I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Battlestar galatica fråga?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-01-02 07:58

Battlestar galatica fråga?

hmm, de finns på imdb "Battlestar Galactica" Filmen.
sen finns även "Battlestar Galactica" som e serien, men vilken skall man börja kolla på först?

?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.
Rappare

2007-01-02 08:32
Om jag inte minns fel så är filmen början på serien.
Officially not impressed.

2007-01-02 09:19
Men "filmen" är ju snarare en miniserie med två 1,5h-avsnitt. De, som Sci-Fi är inne på, förklarar förutsättningarna för serien. Man kan skita i dem, men det blir roligare om man sett dem. Lite som att ha läst Bilbo eller Silmarillion innan man ger sig på Sagan Om Ringen. Det är inte nödvändigt, men vissa saker blir lättare att fatta.
"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."

2007-01-02 11:10
kan tv serien ifrån 78 vara något å se på först åxo eller?
- Gôr-many.

2007-01-02 11:45
miniserien är också fet hade jag missat den innan jag började kolla hade det nog inte varit alls lika spännande

2007-01-02 13:37
Det känns som att det är mycket man inte riktigt greppar om man inte ser miniserien. Som vad Baltars hjärnspöke handlar om, exempelvis.
"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."

2007-01-02 17:50
Haha, komiskt att se en tråd om denn film/serie då jag undrat lite om just denna!

Hittade soundtracket, och var tvungen att köpa pga omslaget. Ser ut som en exakt starwarskopia med vartenda karaktär kopierad upp i dagen. Musiken låter även den som ett mer eller mindre kopierat stycke från Star Wars. Är filmen sevärd, är inget sci-fi fan, men är den sevärd även för en som mig?

Sist men absolut inte minst, är det någon form av starwarskopia?

//Maurus
http://www.myspace.com/maurus1 <--- Ett gäng beats, hata eller älska!

2007-01-02 18:06
det är ingen starwarskopia snarare långt ifrån och karaktärerna är inte lika någon i starwars inte vad jag kan komma under fund med iaf...

sedan så är det ju ingen film utan en serie=) har bara sett miniserien och första 5 och tycker den är sevärd... spännande serie som är lite bättre  än de flesta andre sci fi serier... som jag inte kollar på=P kollar inte på några scifi alls typ fast kyle xy är väl lite sci fi iof =P

2007-01-02 19:09
Ok, drog slutsatsen att det var en starwarskopia då omslaget till soundtracket innehåller två män iklädda bruna kåpor, laserpistoler, en "chewbaca", en prinsessa, ett gäng startroopers m.m... DVS; inget från starwars är missat på omslaget till BSG! :)

2007-01-02 19:14
Har du en länk till omslaget? För det där låter inte BSG, alls. Åtminstone inte den nya serien. Har, tyvärr, varken sett originalserien eller filmen.

En likhet med Star Wars, dock, är att det finns vissa likheter mellan deras vipers och X-Wings.

2007-01-02 19:31
Maurus:
Jag har varken sett nya eller gamla BSG, men jag har sett några bilder/omslag från originalet och några från remaken, och din beskrivning låter som originalet, dvs inte vad denna tråd handlar om.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-02 20:00
Fleppo2 P19:

Det är orginalfilmen jag menar ja, viste inte att det fanns en serie också!

Ska se om jag hittar någon bild på omslaget

2007-01-02 20:06

2007-01-02 22:00
haha denna serien gjorde typ 2004 eller 2003 =) så det är nog inte helt rätt=)

2007-01-03 01:32
så nu har jag sett filmen, måste säga att de börjar bra, lite svårt å hänga me i början men man kommer in i de efter en timma typ.

till er som följer serien, kommer man stöta på andra alien raser eller e de bara Cylon man kommer stöta på?
- Gôr-many.

2007-01-03 10:48
ingen chewbacka ännu =P

2007-01-03 12:21
Är ju lite det som är bra att det inte är 243 olika sorters aliens för då hade varit som Star Trek, vilket iofs är rätt bra.
Sedan finns det inte ens laservapen i serien, vilket oxå är bra.

Läste på en sida där den blev utvald som den bästa sci fi-serien någonsin.

2007-01-03 13:58
Yonez P22

jo förstår vad du menar, men jag gillar sexiga aliens..
- Gôr-many.

2007-01-03 20:45
Bara för att förtydliga finns det INGA aliens alls i denna serien. Cylons är hypermoderna robotar skapade av människorna själva.

Miniserierna bör man se för att allt ska hänga ihop, fattar inte meningen med att börja på den vanliga serien innan man sett miniserien först. Lite som att börja 3 kapitel in i en bok typ.

Wesslan är din fader

2007-01-04 16:20
nu har jag sett filmen och lite utav serien å kan säga att de behövs inte aliens. :)
- Gôr-many.
Lyricist

2007-01-04 20:38
yeah ! mer bsg åt folket..
"Better to write for yourself and have no public, than to write for the public and have no self"

2007-01-05 09:11
De första på tredje säsongen. Den politiska sprängkraft som finns i de avsnitten, fick de konservativa - som tidigare sett BSG som "deras" serie - att lacka och börja överge serien.

Tänk Irak, tänk Palestina.. Svårt att säga vilket av de avsnitten som är bäst.

2007-01-05 14:58
hehe har bara sett mini serien(filmen) och 3  - 4 avsnitt in på serien å kan säga att jag diggade s1e01 33minutes elelr vad den heter sjukt mycket.

spännade som fan, tänk om dom kommer nu :D
- Gôr-many.

2007-01-05 16:58
11an och 12an kvar på första nu ska gibba säsong två inatt kanske =)

2007-01-05 20:05
vadfan den kan inte sluta så!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-01-05 22:05
nej första fan om det blir värre slut i tvåan
lär ju whina mer då

2007-01-06 02:48
Eh, tänk på oss som måste gå och lägga oss med cliffhangern efter Säsong 3:s kliffhanger på hornhinnan. Den kan vara bland det sjukaste jag sett.

2007-01-06 19:28
Skapa en spoilertråd någon där vi kan diskutera vad vi tror händer nu i nästa avsnitt och vad som hänt.

Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2007-01-07 11:25
Nu har jag kommit på en sak som jag tycker är kasst med serien... de missbrukar ordet frackin hela tiden... i varje avnsitt.. ok att de inte får svära, men de kan väl komma på andra ord istället för bara frackin hit och dit!

2007-01-07 17:44
nejnej säkert inte, men undra hur vanligt frack och frackin är

2007-01-07 20:57
Jo Fracking är väl ett substitut för fuck. Men jag håller med om att det är irriterande, endast för att det låter så jäkla löjligt. Jag efterlyser variation på svordomarna.

Wesslan är din fader