I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med en Bergman.

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-05-26 20:52

Hjälp med en Bergman.

Hej alla!

Det är så att vi har familjemiddag hemma och efter några glas öl/vin har jag och min morfar hamnat i en het diskussion om film.

Han har just manifesterat att Hasse Ekman är hans absoluta favorit och det är här jag behöver hjälp:

Hasse Ekman ska i en Bergman-film skrika "Stäng av cirkelsågen!"

Han kan inte komma på vilken rulle det är och jag har sett försvinnande lite Bergman så jag vet inte heller.

Någon som kan stå till tjänst?

Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2006-05-26 20:59
Gyklarnas afton gissar jag på.

2006-05-26 21:01
Tack..

Ska se om det ringer någon klocka hos morfar!

2006-05-26 21:53
säg om de stämde

2006-05-27 16:41
Jo, han trodde att det kunde vara den. Men vi blev aldrig 100%

Ska ta å kolla på den någon dag för att vara säker.
Tack för hjälpen.

2006-05-27 17:32
har sett för många bergman filmer för att kunna placera ett citat sådär, mebn han är ju med i tre bergman filmer nämligen:
Fängelse
Törst
Gycklarnas afton

fängelse såg jag ganska nyligen och jag tror itne att det är den du tänmker på, så antingen töst eller gycklarnas afon tror jag.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2006-05-27 19:34
känns inte som det kan va Törst..om man nu kollar till handlingen..(jag har inte sett den)

2006-05-27 20:21
jag har sett båda och jag tror nog att det kan var vilken som av dem..
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!