I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hängd munchkin i The wizzard of Oz

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-02-10 21:38

Hängd munchkin i The wizzard of Oz

Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men jag tyckte att d passade bäst här eftersom d e en film, admin får gärna ändra om dom vill..iaf..

jag har hört massa rykten om att man kan se en munchkin hänga sig själv i filmen The wizzard of Oz så jag började söka lite på d och hittade 2 intressante hemsidor. EN där dom visar ett klipp som bara verkar vara en fågel som flaxar lite med vingarna men är ganska intressant ändå så ni kan ju kolla in den å säga vad ni tycker.http://www.snopes.com/movies/films/ozsui ..

Den andra hemsidan visar ett klipp som va riktigt scary asså för där ser d nästan precis ut som att en person har hängt sig själv i backgrunden.
http://www.gigdig.com/~oz/

Vet itne riktigt vad jag ska tro om detta men jag har läst lite att d tydligen va massa strul med filmen t.ex att alla munchkins fick skitdåligt betalt och att jätte många hade fått kicken av diverse orsaker men men iaf.. KAN detta stämma? d låter helskumt asså för dom borde ju ha tagit om scenen när dom märkte att en död person hänger å dinglar bakom alla. så nu vill jag höra vad ni tror om detta!

--------------------------->

2006-02-10 23:49
jag troor någon skulle ha upptäckt om det hängt någon där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-11 00:06
kanske men dom kanske upptäckte d efter? som du kanske ser så hänger hon(ser ut som en brud) längst bak bakom alla andra

2006-02-11 00:13
Bilderna visar ju squat och inget alls och filmen klippet som fanns där var av så fattig kvalite också.

Tror knappast dom skulle ha tagit med det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-11 00:17
ser absolut ingenting. skitsuddigt. om det är sådär många människor på en o samma plats så är jag säker på att någon sett.

2006-02-11 00:43
kolla vart dom pekar ut henne på bilden å sen kollar du på filmen.. man ser rätt tydligt ifall man vet vart hon är

2006-02-11 00:46
jag gjorde en djupdykning i det där för några år sen

har för mig att jag kom fram till att den där scenen är bortklippt numera, o bara det pekar väl på nåt ganska trisst

jag har också för mig att jag kom fram till att jag tror (ehm..) att det var nån som hängde sig

dock såg jag nu, när jag kollade på dina länkar att det var en helt annan scen än jag snackar om

och nu när jag tänker efter riktigt ordentligt (ohej, det gör nästan ont) så tror jag att det var på nåt urban legends grej, jag såg det o de dementerade hela grejen

dock roligt att det tydligen finns TVÅ personer som verkar hänga sig i filmen

(kan för övrigt säga att det jag såg o pratade om var från orginalbandet, helt ofärglatt osv)
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence

2006-02-11 00:50
...det var såklart den första länken, även om det inte var den sidan och jag har sett det ur åtminståne en väldigt inzoomad vinkel

men jag tror jag ska vara tyst nu
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence

2006-02-11 00:58
jo jag har oxå hört att dom har klippt bort d ur första versionen när folk började undra över va d va för nått..
Producent

2006-02-11 01:04
Claim: A lovelorn actor portraying one of the munchkins hanged himself on the set during the filming of The Wizard of Oz, and his death was captured on-camera and used in the final print.

Status: False.

Hallå eller
Since 1984
@realgizlee // twitter

2006-02-11 01:08
micKillah P21

kolla den andra länken, d e ett annat klipp

2006-02-11 10:52
Dom kan inte ha med en scen där en person har hängt sig utan att veta de eller att medvetet ta med den.
Dom skulle fått så mycket skit.

2006-02-11 12:58
i denna bild http://www.gigdig.com/~oz/hm1.jpg
ser man inte ett skit där han/hon ska hänga.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2006-02-11 13:21
mYspersSon

ladda ner klippet på sidan å sen kollar du på bilden vart pilen pekar så lovar jag att du kommer se nått

2006-02-11 13:21
jaha, fanns det ett klipp också :)
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2006-02-11 13:34
även om hon hade hängt sig och de inte hade märkt det så hade väl för fan nån av alla munchkinsen märkt det. Om man står bland massa folk så borde man märka att man har ett par fötter i huvet från en död liten dvärg
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"

2006-02-11 13:37
asså hon hänger längstbak, om du kollar noga så ser du att d bara e en vägg som dom har målat på bakom henne

2006-02-11 13:42
Dom ställer upp massa folk som publik för att hurra, sen hänger det en dam i bakgrunden i en kabel och svajjar...som om alla i studion är blinda.
ffs nej dom kan inte ha låtit en person hänga i en barn film.
Producent

2006-02-11 15:13
OMG

They are just stage hands !
Since 1984
@realgizlee // twitter

2006-02-11 15:34
det var lite läskigt
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!