I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilken manga film?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-01-13 17:41

Vilken manga film?

det gick en Manga film på bio för nått år sedan..handlar typ om ett lufskepp tror jag..vet någon vad den filmen heter??

Drick Mjölk! *Muuuuuuuu*!!!

2007-01-13 18:05
manga somhar vart uppe på bio här i sverige är ju typ enbart Spirited away och Det levande slottet.

Jag såg iofs metropolis på bio, mn jag tror att det var filmfestival då.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2007-01-13 18:08
Du inser inte hur mycket du retar skiten ur animefantaster genom att kalla det manga ^^
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-01-13 18:28
menar du howls moving castle?
handlar inte om ett luftskepp  men titeln kan få en att tro det skulle jag tro.

jag tänker inte ens ge mig in i manga/animediskussionen, det är bara inte värt det.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-01-13 18:30
Misery_chick

Erkänn att du blev lite irriterad när du såg att han skrev "manga film" :P
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-01-13 19:07
det sved lite i ögonen, ja.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-01-13 19:30
haha oj då :p SORRY alla animiefans :s...jag kan inte sånt..ber om ursäkt :p ...men tack för svaren! :))
Drick Mjölk! *Muuuuuuuu*!!!

2007-01-13 21:15
det sved lite i ögonen, ja.

dito
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2007-01-13 22:30
Den enda "stora" luftskepps-anime jag känner till är Laputa. Men jag har svårt att tänka mig att den gått på svensk biograf, särskilt för nått år sedan.

Troligast är väl att det rör sig om Howls Moving Castle. Det är i vilket fall samma regissör och studio bakom typ alla förslagen som getts i den här tråden; och allihop är sjukt bra, så du kan lika gärna se alltihop.

---

Vad det gäller mangafilm vs anime ska jag från och med nu kalla allting för tecknad film och endast specificera att det rör sig om film från japan om det skulle behövs. Det är mest rätt.

Användaren är inte inloggad 9 

2007-01-18 18:51
är formodligen 'hauro no ugoku' shiro från 2004
(howl's moving castle, det levande slottet)
A