Efterlyses: FNA-arkiv!
Ja, i slutet av nittiotalet hade jag i regel en hyfsat kategoriserad dator med en /fna/ mapp där alla utgivna nummer låg prydligt uppradade som txt's. Nu saknar jag detta väldigt mycket. Tanken har slagit mig att köra med Läs-gamla-nr-funktionen på fna.se och spara dem ett efter ett. Detta skulle dock ta mycket tid plus vara j-vligt jobbigt. Så, då antagligen ngn mer än jag där ute är sådär så tänkte jag att det skulle vara übernice om denna nån isåfall kunde zippa ner rubb och stubb och schlänga upp nånstans. Om nån är lite sysselsatt och gör den där jobbiga en-för-en-metoden och sedan zippar o slänger upp så är jag villig o sätta in en tjÿga på nån konto :] Tack.. One Love~
har länge funderat på att slänga upp en torrent med alla underground-ezines som MrHSu, FNA, SEH, SPA, KBB, 020-knulla-döden osv osv, å slänga upp på piratebay. skulle det finnas intresse isf?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
JA! STORT INTRESSE! KÖR! :]
helt klart!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
ohh yes!
DillSound like whoa.... för mer info: maila eller gör nåt annat
Vad för slags ezines är det här?
Still in the bridge
hur beskriver man FNA...? det är en hel värld..
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
hur går det med torrenten? det skulle vara guld att få läsa lite gamla phreaking zines igen.
all fire burns, little baby, you´ll learn
Ja vad händer egentligen med det här projektet? Nu när helgen är slut skulle det ju vara helschysst med lite golektyr:)
Det e på g.. chilla grabbar. har typ 200 disketter från 98-03 utan etiketter som ska gås igenom först :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
säg till när det är klart! det skulle vara sjukt roligt att läsa, och dessutom gör du ju värsta kulturgärningen!
.:stöd din lokala Folkarmé:.
dröm P24: Självklart säger jag till :-)
supersentaidanne Haha, när vi gjorde en beigebox av din räserbils-telefon och phreakade en telefonautomat. Det var tider det :)
De här feta korta gröna "stolparna" med topplock står ju fortf kvar på sina håll. Ut och phreaka nu, och se till att få upp lite e-zines åt oss :] Tiden är knapp och världen kan komma att gå mot sitt slut..
Eksem P23: En telefonautomat med en beigebox? låter som en saga.. hur?
Eksem: ja förfasen, men bäst var ju när vi sedan eldade upp boxen med en marshall så att felia fick gräva upp den mitt i vintern. höhö
all fire burns, little baby, you´ll learn
Eru-dum-eller Alltså, vi skulle phreaka en sån där japan, men den var visst kopplad till en telefonkiosk och inte en vanlig telefon, så det gick inte. Så då lackade vi ur och brände upp den istället. Ja jösses.
hade ett par metallare vi frekventerade, och hade för vana att spränga efter använding sprängandet måste ha varit roligare än ringandet ^_^
johanone P20: Gamle goda joh2n kanske?
vad hände med den där torrenten?
.:stöd din lokala Folkarmé:.
ja vad hände egentligen med den där torrenten? ;'|
Ja, nu har det ju gått ett tag. Nu kanske nåt borde ha hänt eller hur? =) Nejdå, söksträng "fna" ger fortf bara nån dyngig östeuropeisk samlingsplatta @PB ;/ C'mon, gör en seed av alla de där eller alternativt släng upp en .rar på nåt ställe kan ju inte ta me än några mb, finns gott om ställen där du/nån(?) kan få upp den ikväll tycker jag plus fler :)
Är det okej om jag uppar nu? Klockan tickar fortf, även om vi ställt tillbaka den en timme*
Tja, jag vet jag har segat. men det kommer tids nog, promise :)
Det här var en värd tråd man måste hetsa på...
Är det ingen som kan scanna pappersutgåvan av flashback till pdf? Det hade varit sjukt värt!
Lyssna på LittleJohnny också, han är lysande på idéer!
jag tackar för den här länken! på något sätt kom ja fram till att ja beställde en Cd skiva med nyaste teori frågorna! hahahahahaha helt skummT!!! shiit fan ja gjorde det helvete.. haha
aah så kan de låta! ..myspace.com/haffilagom
Graffare
2006-11-19 21:10
vad är FNA?
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
@PuGe, Titta
-->här<-- så kommer du att må jättemysigt ikväll ;)
Såja..
At last..
» Håll tillgodo! « PS. Hoppas ingen adm/mod lackar för en TPB-länk.
FNA är ju trots allt öppet! ;)
Kunde kört "wget" med lämplig växel annars. ;) (Iofs inte alltid säkert det fungerar)
Jo fast du hade väl fortf fått den á SHTML som de ligger kodade på fna.se om du typ wget fna.se/fna/fna*.shtml. Det var "pillkonverteringen" -> plain text som mödan låg i. Iofs, finns ju säkert nåt makro som hade gjort det busenkelt men men nåååja..
Vet att jag lovade en torrent innan me svenska ezines.. har inte fått tummen ur arslet men här finns ett (någolunda) komplett index över svenska ezines..
http://tfn.mine.nu/zine/ Läs dem som ett tidsdokument.
Drev själv ett av dessa zine (som såklart sög både journalist- och innehållsmässigt) under ezinens sista glansdagar (sent 90-tal)...
hoppas denna kan vara till glädje för er alla som var med :)
Jävla nostalgi vm det här. Tackar tackar.