I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lära sig teckna manga böcker

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-02-08 14:09

Lära sig teckna manga böcker

Hej.
Nån som vet nån bra bok som man kan lära sig att rita manga av?
och nån bra sida att beställa sådana böcker på, helst svenska. har sett nåra stycken sånna böcker, men alla ser så tråkiga ut. typ gammaldags stil på figurerna.

Mvh// Andreas

aigt?!

2006-02-08 14:59
ah okej, men har dom hemsida?
eller måste jag åka till stockholm för de?
aigt?!

2006-02-08 15:09
du vet ingen mer bok eller bok serie som är värt att kolla in?
aigt?!

2006-02-08 15:12
Det finns guider på svenska har jag sett, men eftersom de har asfula teckningar på omslaget vet jag inte hur bra guider de är. De jag såg såg jag på SF Bokhandeln i Stockholm. De har en hemsida:

www.sfbok.se

www.sfbok.se

2006-02-08 15:23
ah okej. tack så mycket för länkarna och tipsen, ska kanske ner till stockholm denna helg eller nästa..
är nog bättre att gå in på affären själv och kolla igenom böckerna så man får de man vill ha istället för att sitta här på internet och chansa på vilken bok man ska ha.. tack igen :D
aigt?!

2006-02-08 18:07
såg att de fanns en del "how to draw manga" böcker i serien, hoppas dom har vad jag söker bara :)
aigt?!

2006-02-08 20:49
Det är hjälp att identifiera de typiska dragen för manga, antar jag. Poser, linjer, raster, sidlayout och sånt. Manga skiljer sig ju en del från amerikanska serier, och det är väl lättare att teckna manga om man känner till genre-konventionerna.

2006-02-10 23:14
Akta dig bara för att fastna i allaregler i de där böckerna.. Ser det hela tiden på konstforum.. folk som lärt sig "reglerna" för att teckna manga och bara ritar stela trista figurer.. vill du verkloigen lära dig så satsa på att teckna av dina favorit serier, kombinera det med att lära dig teckna människor med riktiga proportioner för att förstå på vilket sätt proportionerna i manga skiljer sig från verkligheten.. och medan du tecknar av serierna så tänk hela tiden på vad du gör, vad utmärker det här ansiktet till skillnad från ett verkligt ansikte o.s.v..

Sedan kanske "lär dig teckna manga" böcker kan vara till en liten hjälp med jag är väldigt skeptisk..

Så kör en kombination om du känner att du behöver en bok..

good luck..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-12 13:59
Dicecard: ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.