Oscars-nomineringarna klara
Då var Oscars-nomineringarna för 2006 klara. Se länk: www.oscars.com Vilka skådespelare och filmer tycke ni ska vinna dom olika kategorierna? Saknar ni någon film/skådespelare i någon utav kategorierna?
har i princip inte sett någon av de nominerade filmerna så jag har svårt att uttala mig.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Reese Witherspoon är Oscarsnominerad, HAHAHAHHAHA!
Philip Seymour Hoffman ska ha för bästa manliga huvudroll! Hoppas på att Capote tar hem många priser
"three can keep a secret if two are dead"
Jävligt bra filmår, håller mina tummar för Crash och Capote!
PS. Your cunt is in the sink
Tror hon juryn kände sig obligerade att nominera henne eftersom hon blev bestulen av Nicole Kidman, 2003, i "Best Actress" kategorin! Hon förtjänade den för Legally Blonde 2 damnit!
PS. Your cunt is in the sink
ladySowl Säger väl sig självt?
Lite coolt att William Hurt blev nominerad för sin minimala roll i A History Of Violence =P
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!
inga intressanta nomineringar alls
shit va dom i Oscars Juryn suger dase. Det är så jävla uppenbart vilka som kommer med. Det har alltid vara fett keffa stofiler som luktar manchester som väljer. Terminator 3 för the win
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
HenkO P25 som all_ya sa så är det jävligt intressant att William Hurt är nominerad. all_ya P17 Hoppas fan han vinner han var skit cool i den Har inte sett alla filmerna men kommer göra det innan galan går av stapeln. Det jag blev mest glad för är hitills Terrance Howard, det var fan det första jag sa efter att jag sett Hustle&Flow att han skulle bli oscarsnominerad. Han förtjänar att vinna och det var en typisk "oscarroll"
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
Fyfan för Crash. Dess nomineringar pekar på att akademin inte är totalt smaklös. Grizzly Man nominerades inte. Det pekar på att akademin är grymt ignorant. Caché hade aldrig chansen att nomineras pga byråkratin. Det pekar på att systemet inom akademin håller på att ruttna. Vilken dynga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha, ta bort inte, jag menar att akaemin ÄR totalt smaklös.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Får väl ta och se Capote, Brokeback Mountain och Good Night, Good Luck innan det börjar bli dags.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
Producent
2006-02-03 16:36
tycker christian bale borde få en oscar för sin roll i batman begins....för att han e en riktigt grym skådis
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
så länge inte reese whiterspoon vinner en oscar e det ok. jag gissar att brokeback mountain vinner lite oscars.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!" http://starbuck.blogg.se
Crash förtjänar lätt sina nomineringar.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Fyfan för Crash. Dess nomineringar pekar på att akademin är totalt smaklös. Caché hade aldrig chansen att nomineras pga byråkratin. Det pekar på att systemet inom akademin håller på att ruttna. Vilken dynga. Håller verkligen med.
jag har knappt sett någon av rullarna. förvånande att howard blev nominerad. men visst, han var bra. det blir nog att man ser walk the line snart. verkar lovande. phoenix kommer kanske överraska en. trailers:erna talar för det. hej.
Hoppas på Philip Seymour Hoffman och Matt Dillon
slowmo har i princip inte sett någon av de nominerade filmerna så jag har svårt att uttala mig. Va? Varför? Nu driver du bara tror jag... Flera av filmerna är ju otroligt bra gjorda filmer med bra skådespelarinsatser? Jag trodde du var ett filmfan, så hur kan du ha missat alla dessa filmer? //Peace
Sen är en bra fråga, borde inte Werner Herzogs senaste dokumentär vara med i oscarsnomineringarna? Iofs har den väl inte "visats" 2005 kanske men den är producerad då...
gaia. slowmo kan inte gilla den typen av film: först och främst har för mycket folk sett filmerna, sedan är de från USA och för det tredje är de inte svartvita.
Continuing a storied tradition of ignoring the best in non-fiction filmmaking - previous slights include "Hoop Dreams," "Roger & Me" and "The Thin Blue Line" - the Academy's Documentary Branch Screening Committee didn't deem "Grizzly Man" one of the year's 15 finest documentaries , making it ineligible for Oscar consideration. Så pinsamt..
Star wars borde nomineras för visuella effekter
Ahh, såg nyss Brokeback Mountain, lite väl lång men en väldigt vacker film. Bra skådespelare och story. Nån oscar eller två kan den allt få.
Är det några här som sett någon av de utländska filmerna? Jag har inte sett allt ännu. Sen, är det nån som vet hur man får tag på kortfilmerna? //Peace
GAIA: många av filmerna har inte ens kommit hit. och jag tankar inte film! andra har inte visat sig tillräckligt intressanta. men Capote, Good Night, And Good Luck, Munich är jag sugen på att se och betar säkert av innan galan. men det är ju inte precis de filmerna jag tror att jag kommer kalla årets bästa.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
GAIA: nej inte sett nån av dem. ett par visades dock på gbg film festival nu, men med så mkt annat som går före skippar man dem. förra året visade svt någon/några av kortfilmerna som var nominerade veckan före galan vill jag minnas.
slowmo Varför inte tanka en film i toppkvalitet och sedan köpa den på t.ex. DVD när den kommer ut? Med den attityden kommer du att missa många, många filmer då inte alla biografer tar in alla filmer och inte heller alla filmer släpps på DVD-marknaden. Visst det kanske är en moralisk fråga men som ett sådant filmfreak jag är så skulle jag aldrig kunna skippa en lovande film bara för att den inte släppts på bio eller DVD i Sverige. Sen har du fullkomligt rätt, oscarsgalan är för den amerikanska marknaden och även om den är störst (okej, Indien gör fler filmer) så betyder inte det automatiskt att den bästa filmen från USA ett år är den bästa filmen det året. Här har dom inga filmfestivaler, jag tror dock att de kommer att visa en del grejer på en lokal alternativ biograf här i stan, ska kolla upp det. Jag tycker definitivt inte att du ska skippa filmerna. //Peace
GAIA: jag kommer inte missa någon av de här filmerna ofrivilligt iaf den saken är ganska klar. sen kan man såklart göra undantag på filmer so mär omöjliga att få tag på annars. men jag väntar hellre nån månad extra och ser filmer på bio än att se dem på nån sunkig divx.
Nja, sunkig kvalitet får vara, ser bara tankat om det är bra. Tänkte väl att Ferm bara skojade f.ö, ;) Fan jag har ingen TV, hur ska jag kolla på Oscarsgalan? Får väl utnyttja nån stackars polare antar jag...
Men fan, det är otänktbart att hur bra Reese Witherspoon än är i filmen att hon ska få en Oscar. Det är det högsta priset man kan få, många sjukt bra skådisar har varit utan Oscars och då blir REESE WITHERSPOON nominerad, det känns som ett sånt jävla stort hån mot hela filmhistorien och världen, även om hon gör en bra roll, vilket jag starkt betvivlar.
GAIA: divx = sunkig kvalité om man frågar mig. ferm verkar ha som uppgift att snacka skit om mig på det här forumet så lyssna gäörna så lite som möjligt på honom. Guano: Halle Berry har fått en och Hillary Swank två :P
Som sagt flera gånger i tråden så är det skandal att inte Grizzly Man är nominerad. Herzog är trots allt en av världens främsta filmskapare...
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
brokeback mountain var riktigt bra. den förtjänar en oscar eller två. en annan film som gott kunde fått en oscar är ju Zozo, men den blev ju inte nominerad...
Skåne!