I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Host (Gwoemul) 2006

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-01-16 13:33

The Host (Gwoemul) 2006

Nån här som har sett The Host från 2006? Den sägs vara mycket bra, men vad tycker ni? Själv har jag inte sett den, men ska nog göra det i veckan.

Info

Speak up!

My three year old son can do that, and I don't even have a son!

2007-01-16 13:35
Min bror såg den och han sa att den var löjligt dåligt. Filmen är saknar helt en fungerande handling (karaktärerna teleporteras mystiskt till nya platser när det inte finns nån logisk anledning att komma dit) och det finns en massa malplacerade comic reliefs.

Om recensenterna bara pratar om "stilgrepp" är det ett säkert kort att filmen suger.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-16 14:15
jag blev riktigt besviken, just eftersom vissa hypade den. the host var löjlig som yossarian påpekar, likaså tycker jag inte att mixen av komedi, drama, "skräck" etc. fungerade. det blev ett fjantigt hopkok. karaktärerna var också rejält irriterande, ungefär som det brukar se ut när det gäller asiatiska "komedier".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-16 14:33
Håller med ovanstående. En riktig besvikelse, särskilt med tanke på hur hypad den var. "Var det allt?" var min första tanke när eftertexterna rullade. Den var inte ens underhållande för stunden utan gav bara en besk eftersmak.
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2007-01-16 14:43
Tråkigt, finns så få bra monsterruller, hoppades på denna :/
hejhej

2007-01-16 14:50
Den är tung och den bästa är just att den är så non-hollywood.

2007-01-16 15:00
caupolican P25

Å andra sidan är den väldigt stereotypisk och "meh!" om man ser utifrån ett koreanskt filmperspektiv...
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2007-01-21 12:25
jag såg den o gillade den.
gillade familjerelationerna, tycker den va riktigt bra :S

2007-01-21 12:34

En uppfräschning av genren, den fungerar inte riktigt på det sätt man kan förvänta sig av en monsterfilm. Rätt snygg och med humoristiska inslag. Dock så är den tyvärr lite ojämn, man frågar sig ibland vad poängen egentligen är med filmen för den har brister i intrigen och det kan ge en utdragen eller dryg känsla med jämna mellanrum. Den är dock sevärd mkt pga vissa intressanta stilgrepp och för filmens generella underhållningsvärde. Ett intressant slut får en att fundera lite till nån minut efter att den är slut.

Jag kan f.ö. varmt rekommendera Memories of Murder av samma regissör, den är mkt bra, en av de bästa koreanska filmer jag sett och jag har sett många, :)

2007-01-21 14:12
Den va nice..
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.

2007-03-11 23:14
såg den precis, tyckte att den var helt okey