I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-09-19 20:56

Poliser

Ny polisserie på SVT från skaparna av Tusenbröder. Börjar idag på ettan nu klockan 21.00. Jag ska ge den en chans.

"Svensk dramaserie. Om ett polisdistrikt. Del 1 av 8. Till polisstationen anländer Marianne som ny chef. Hennes uppdrag är att förbättra distriktets rykte som det med mest anmälningar om övervåld och hot. Polisernas privata angelägenheter påverkar alltmer deras arbete och när gränserna mellan privatliv och arbetsliv suddas ut händer något fruktansvärt. I rollerna: Johan Hedenberg, Amir K Naji, Marie Delleskog. Text-tv 199. Även 24/9."

Brassknuckles in your face!

2006-09-19 20:58
jag gillar inte poliser
Det var inte jag, det var han som sprang!

2006-09-19 21:58

Jag gillade den :)

http://www.earforcefm.blogspot.com

2006-09-19 22:26
Sweetiemi: Yes, det gjorde han.

Nja, den verkar helt okej men inget jättebra. Tur att man spelade in House :)
Brassknuckles in your face!

2006-09-19 22:42

Ångest över serien, så jävla ångest. Speciellt där den farsan kör hemåt och möter han Abo (?), när han kör hemåt, man känner igen sig som fan... Eller ja, inte efter att han har mördat, men innan... Svårt att förklara men får rysningar

2006-09-19 23:05
tankar nu så får se om de e nåt att ha, annars blir de väl ännu 150 mb att bygga på ration med =)
Snus är de intellektuellas drog.©<br>

2006-09-19 23:08
var det dom som gjort tusenbröder? njaa riktigt besviken på dom då
Forumsignatur:

2006-09-20 02:49
den va ju tung :)
Snus är de intellektuellas drog.©<br>

2006-09-20 15:44
den va bra som faan...
langesen d hande sa mkt i ett o samma avsnitt i en serie
vi är överallt!

2006-09-20 16:06
svenska polisserier/filmer är under all kritik ever.

ser hellre scary movie 2.

2006-09-21 09:29

tyckte det var en bra serie.

SKU - SKU - SKULASON!

2006-09-21 13:27
den var helt ok. obehagligt i slutet bara..
"Sure, Kill Bill's a violent movie. But it's a Tarantino movie. You don't go to see Metallica and ask the fuckers to turn the music down." - Quentin Tarantino

2006-09-21 15:47
varje avsnitt som sänds kommer visas på www.svt.se hemsida under 30dagar efter de har sänts på svt, första avsnitett finns uppe redan.
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-09-21 16:48
Fan missade första avsnittet!
Ohh va underbart de fanns på hemsidan, tack TeKoNe  

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-31 22:34
Var på väg att skapa en ny tråd. Men hittade denna.

Så jävla bra serie. Näst sista avsnittet gick idag. Synd på er som missat den hittills.

Den andas realism. Naturligtvis ordentligt kryddat, på gränsen till skröna, men det förstärker bara vardagskänslan på nåt skumt vis. Det blir aldrig någon billig såpa. Manuset äger. Vissa saker är så jävla bra påkommet. Det krävs insikt i så mycket för att skriva så bra, inte bara vetskap om "polisarbete" utan även klarsynt vardagspsykologi. Vissa händelser och människor är till och med nästan hysteriskt komiska i all sin tragik.

Trodde det skulle vara den vanliga politiskt korrekta dyngan, där skaparna intar en mästrande position om att de besitter överlägsna insikter som tittarna bara har att följa. Men man känner aldrig att de som står bakom "Poliser" försöker vara "duktiga" för någon, de har självdistans och för en dialog med tittaren. Resultatet blir äkta underhållning, dvs. tankeväckande sådan.

Det mest grundläggande för en riktigt intressant historia finns där: djupa karaktärer, och det är inte svårt att hitta mörka drag hos hjältarna och ljuspunkter hos skurkarna. Vilket inte gör det så lätt att etikettera någon överhuvudtaget. Som det ska vara. Johan Hedenberg är dessutom ypperlig i rollen som polisen Rolf.

Ni som missat får hoppas att serien går i repris alltså. (Nerladdning kanske är ett alternativ för den desperate, vad vet jag.) Ska bli intressant och se hur Rolf löser detta i sista avsnittet! ;)

Frid på er.
Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar.
(www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)

2006-10-31 22:36
Såg inte det där om att det sparas på hemsidan under 30 dagar! KÖNG det!

Tusenbröder knäckte ju också. Men frågan är om inte Poliser är bättre ändå. Diggade åtminstone inte andra säsongen av Tusenbröder lika mycket.
Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar.
(www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)

2006-11-02 18:53
Poliser är sjukt bra. Fan vad man är orolig för Roffe nu, konstigt att man verkligen vill att han ska klara sig undan fastän han faktiskt är en jävligt vidrig polis.
"Jag tror att människors andliga matsmältning är så fruktansvärt
fördärvad genom vad dom sätter i sig idag genom massmedia."
- Ingmar Bergman

2006-11-02 19:04
Såg lite i början, vad hände med polisen som mördade den där killen som mobbade polisens dotter? Blev han avslöjad sen? Tell me.

2006-11-02 19:12
Han har inte blivit avslöjad än men han är på god väg. Det händer troligen i nästa eller nästa avsnitt igen, skulle jag tro iaf.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2006-11-02 19:20
Ok, hur många avsnitt är det kvar?

2006-11-02 19:32
Vet inte, en 3-4 stycken kanske.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ