Penn & Teller: Bullshit
Ni har säkert sett det på tv6. Saken är att jag sitter och retar mig något fruktansvärt på dem. För det första är allting så sjukt vinklat och extremt, för det andra sitter dom och hånar alla som påstår sig ha varit med om något som forskare inte kan stödja. Och visst, det är ingenting fel med att anse att det inte finns någonting i hela världen som människor inte förstår sig på, men på vilket sätt är det kul att se på? Sen är dom så jävla emot alla som inte är som alla andra. Vilken tråkig värld vi skulle ha om alla va som penn o teller? är det någon som gillar programmet?
ärs dom är sköna. bara garva o inte ta saker på för stort allvar. sexavsnittet var grymt. porrporrporr
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det måste väl va roligt för att man ska garva..?
and it iiiiiis :-)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tycker också de är fett roligt, Penn & Teller is tha shiznit! =)
HEY! File sharing is a crime and I'm not going to be anally raped just so you can listen to Usher!
Jag tycker att det är... tja, hälften vettigt, hälften obegripligt korkat. Men visst, någon slags motkraft till alla gnällkärringar är väl positivt. Även om den motkraften råkar vara gnällkärringar.
vissa avsnitt känns ju inte särskilt motiverade. nog borde man väl kunna sysselsätta sig med något bättre än att käfta emot t e x greenpeace? penn är förövrigt rätt jobbig i längden, ibland när han står där och vrålar och svär i tusen år i sträck så blir man less. men bitvis är programmet väldigt underhållande.
Tycker det är ganska kul. Vissa avsnitt roligare än andra! Men ska man göra tre säsonger är det lätt hänt att de tar lite lama teman ibland? Tycker det e rätt skönt i alla fall.
Graffare
2006-08-13 00:57
Jag har då bara sett ett avsnitt om Marijuana... Det är fett bra, tycker jag iallafall.. Det är s02 e04 om någon undrar...
om vetenskap inte kan bevisa de man påstår så ljuger man troligen, och penn ser ut som min gammla skolas matgubbe. också det är ett bra program
Soderomsodergraff.blogspot.com
Jag har sett det en gång och det var fan helt flippat. Skituselt och helt onödigt att slösa tid på. Dom kan visa family guy + srubs på den tiden istället så det blir nått vettigt.
Äh, tycker programmet är köng. Dom dissar det som utger sig för att vara "vetenskapligt" men som inte är mer än... just det, bullshit. Och det är tyvärr ganska mycket i vårat samhälle. Bara man ger något en aura av "vetenskaplighet" så går det att lura skjortan av folk. Det gäller allt från vissa samhällsideologier till el-terapi. Älskar inslaget om miljö-nördarna som skrev på protestlistor i syfte att förbjuda den oerhört farliga kemikalien "dihydrogen monoxid"... dvs. vanligt vatten. Underbart. Det är klart det är "vinklat" på många sätt och vem orkar ta reda på den exakta sanningshalten i Penn & Tellers tvärsäkra påståenden... men andemeningen i serien är viktig: bara för att nån som utger sig för att vara expert eller auktoritet säger att det är på ett sätt så behöver det inte vara så. Och om man dessutom ställer sig skeptisk till deras kaxiga "kunnande", som ju trådskaparen gör, så är ju hälften vunnet. Eller hur? ;) Mer Bullshit åt folket!
Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar. (www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)
Om Michael Moore gjorde en teveserie som hette Bullshit skulle den se ut såhär, extremt vinklat och drygt, ^^
Dom är asgrymma!!! Det är inte journalistik, dom vill bara HATA! Just nu vill jag t.ex. bara gå ut och döda någon som stöder peta!!!
There are two kinds of people in this world, those who shut up... And those who should.
Dagens avsnitt om var sjukt fett. Det första då.
Dem är ju inte speciellt seriösa, visst ger dem sig på ganska aktuella problem och liknade och har ofta ganska vettiga åsikter (ofta). Sen att de inte har de bästa argumenten är dem ju mycket medvetna om, de vill ju bara hacka på folk de tycker är idioter.... och d gör dem jävligt bra.
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.
mellanöl: nja det hade kunnat gjorts 100 ggr bättre..
btw HATA HATA HATA!
There are two kinds of people in this world, those who shut up... And those who should.
Jag gillar Bullshit men jag tror att många missförstår programmets agenda. I ett par avsnitt har de verkligen förklarat hur de ser på sitt eget program och vad syftet är med svordomarna, nakenheten och de sönderklippta intervjuerna. Därför är det kanske inte helt rätt att kritisera sönder idén om man bara har sett spridda avsnitt. Det finns ett helhetstema och en stark ironi bakom produktionen. I USA:s extrema mediaklimat och bland dess evigt malande högervridna propagandamaskinerier behövs Bullshit. Ställ programmet mot tex Fox News så blir det tydligare. Penn & Teller är helt enkelt trötta på de gamla amerikanska övertygelserna och i ett land där du förväntas fålla dig i ledet som en god soldat är ett program som Bullshit mycket provocerande och just därför välbehövligt.
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se
penn and teller är ju as sköna.. hur kan man inte förstå deras humor?
mm reina sa det faktiskt
ROB
mm reina sa det om jag ska vara ärlig
"life's a garden, dig it."
Producent
2007-05-29 17:58
mm hade tänk skriva något vettigt i tråden men sen såg jag reina som sa det åt mig
Dryga jävlar de där! Gillar dem inte för fem öre!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
jag har sätt alla avsnitt och gillade det fram till sesång fem som just tog slut. Sesång fem är populistisk, onyanserad, inte särskilt skarp och så har de nakana tjejer i varjke avsnitt bara som någon slags "visst fill ni fortsätta kolla, killar?" grej. Ett prioblem med programmet som dock har funnits med sedan dag ett är att man måste se hela programmet för att förstå vad grejken är. Kommer man iun mitt i blir man bara upprörd.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
Äh. De är grymma. Bibelavsnittet var störtskönt. Elvis didn't do no drugs!
Ja det är skitbra. Fast senare avsnitt är sämre. Vafan var det för skit om handikappsparkering? Nog tråkigaste/sämsta jag sett dom göra.
störde mig när de gjorde det avsnittet som 9/11 konpirationen. Så klart så intervjudade de en jävla freak som sa helt konstiga grejer vilket fick det att framstå som att alla som inte tror på den officiella 9/11 storyn är så. Vinklat? JAAAAAAAAAAAA
Tråkigt, medelmåttigt, ointressant, överdrivet vinklat, och ointressant igen.
12.