I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Marie Antoniette - reflektioner osv- (spoilers kan förekomma)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-10-29 14:15

Marie Antoniette - reflektioner osv- (spoilers kan förekomma)

Såg på Marie Antoniette (eller hur det stavas) igår och jag kan inte säga annat än att jag blev så ruggigt besviken att jag aldrig kommer kunna säga åt någon att se skräpet.

Är det någon annan som sett den? Vad tyckte ni? Har jag missuppfattat den? (Eller ja, vad finns där att missuppfatta?)

2006-11-20 21:49
Nu måste någon sett den?

2006-11-20 22:50
Jag såg den redan i Juni i Nice, snacka om att det tog tid för den att komma hit :P

skräp är väl lite grova ord, men en ointressant och oinspirerad film, mkt yta men ont om innehåll. Sofia Coppola fansen kommer säkert gilla det men jag börjar tröttna.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2006-11-21 00:02
jag är galen i allt gustaviansk och helt såld på hela eran sammt alla historia runt den. jag såg filmen i kväll.

först noterade jag fel i fönster spröjsen på vagnen och glasets tjock lek och färg, sen var det ett gång järn på en ask som var fel. då började jag misstänka att jag skulle bli missnöjd.

men efter det så var det en fröjd för ögat. och när axel "action" von fersen kommer in så bultar ju patriot hjärtat extra hårt. jag förväntade mig ett froseri i gustavianskt överdåd och helt galet bra ljud spår. allt det fick jag och historien bakom vet jag och alla andra  som är normalt allmäbildade redan allt för väl för att få sig en skoppa till av. jag skulle antagligen bara blivit sne på massa historisk inkorekta saker fram och tillbaka. fersen var dock tämligen ner kläd för vad historien förtäljer om hans överdådiga garderob som fick även våran egen gustav att bli lagom grön i ansiktet.

men jag fick allt jag ville och det var sjukt nice jobbat med både kamera och ljud.

den som förväntade sig något annat än en gustaviansk punk opera gick nog på fel film.

ända som är skumt att det inte kanske avsluta filmen efter von fersens räddning försök. hade gätt mer dramatik och fan så mycket mer logikt till hans existens i filmen. han pyntade ändå ur egen ficka och världen ända levande action figur know to man till dags datum.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-21 01:45
Jag ska se den på onsdag och min pepp är hög!
Det ska bli så spännande att se de scener som är inspelade i Versaille och alla vackra klänningar. Själva historien förväntar jag mig inte så mycket av. Men det ska bli sjukt kul att se Axel von Fersen, eftersom jag är lite småbesatt av honom :P
nog pratat om dig! nu pratar vi om mig..

2006-11-21 02:19
axel "Mr action" fersen är den ända man som vi vanliga dödliga kommer ha svårt att nå i det liv. menar fins det någon under männsklighetens historia som är mer brutalt ovärklig än den mannen? han är ju en jävla serie figur. i bland tror jag han är helt i hopp ljugen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-21 03:26
Action von fersen var en hård jävel.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2006-11-21 03:27
mer än hård han är en legend av sälan skådat slag vi andra aldrig kommer nå upp till.

2006-11-21 11:10
Mina kusiner äger eyy av hans gamla slott, måste ju vara lite stolt över att ha det i släktens ägor :D

2006-11-21 11:11
oj va hiphop det blev. det ska stå ett, inte eyy

2006-11-21 11:14
ge mig eller jag skjuter dig med min ryttarpistol!

2006-11-21 15:02
radio dept har ju med 3 st låtar tydliegn. kommer antagligen se filmen för att hon alltid har med bra musik. tänk hur bra musiken var i lost in translation. squarepusher - tommib. finns det något vackrare?
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2006-11-21 23:27
Inte lika historiskt intresserad som er men jag såg ingen anledning att se om den. Filmen i sig saknade ju helt handling, eller ja den visade hennes liv (så som vi tror det utspelat sig) men hur intressant är det att se något som kan verka vara någons dagbok? Inte vidare tycker jag!

2006-11-22 20:50
Jag såg filmen nyss, och jag älskar den!
Det pirrade i magen hela filmen, för allt var så vackert. Jag tycker inte alls handlingen var dålig, den var mysig.
Fast jag tycker allas vår Axel fick på tok för lite cred.