Bra anime?
Jag har länge uppskattat anime, främst Hayao Miyazakis filmer (jag tycker fortfarande att My Neighbor Totoro är den bästa animen) och en del lite mer udda t.ex. Serial Experiment Lain och Perfect Blue. Jag tror att jag främst gillar gullegull-anime och seriös science fiction. Har ni några tips på bra grejer?
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah
e du pervers?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag såg en gång en anime som handlade om flickor som fick ninjakrafter av att ha samlag med demoner. Det var inte min grej, om det är vad du menar, även om jag kan tycka att japanernas vrickade fetisher har en viss charm.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah
tipsa om någon seriös animé brukade alltid kolla på silverfang som kid så kanske gillar de, vilken är animens blockbuster?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gunslinger Girl är det bästa jag sett iaf.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
Producent
2006-10-02 17:38
kiba
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Har du inte sett Spirited Away så ska du ju klart se den först. Annars, när det kommer till seriös Sci-fi är det två serier jag ser på som är bra nu.Noein: Mou Hitori No Kimi E och Ergo Proxy Eller, ja.. De slåss än massa, och gulligullar till och från i noein, men de är löjligt bra iaf..!
ninja scroll filmen är jävligt fet.
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke
Ghost in the shell är en riktigt seriös sci-fi, extremt bra. Den har en väldigt tät serie också, även fast den inte delar samma "universum" som filmerna.
Trigun är grym samt wolfs rain.
Silver fang och weed är vel nästan ett måste om man är uppväxt på 90 talet?
har du tid med en serie så kan jag rekommendera Death Note, jag och tjejen är helt hooked på det. Utspelar sig mellan 2005-2010 ca, och har mycket övernaturliga inslag
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
det är en seriös anime, med mycket vinklar på gott och ont och hur subjektivt dessa två egentligen är
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
one_mic Jo, serierna är t om i samma tidslinje som filmerna i Ghost in the Shell. Bara det att båda serierna utspelar sig före första filmen.
Bra animes? vart ska jag börja? Naruto Bleach Berserk !!!!! Elfen Lied !! Higurashi no naku koro ni Fullmetal Alchemist Blood+ Trigun ja där är en del iaf =)
Hayao Miyazakis filmer feta som få, borde inte sovas över.
Fruits Basket om du gillar tänkvärd gullgullNadia & The Secret of Blue Water om du kan gilla sci-fi som inte behöver utspela sig långt in i framtiden med rymdfarkoster och tidsresor och hej hopp.FLCL och Paranoia Agent om du gillar flummet i S.E. Lain... Jag antar att du redan sett världens bästa serie Neon Genesis Evangelion ?
12.
Om du vill ha gull gull så kan jag väl rekommendera Studio Ghibli My naighbour totoro eller hur filmen stavas. Mer gull gull Chobits niea7 Azumanga Daioh Hale no guu ( ööö watashi no hale guu jungle what ever) rolig Om du vill ha fler och bättre så får du höra av dig ^_^
Up and Atom!
last exile (serie)
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack
men annars som någon sa fruits basket fan jag älskar lain serial ex
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack
en bra och seriös Anime är nog Bleach och såklart klassikern Naruto =)
Främst sångare, rappar för flowet
Skivsamlare
2007-04-28 21:24
DeathNote, bästa animen på hur länge som helst. Jävligt smart också.
http://www.soundcloud.com/adamkross
Afro Samurai. Seriöst, Samuel L. Jackson gör rösten till huvudkaraktären. Blandar sci-fi med feodala japan och är grymt bra. Även Ron Pearlman och Kelly Hu medverkar. Enda anime jag gillat. Tyvärr är den bara 5 episoder lång, men helt klart värd att glo på.
"Does it count as pedophilia if the kid is dead?"
kaoz - afro samurai var ju totalt värdelös. om de använt stålarna de payade jackson & co, till att anställa ett par vettiga manusförfattare så hade den säkert funkat. men animationen var schysst iofs. Postmodern - om du gillar seriös sci-fi så borde du verkligen kolla in Ghost in the Shell - StandAlone Complex och Ghost in the Shell SAC 2nd GIG . de är sjukt bra och blir nästan lite för seriösa. de teknofilosofiska/politiska resonemangen håller riktigt hög nivå ibland.
.:stöd din lokala Folkarmé:.
dröm - sant, SAC båda säsongerna är överraskande bra och komplicerade.
12.
Personligen skulle jag inte kalla Afro Samurai anime även om det är väldigt mycket "anime" i den. anime för mig är tecknat från Japan.
Up and Atom!
Kan inte fatta att ingen nämnt Rurouni Kenshin. Snyggt animerat iaf från den andra "säsongen"
Omen22 Nej det är två olika universum. Inte nog med att det står i logg böckerna, Masamune Shirow har själv sagt under en konvention att dem inte har något att göra med varandra... Och om det inte vore nog med det så utspelar sig filmen 2029 medans serien 2032.
förövrigt så såg jag en grym animefilm häromveckan: Mind Game. den är animerad i en jävla massa olika stilar, och är både totalt hysterisk och har djup (påminner en hel del om FLCL, alltså). se den! (och FLCL, om ni har lyckats missa detta mästerverk)
Elfen Lied och GunGrave . Om du vill se en schysst film så kolla in Paprika gjord av samma nisse som gjorde Perfect Blue .
A Profound Hatred of Man
Death note. Så grymt bra. Säsong 1 speciellt.
My heart lives in my vagina.
Miyazaki är i en klass för sig, och är utan tvekan en av världens absolut främsta filmskapare någonsin. Det är därför förstås svårt att hitta något som är jämförbart bra. Att du dessutom har vett nog att redan ha sett och uppskattat indieklassikern Perfect Blue som också är i en klass för sig! Därför, helt klart svårt att hitta bra tips, men jag tror att du helt enkelt gillar saker som är väldigt bra, snarare än någon särskild genre. Om jag ska ta dig på orden, dock, så måste jag rekommendera Metropolis, som är fantastiskt bra och dessutom är lika mycket gullegull som den är seriös science fiction. Se bara till att se den med bra översättning. Jag såg den med hemsk översättning, och trodde faktiskt att den var rätt kass tills jag hade sett hela.
När det gäller serier kan jag rekommendera:The Melancholy of Haruhi Suzumiya Highschool anime med lite övernaturliga inslag. Sjukt härliga karaktärer och en spektakulär finish på de 14 avsnitten. Inte så mycket action utan mer en tokhärlig känsla rakt igenom.Black Lagoon Action i nutid om ett gäng typ legosoldater och deras äventyr på sin båt. Action, vapen, pangpang, småkläder och arga damer. HAr dessutom sjukt härligt Engrish intro.Bleach Fantasy Anime med mycket action och bra karaktärsutveckling. Första story-arcen är sjukt bra, bland det bästa jag sett i en serie. Det finns häftiga karaktärer, sen finns det Kenpachi som är ungefär 10 ggr coolare än något annat. Skriver mer om jag kommer på nått senare
kMw Scrapped Princess Nja men du kanske blir gay för bridget ;) Den är väl okej, (har för mig att den slutar lite dåligt)Kurt P63 inte söt söt, dessutom så är Samurai X/Kenshin grymmast. Serien är för lång för att vara något jag skulle rekommendera. Dupa P21 Du skulle ha skippat bleach från din lista, black lagoon och Haruhi e på en helt annan nivå.
Up and Atom!
Dupa P21 - ooooh, props för att du nämnde The Melancholy of Haruhi Suzumiya... bra skit!