja läsa.

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-01-30 15:49

Sugen på att börja läsa.

Har ni nåt tips på nån ganska lättläst bok, inte allt för komplicerad..
har läst endast 2 böcker i mitt liv och dom var " Outsiders" & "Sökarna" tycker outsiders var sjukt bra..  Kanske nån bok i den stilen?..  pz!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-30 15:52
Lasermannen av Tamas Geller
Slå han.

2007-01-30 15:58
tackar tackar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-30 16:33
Skymningsögon av Dean Koontz
Orale!

2007-01-30 16:34
oj, råkade trycka på skicka knappen av misstag, för tidigt.

hur som, jag har inte läst böckerna du nämnde så jag vet inte om de är likadana (tror dock inte det), jag tycker iaf att det är ett bra tips.

Heippa!
Orale!

2007-01-30 16:36
Begge: Var gärna lite mer specifik, så att man får ett hum om hurdana böcker man ska rekommendera. Alltså vad letar du efter? Vad tilltalar dig?
Still in the bridge

2007-01-30 16:36
Änglar och Demoner av Dan Brown, samma genre som Da Vincikoden ungefär, fett bra.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2007-01-30 16:52
Tackar tackar allihopa :) ..

Clydisch P20

Outsiders handlar väl om en kille då. Hans tankar, vardag osv.. som bor med sina 2-3 år äldre bröder. Deras vänner och uppväxt i USA på 60-talet  bland gängkrig mellan snobbar och rövare osv. Fett bra tycker jag!

och Sökarna, alla har väl sett filmen antar jag?

2007-01-30 19:10
Änglar och demoner är värsta koiskvältaren med kliché efter kliché hos sig.. läs någon rolig bok ist. Ett öga rött, Beatlesmanifestet eller vilken Bukowski bok som helst.. börja med postverket kanske.

S.C. - Ferdinand - [email protected] -

2007-01-30 22:48
Nejnejnej.
Läs definitivt Bukowski, men börja med Women (kvinnor) och då på engelska om möjligt.
Skit på svenska.
Briljans på engelska.
Proceed Solinus to procure my fall and by the doom of death end who(a)s and all.
Shakespear is my man......

2007-01-30 22:50
Snabba cash av Jens Laipidus läste den nyligen helt okej bok, läs den direkt om du gillar kriminellt liv i sverige från "den onda sidan" inte massa Wallander skit..
Straight up Menace

2007-01-31 16:28
En intressant bok, både för folk som är fascinerade av "gangsterkultur" och folk som inte är det, är Monster av Kody Scott. En självbiografi om en kille som gick med i crips vid tidig ålder och om hans liv efter det. Fett med gangsta.
Still in the bridge

2007-01-31 16:29
En bok som kanske inte rekommenderas om du inte har läst så mycket, men som varje man och kvinna i något skede borde läsa är On the road av Jack Kerouac.
Still in the bridge

2007-01-31 17:49
A Clockwork Orange.

2007-01-31 18:04
Åfan! tack allesammans, ska kolla upp alla tips! =)
peace!

2007-01-31 19:41

Utgående från din beskrivning kanske du skulle gilla Last Exit To Brooklyn av Hubert Selby Jr. Kanske nånting av Irvine Welsh? Böcker om den undre världen, som är bra skrivna, men ändå är ganska lättlästa.

I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>

2007-01-31 20:29
PAUL AUSTER, het nyc snubbe.