I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Alienation is my nation

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2006-02-15 23:13

Alienation is my nation

Visste inte vilket forum jag skulle lägga den här i då den är lite litteratur och lite politik, men eftersom alla i de forumen alltid klagar på att mina inlägg inte passar in där så lägger jag den här.

Alienation is my nation är en bok av Ove Sernhede och handlar till största del om unga mäns utanförskap i Det Nya Sverige och om hiphopkulturen (se där den handlar lite om svensk hiphop också, ännu svårare val nu!).
Egentligen undrar jag mest om andra förutom jag har läst den och vad ni tycker om den? Mest kul tycker jag det är att se om någon har kritik mot den för de jag pratat med som har läst den har varit helsvenskar och inte alls känt till hur det är i de områden som Sernhede tar upp i boken och därför varit tvugna att anta allt i den som en sanning.

jag tyckte det var en bra bok om än lite omständlig inledning, fast självklart väldigt bra som lärobok om man vill lära sig mycket om bakgrunden till den etniska och klassmässiga segregering vi har i Sverige.

Så, nån som läst den, vad tyckte ni? nån som blev sugen på att läsa den nu?

(nä du, hiphopkultur går för högkonjunktur)
vad är en droppe blod där borta där vår olja läcker?