I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Producent

2006-12-05 20:56

Dan Brown

Jag tänkte att vi som gillar hans böcker kunde diskutera lite här om dem :P
---
Till att börja med har jag en fråga angående "Gåtornas Palats", är det någon som har lyckats lösa hans krypto längst bak i boken? Första gången jag läste den försökte jag kanske 20 minuter, nu har jag börjat läsa den igen och ska försöka när jag läst ut den :P

Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2006-12-05 21:35
älskar hans böcker :)

neee kryptot har ja inte klarat av heller :/

Producent

2006-12-05 22:05
Okej =( Ja, hans böcker är verkligen bra =D Jag gillar I Cirkelns Mitt bäst för där är det i princip spännande heeeela tiden :P ^^

2006-12-07 22:47
hehe tog mig ett tag att lösa det också,,, en ledtråd: använd alla första bokstäver i kapitlerna som siffrorna står för ..
3-16-39-21-6-14-77-20-19-39-47-116-39-19-39-60

3 = första bokstav i kap tre dvs ett S osv,, sen ska kryptot lösas med hjälp av ett visst kryptogram....

2006-12-08 20:23
Gåtornas palats var kanske den absolut sämsta boken någonsin. Helt ok första halvan typ, sen bara spikrakt åt helvete.
Lyssnade på den som ljudbok så kan vara läsarens fel, men den var utdragen och riktigt riktigt dålig... Satt och var tvungen att kämpa för att inte stänga av den sista biten. Sanslöst.
Det var Johan Rabeus som läste.
"Om ison och fille är 2pac så är mange (schmidt) lite mer snoop." -verbose- P21
Producent

2006-12-09 22:27
S E R A T B S L O R E L R O R T

S E R A
T B S L
O R E L
R O R T

:D STOREBROR SER ALLT
Tack jayzone =D det var kul =P
---
Men Gurra, läs den istället =) blir mycket bättre så. du tänker på allt helt annorlunda och kanske stannar upp och funderar över vissa saker.
Producent

2006-12-09 22:27
oj, hoppas jag inte förstörde för någon nu genom att avslöja kryptot =(

2006-12-10 15:19
Medioker författare med ett fantastiskt öga för detaljer och historia. Alltså: duktig på kluriga historier, men skriver som vilken medelsvensson som helst.
•pave paradise•

2006-12-10 15:30

Dan Brown borde ha fortsatt att göra elektronisk musik för barn eller vad det nu var han gjorde tidigare. Sen ska man väl inte ta allt han skriver i sina av cliffhangers och kitchigt billiga Hollywoodintriger sprängfyllda böcker på fullaste allvar...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.