Jericho, Season 1 !!spoilers!!
Fyfan vilken grym serie, rekomenderar starkt. Spannande serie, hander saker hela tiden. Har nan sett den
Shuu
Jag kollar den men är inte alltför imponerad hitills. Tycker att karaktärerna är ganska korkad och agerar oförklarligt i en del situationer. Tänker se ett par avsnitt till men om inget vettigt händer så lägger jag ner och fortsätter bara att följa resten av de femtioelva serier som för tilfället är aktuella.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
jag vill att det skall bli som mad max snart.
Coke Du maste ha lite talamod :)
Shuu
sjukt bra, första avsnittet var sjukt svagt, andra avsnittet var lite bättre, tredje var fan mord. i wanna know vem de e som attakerar dom. någon som kan japanska å förstod vad tv-reporten sa?
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Moderator
2006-10-07 17:32
avsnitt fyra är verkligen make or break känner jag, händer inget och förklaras inget så skiter man snart i det.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
serien känns som att den går i samma fälla som Invasion(tycker den känns influerad överhuvudtaget) asså om den inte kommer igång snart så dör tittarna och då kommer den få keffa sändingstider och det blir bara en säsong som slutar med en galen cliffhanger.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
TeKoNe det var inte japanska. Det var straight Mandarine Chinese!
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man! I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!
hm bara jag som gillade första avsnittet?... helomvändning med svampmolnet bara.. från en normal dramaserie till BOOM vid horisonten, im hooked.. inte i närheten av heroes men duger att titta på
mama said knock you out
jag gillade första, absolut! Förstår inte varför folk whinar.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man! I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!
RadiophonicOddity P21 kan du Mandarine Chinese, då? :) jag tyckte första avsnittet var bra, dock inte så hög cliffhanger faktor i de hela fast dom droppade bomber. dom borde slagit ihop de tre första avsnittet till en mindre..
TeKoNe P23 Nä tyvärr :( Jag håller mig till att försöka förstå japanska :P
Det hade nog inte varit helt fel om dom slagit ihop de tre första till ett stort, fast ändå lite mindre. Typ en 2timmars intro film om man säger så. Som dom gjorde med Battlestar Galactica.
yes exakt så jag tänkte med, för på dessa tre avsnittet har de blivit sjukt skoj, men undra hur de går för den i usa. någon som vet en hemsida där man kan kolla upp vilka program som hadde flest tittare i usa?
Kan bli något bra även om det hittills har dalat i en ganska rejäl bergochdalbana. Tycker det är stentufft med katastrofberättelser så jag tänker ge det en chans. Än så länge har manuset och skådespelet inte känts helt realistiskt, skulle vilja se mer kaos. :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Det var ju svart regn, det märks ju när hon från skattemyndigheten från DC tar på en byggnad efter regnet och hon blir svart om handen och hon frågar varför. Då får hon nåt svar som "thats the remains of Denver" eller nåt. Sen angående att det inte fanns nån radioaktivitet i regnet kan ju kanske bero på ren o skär tur kanske? Att stormen som kom inte hunnit få med sig några radioaktiva partiklar perhaps, dunno. Jag är knappast en expert på a-bomber och radioaktivitet. :) Och snubben som klädde sig i skyddskläder är han Robert Hawkins, han som murar in den dära mystiska tunnan och är skum mot sin familj. Han är defenetivt inte true!
haha Han hämtade ju tunnan i det dära förrådet med stålport, det han åkte ut i skyddsdräkten för att hämta.
Mr-Lance de vill väl blanda det lilla med de stora för att få in den ensamma människans perspektiv tillsammans med massperspektivet. Men jag håller med om att man inte kunde bry sig mindre om killen i gruvan.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Fan nu börjar det ju hända saker. Avsnitt 5 har varit klart bäst hitills.
Sällan skådat min egen nyfikenhet på huvudkaraktären, VEM ÄR HAN?! VAD HAR HAN HAFT FÖR SIG? HUR FAN VET HAN ALLT?
mama said knock you out
Moderator
2006-10-20 12:25
bara dem inte gör en lost där man aldrig får veta vafan som händer. skitbra avsnitt igår.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Femte avsnittet är det enda bra hitills. Skitseg serie där man varken får veta något om karaktärerna eller vad som hänt och då är vi inne i minst en tredjedel av säsongen. Finns ju en del grejer som kan bli bra men hitills så har allt agerande varit förutsägbart och tråkigt förutom vad den svarta snubben håller på med. Jag tror iofs att han är god i grund och botten och arbetar för militären eller för politikerna eller någonting.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Alltså seriöst vafan är det med denna serie? Avsnitt 6 var ju verkligen allt som serien inte behövde.
Är det bara jag som fortfarande orkar kolla? Avsnitt 7 var ju hyffsat bedrövligt men med tanke på hur det slutar så har åttan faktiskt potential.
Coke nej jag kollar... i brist på bättre sysselsättning..
mama said knock you out
serien har ju potential..bara att det aldrig händer nåt egentligen...bara massa skitgrejer..
Tycker den är fett nice! Liiiite för seg bara (a la Lost & Heroes) men den funkar ändå!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Seg á la lost & heroes? Herregud, de serierna får jericho att verka som en snigel. Jag var hooked de första 3-4 avsnitten, nu sitter jag mest och hoppas att det ska komma igång igen. Gillar serier som inte har en handling som är speciifik för varje avsnitt, utan en lång handling där varje avsnitt är en del det hela. Jag skiter fullständning i snubbens majsodling. Sånt känns bara onödigt.
Sen är skådespeleriet och manuset för dålig. MEN, jag kollar ändå för jag hoppas hela tiden att nya saker ska avslöjas och att vi ska få svar.
Jag tycker den är ganska skön men jag skulle inte klassa det som en drama/sci-fi som dem gör på imdb, snarare bara drama! Draman brukar oxå vara ganska kända för att vara sega, vilket den här serien v e r k l i g e n är! Men sista avsnittet va fett, det va fan lite pang pang i det!
-Vakna Johnny, vakna! Du glömde ta dina sömnpiller.
Senaste avsnittet, inte sista såklart.
-Vakna Johnny, vakna! Du glömde ta dina sömnpiller.
Moderator
2006-11-09 22:01
jag är riktigt orolig för att det blir en såpa utan dess like. världen har sprängts åt helvete, fuck det vi hjälps åt att skydda bondens majs tillsammans myspys. jag har alldeles för mycket fritid annars skulle jag sluta titta...
håller med lego, det är för mkt såpaskit o för lite serious happenings!
Dagens avsnitt var ju helt klart säsongens bästa. Kanske kan vi hoppas på lite mer konfrontation redan i nästa avsnitt. Man fick ju reda på lite mer bakgrund angående jake vilket jag uppskattade.
börjat se den nu, är på avsnitt 3 verkar va en bra serie
bump! Avsnitt 9 kom idag för de som inte viste det. Hoppas att det kommer hända något stort snart.
Moderator
2006-11-16 20:36
men för helvete, bröllops-subploten vem fan bryr sig? karaktären har inte gjort något liv av sig, snubben har inte ens varit med och plötsligt ska man leva sig in i hennes sorg samtidigt som världen rasar samman?
mm det är lite bull när sånt händer, man sitter o väntar i en vecka..och ser på ett avsnitt..där inget händer typ =\
Kommer nog ge upp serien snart.
Såg precis på senaste, började hända grejjer nu och det tycker jag om. Man undrar mer och mer "vad fan händer, måste veta!".
http://www.tok.studio.nu<br> <br>http://www.tok.pixbox.se
Någon som faktiskt såg hela?
http://soundcloud.com/80scrackpolo
fy fan sista avsnittet hade en jävla cliffhanger
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
ja jericho dög väll ingen riktig rysar serie direkt. men nu vill man ju se fortsättningen, lägger dom ner serien så ären körd.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
mid season är nog sommaren va?
Season 2, Episode 1:
Episode #2.1 Original Air Date: 8 January 2008 Enligt Imdb.