I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hellsing Ultimate OVA

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-05-10 16:42

Hellsing Ultimate OVA

ramlade över en ren remake utav Hellsing serien. Jag har bara sett episod 1 men jag rekomenderar verkligen alla Hellsing fans att checka in den här super shyssta OVA:n. animeringen är duktigt förbättrad och allt råhet har höjts upp ett snäpp eller två.
Alucard är ingen man jiddrar med alltså =)

Episod 1 som jag har sett innehåller handlingen från de 3-4 första avsnitten från originalserien. Jag hoppas på att de som gör "Ultimate" episoderna fortsätter att göra om avsnitten fast med samma handling.

Rekommenderar denna starkt till alla som vill se en lite råare och bättre tecknad Hellsing.

och om någon hittar någon info om vad detta är för ngt och hur många avsnitt som planeras att göra så droppa gärna en länk här i tråden!

peace

en smäll, en duns... och en hink att blöda i

© VARGFLÖJT 2001-2008

2006-05-11 10:29
nej jag har ju ingen länk faktiskt. vet inte vem som står bakom produktionen. sitter på jobbet nu men när jag kommer hem så ska jag kolla runt lite
en smäll, en duns... och en hink att blöda i<br> <br> © VARGFLÖJT 2001-2008
Rappare

2006-05-11 16:52
errk

Vi får verkligen INTE hoppas att de fortsätter med animens story.
Den är otroligt tam i jämförelse med mangan, och med tanke på att det är en OVA så är det den storyn som med all sannolikhet kommer följas.

Det är mycket snyggare och mycket bättre story, MEN, något jag saknar är musiken från första serien. Hellsing har ett underbart soundtrack, medans Ultimate är mycket tråkigare. hittills iaf.

Animenewsnetwork sa för ett tag sen att det skulle bli 20 avsnitt, men det är nog att hoppas på för mycket.

2006-05-11 18:05
ja fan jag håller med dig. soundtracket var inte alls lika coolt.
men jag gillar att dom lixom har kortat ner storyn eller vad man ska säga.. alltså jag såg spår i från avsnitt 7 i första ultimate avsnittet så vem vet. dom kanske bara gör 4 avsnitt eller så kanske de lägger till ngt nånstans. tyckar iaf att det var riktigt nice att dom hade klämt in så många scener som man känenr igen...
Rappare

2006-05-11 22:37
errk

Jo, men det är ju bara för att det också är ifrån mangan. Bara det att mangan är mycket brutalare och mäktigare, och eftersom det är OVA så har de gjort animen mer trogen den då så att säga. Faktum är att de är nästan exakt samma tecknarstil i Ultimate som det är i mangan, vilket är skithäftigt åtminstone för oss som läser den. Du borde läsa den du med om du inte orkar vänta på nästa OVA avsnitt. :)

2006-05-12 11:58
ja lätt, bra tips den ska jag kolla upp. egentligen så läser jag inte så mkt men nu när det är så fint väder så kanske man ska printa ut nåra sidor och lägga sig ute och steka =)

2006-05-16 00:20
om jag förstått det rätt har det bara kommit ut en episod hittills?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-17 12:57
nej det är samma. jag skulle rekomendera dig att titta på original serien först. då tror jag att du skulle uppskatta ultimate avsnittet mer

2006-05-17 13:09
coolt
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2006-05-22 17:16
Såg nyss första OVAn. Läste lite på IMDb att det är en direkt ripp ifrån Manga serien.
Tycker orginal serien är bättre, går lite för fort i OVAn märkte jag. Trots att det bara finns ett avsnitt. Men man får veta lite mer om personerna i OVAn.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
Rappare

2006-05-22 18:18
mYspersSon

"direkt rip"..? Hela konceptet med OVA är att det är en anime efter mangan, som förövrigt är originalet. Såg du första avsnittet på en timme eller promo avsnittet på 30 min?

Dessutom är storyn i gamla serien rätt genomkass i jämfört med mangan, och striderna är otroligt sega. Det enda som är bättre i gamla serien är soundtracket, och det står jag fast vid!

2006-05-22 21:07
Omen, jag det var det jag läste. Jag såg 50min avsnittet.

2006-06-19 02:03
Nån som vet när del 2 kommer?