Hard Candy (spoiler varning)
Har nyligen sett filmen hard candy. Genre: Drama / Thriller (more) Plot Outline: A mature 14-year old girl meets a charming 32-year old photographer on the Internet. Suspecting that he is a pedophile, she goes to his home in an attempt to expose him. Den här filmen blir så jävla svindåligt pga av 1 sak. Dom bygger upp känslan för den man ska "tycka om" på helt fel person. Det är "pedofilen" man tycker om och ungen man vill se styckmördad i 145 bitar. Dom hade kunna gjort tvärtom och filmen blivit hur bra som helst. Men nu sket det sig, och man visste ju inte till 100% om han verkligen var pedofil heller. Har visat filmen för 2 andra och dom tyckte också att man "kände med" den såkallade pedofilen...
Filmen byggde fan upp en enorm jävla ilska mot den jävla ungen. Och kolla vad jävla ful hon är dessutom. http://www.imdb.com/title/tt0424136/phot ogallery-ss-0
"aah, han kanske säljer sin bräda, men då får du räkna med o ge nåra tusen"
såg den i barcelona i sommras.. och den regisören kan fortsätta göra musikvideos framöver och sluta smutsa ner "mina" biografer om jag får bestämma.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Håller med helt och fullt. Man satt och väntade på att hon skulle komma på att han var oskyldig och förstå vilket misstag hon begått, eller att han skulle komma loss och skjuta henne, typ. Och sen i slutet. Som om han nu skulle bara ta på sig snaran och hoppa ner från taket och "lita" på henne? När allt han behövde göra var att gå ner för stegen och ta bort alla hennes "bevis".
jag gillade filmen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
håller med mystic- P22, jag tyckte att det var en bra film, tyckte inte alls synd om pedofilhoran
ask Beavis, I get nothing Butt-head
Filmen var sådär (++) inget nytt under solen precis.
Crime Pays, ask the Rothschilds!
tyckte den va ok.... hela filmen byggde ju upp en mystisk uppfattning om vem som egentligen var the bad guy.
-Ditt tillrättavisande pekfinger i en hopplös värld infekterad av dumhet!- "Du är inget snygg längre efter den kommentaren..."
filmen var svincool... hade ingen sympati för pedofilen, dessutom så visste hon vad hon gjorde. Hon hade ju gjort det samma med hans kumpan, Aron, som hon säger på slutet. När han ska berätta vem som dödade flickan som han hade foto på i sitt kassaskåp. Det var väldigt, väldigt fett. Hon hade han utstuderad på samma sätt som en pedofil har studerat ut sina offer. Hon var helgrym... Han var ingen goodguy, inte ens lite. Hon har rätt när hon förklarar för honom vad man INTE ska göra om man INTE är pedofil. Sluta prata med fjortisar på nätet om du är 35+. bjud inte med en fjortis hem om du är 35+, om du ändå gjort det å fjortisen börjar dricka alkohol, ta det ifrån henne, försök inte tävla med henna om vem som dricker sin grogg snabbast... hon var ingen ammatör, hon visste allt om honom... å det var så jävla fett!!
Jag tyckte att det var en av de bättre filmerna iår faktiskt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har nyligen sett filmen Hard Candy. Genre: Drama / Thriller (more) Plot Outline: A mature 14-year old girl meets a charming 32-year old photographer on the Internet. Suspecting that he is a pedophile, she goes to his home in an attempt to expose him. Den här filmen är så jävla svinbra pga av 1 sak. Dom bygger upp känslan för den man ska "tycka om" på helt fel person. Det är "pedofilen" man tycker om och ungen man vill se styckmördad i 145 bitar. Dom hade kunna gjort tvärtom och filmen blivit hur kass som helst. Man visste ju till 100% att han verkligen var pedofil efter filmen var klar och tjejen i filmen visste det hela tiden. Har visat filmen för 2 andra (ikväll) och dom tyckte också att man "kände med" den såkallade pedofilen... //Peace
Gillade den. Och hon var söt.
http://www.toptensomething.blogg.se
jag blev väldigt frustrerad över att den va så musikvideo-filmad. säger som slowmo, sluta gör film och fortsätt med musikvideos istället. annars tycker jag filmen va ganska bra, inte den bästa ja sett kanske men värd att se (tillåmed sett den två gånger) och en sak jag undrar över som jag inte hajjat riktigt när han ligger på bordet och tillslut får ut händerna från snörningen så reser han sig upp och säger "i'm all here" när han tittar ner på hans mandom, och så tar han ut en VHS kassett där de står "castration procedures". nu till min undran, kastrerade hon honom aldrig eller va!? eller säger han så för att hon gjort de bra och att allt inte gick åt helvete när hon hållt på? men varför sitter de i en vhs med de namnet och med tecknat på??
vem det nu var som startade den här tråden har ju fått allt om bakfoten. Det är meningen att filmen ska fucka med ens hjärna och att man ska ifrågasätta om allt verkligen är så svart och vitt, dvs den ena är god och den andra är ond. Tycker att den gör det på ett ypperligt sätt, i början så tror man ju inte att han är pedofil, sen börjar man ana det allt mer, sen inser man att det nog är så och då börjar tjejen med sina tortyrmetoder, rätt åt honom tänker man, men sen efter ett tag börjar man bli osäker och kanske tycker att hon går överstyr, och så kommer finalen på det. ypperligt!!!
så jädrans kass var den inte...mitt egen känsloförlopp var såhär: i början tänkte jag "wow...fan va bra att hon ska sätta dit snubben!!" en stund senare.."crazy bitch, hon terroriserar en hyvens kille..." i slutet: rätt åt det pedofilsvinet! dö! ingen kommer tro på henne om hon bara anmäler. helt otroligt.
We call them winerbrods.
jag diggade den som fan...blir nog att se om
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
fy fan, den här filmen var så jävla fucked up. det värsta är att det finns en kopia av den där bruden på min skola. måste nästan fixa en bild på henne så ni får se, hrrrr!
fan, är de ingen som tänkt på de ja skrev innan?
filmen här helt okej men är dålig för att:
1. Pedofilen blir uttalat en skurk, det hade vart bättre om inga klara bevis fans.
2. tejenm är övermäktig och han har aldrig någon chanms mot henne. hon är någon slgas superhjälte, precis som i hannibal ridley scott när lammen uppföljaren hannibal.
SirBoss F19 nej, han kastreras inte, hon jävlas bara med honom.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
Den är VÄLDIGT bra, helt enkelt.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Måste säga att jag diggade filmen som fan!:P
Ming Li-suck sucky 5 $!
Jag håller inte med om att man ville stycka tjejen i 145 bitar. Ett litet tag ja, innan man faktiskt blev övertygad om att han var en pedofil och man fick förståelse för hennes agerande...först kändes det lite som att "tänk om hon har fått allt om bakfoten?". Jag tycker det var en riktigt bra film. Och tjejen är hur förbannat söt som helst!
Delam tange barat
Jag tyckte filmen var en av de bättre jag sett på senare tid. Förutom närvaron och samspelet mellan 2 personer i enbart "slutna" rum hela filmen så gillar jag handlingen också. Att moral och normer ställs på högkant när en ung liten tjej går fram med brutal kyla... lysande.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Riktigt nice filmat. Hade jävligt svårt att uppskatta filmen efter the balls scene. Jag var liksom i chock att jag inte ens förstod att hon inte alls kastrerade honom. Det var ju t.o.m "skärande" ljudeffekter när hon höll på...? All tortyr där testiklar är involverat är ren panikångest och skräck. Höjden av smärta. Fet cred till Ellen Page. Jävligt duktig både i Hard Candy och Juno, trots att de båda karaktärerna var extremt störande/obehagliga.