I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Rån" - seriestart

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2006-01-02 18:38

"Rån" - seriestart

tv4.se

Någon som sett denna serie då den visats i norge?

Har själv inte sett den men eftersom jag personligen gillar sådana här typer av filmer så tänkte jag tipsa er med samma smak som jag :).

--

I den norska serien Rån som startar i kväll planerar fem vänner att göra den sista stora stöten för att sedan tillbringa återstoden av sina liv i lyx. Men är det verkligen så att brott lönar sig?

Anders, Kristian, Ole, Kevin och Max blev vänner i tonåren. De fem balanserar på en lina mellan vad som är rätt och fel och lockas av att fixa snabba pengar som leder dem in på en brottslig bana.

Killarna är nu runt 25 år och Kristian är ledaren för gruppen som ägnar sig åt att råna värdetransporter och bankomater. När de firar Oles födelsedag bestämmer de sig för att det är dags att konkretisera sina drömmar om att bli rika och genomföra en sista stöt som ska göra dem ekonomiskt oberoende.

Deras mål blir NorSecures värdecentral, här samlas pengarna från köpcentrum och bankomater på kvällarna. Området är välbevakat och det krävs noggrann planering för att lyckas men killarna bestämmer sig för att göra det.

Men under en skjutövning händer något oförutsett, ett hagelgevär exploderar i Oles ansikte. Kristian vägrar köra till sjukhuset förrän alla vapen är gömda trots att det är risk för Oles liv.


---


3 januari 2006 21:00 på tv4

enjoy :)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.