Baserad på en verklig händelse
Tjo Jo jag har börjat titta på lite på filmer som är baserad efter verklig historia/händelse? Så behöver lite tips på några filmer :D (det senaste jag såg var the pursuit of happyness)
-.-DMX-.-
Schindler's List. En Film som alla borde se iaf 1 gång. Shawshank Redemption. Amadeus. Dom kom upp i huvudet direkt.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
Donnie Brascoe Goodfellas ploppade upp i huvvet =)
en smäll, en duns... och en hink att blöda i<br> <br> © VARGFLÖJT 2001-2008
Alive är ju en klassiker bland dom stigarna
http://www.innuce.nu
The pianist Blair witch project Livet är underbart Boys dont cry Black hawk down World trade center ...typ
jag vet att blair witch project inte är baserad på verklig händelse, dock en myt. :)
http://www.innuce.nu
Blow med Johnny Depp bl.a
What I said, yo!
Ska inte TV serien Rome vara baserad på historia? Har inte sett den själv dock.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
texas chainsaw massacre men behind the sun
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skankywhore Vissa saker i Rome är baserad på historia dock så är många karaktärer ihopdiktade eller blandningar av massa olika karaktärer.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
Jusste, finns en skitdålig film om någon seriemördare som jobbade som clown, kommer bara inte på vad den heter. Han var en av dem som skulle hämta Ferrari tårtan på Satans fest i något south park avsnitt.
SkankyWhore Devils rejects?
Tror han menar filmen Gacy, om seriemördaren John Wayne Gacy Finns ju många filmer baserade på seriemördare och allmänna psykopater, t.ex. Dahmer, Psycho, Hillside Strangler etc etc
He Who Professes The Faith Will Excel: And To Whatever You Accustom Yourself You Will Grow Accustomed To. <br> Blessing To The Reader
Juste kom på Inte utan min dotter;D
-.-DMX-.-
Det är kul med Open Waters. Där de blir lämnande mitt ute på havet när de skulle dyka.. Sen kommer hajjar och äter upp dom och DET är baserat på en veklig händelse... hoho
S.C. - Ferdinand -
[email protected] -
alltså det finns ju ingen kvar att berätta denna verkliga händelse...
S.C. - Ferdinand -
[email protected] -
Dogday Afternoon med Al Pachino, och Papillion...Äger båda och det finns extramaterial med "de verkliga händelserna" på dem. Det blir liksom lite intessantare så än som tex. nämnda Oper Water
Det stora blå är ju en klassiker.
Good Night and Good Luck är helt genial med verkliga klipp i självaste filmen. Jarhead om ingen redan nämnt den är också en god känga mot överheten liksom tidigare nämnde.
S.C. - Ferdinand -
[email protected] -
Monster med charlize theron eller va fan hon heter.
Rock is not dead!
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Harry Potter filmerna är löst baserade på Gerhard P. Wilsons liv.
njut
Mars Attacks eller Göta Kanal 2... Annars kan du ju ta och se Ninas Resa som kommer på TV i nästa vecka;) Eller så var det till helgen, minsn inte riktigt. Den är iaf en grymt bra film. Kommer på 1an eller 2an.
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=35166508
Jefe, du skojjar på mig va? :) utifrån det kan du alltså göra vad du vill egentligen.. Jag kan alltså göra en film om dylan baserat på en kille som spelar gitarr. Han kan bli president! The ower is mine!
S.C. - Ferdinand -
[email protected] -
Ferdie Hehe, nej, jag skojjar inte på någon.
Grunden finns ju i filmen...
bas erat på en verklig händelse. Att det bygger på en händelse menas inte att allt som händer i filmen har hänt. Men just den filmen bygger på händelsen att de två lämnades kvar ute i havet...resten är ju en annan persons teori på vad som kan ha hänt.
Det är skillnad på "based on a true story" eller "a true story"
En till film: The basketball diaries -denna är inte baserad på en händelse utan är en sann berättelse. En jävligt bra film(fast jag har inte sett den sedan den kom.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
rebound
lurade tre och försvann
A Beautiful Mind
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
var the pursuit of happyness bra?
Ptolemajo Syrran sa att den var bra, själv har jag endast sett dokumentären om han..under tiden dem filmade den så blev det offentligt att will smith skulle spela mannen
Barnen som inte fanns (Hirokazu Koreeda)
Erin Brokowitch Ska ju vara baserad på en verklig händelse13 Dagar Om kubakrisen eh och kanske Titanic. Eller varför inte filmen om Titanics systerfartyg Britannic, även det en toppenfilm!
Gerdaman
Invincible med Mark Wahlberg. Find me guilty med Vin Diesel.
i princip alla krigsfilmer som gjorts
den här filmen med leonardo dicaprio när han låssas vara pilot och grejjer... vad heter den?
"life's a garden, dig it."
aviator?
nejjj
han lurar alla... leonardo... han är en slug jäkel i rullen
Catch Me If You Can heter den! True story!
Goodfellas och Alive kanske?
Live Hard, Die Young
last king of scotland?
..
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net