I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad heter filmen? Vad heter serien?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2005-12-16 17:44

Vad heter filmen? Vad heter serien?

Istället för att det ska komma upp massa trådar med någon som kommer ihåg en snutt eller scenario av en film och skapar en tråd. Så har vi bestämt att vi tar allt sånt i en tråd. De trådarna är sällan givande och de dör direkt svaret kommer och puttar ner andra trådar.

Så är det en film eller serie ni behöver hjälp att hitta titeln på, skriv det ni vet om den här och så får ni hoppas någon vet vilken det är.

2009-10-27 23:04
komedifilm - Introt i filmen börjar med nån form av sång(tror jag)av skådisarna, dom går längs någon gata och längst fram är det en röd/orange-hårig tjej som sjunger. I filmen är hon även huvudskådisens flickvän. Har gått o grubblat hela dagen för jag vill höra introsången. Mellan 99-04 skulle jag tro filmen är ifrån.
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2009-10-29 19:05
Lilnoa Filmen heter The little princess, finns nog i några olika versioner men den första är från 39 med Shirley Temple.

Nilles Är det Last supper du menar? Länk till http://www.imdb.com/title/tt0113613/
Woot

2009-10-29 21:25
Vio
Du är guld! Oj, vad jag har letat och letat.. Vill ge dig en stor kram just nu!!

2009-11-13 20:40
Nu kommer jag inte ihåg, och hittar inte, den nya "hooligan"-filmen, även om det nog inte skulle handla så mycket om det. Tror den handlade om Leeds eller Millwall som gick ner i serierna. Den är från 2009, släpptes ganska nyligen...
DIIIF
Rappare

2009-11-13 20:44
På tal om Hooligans: En kille på min skola hade tankat en film han påstod var Green Street Hooligans 2. Den handlade inte det minsta om fotbollsvåld, utan utspelade sig på ett fängelse. Tre snubbar (protagonister) gick runt på fängelset och ägde stället, och ett större gäng kom och slogs med dem ibland. Blod och slagsmål genom största delen av det jag såg (en dryg timme). Men detta var ju knappast Hooligans 2, är det någon som vet vad det kan ha varit för film?

2009-11-13 21:07
Hittade förresten vad jag letade efter, The Damned United.

Jo, Green Street Hooligans 2 var nog filmen du såg. Den har jag inte sett än men ska handla om firman (West Ham som i första filmen) som hamnat i fängelse efter storslagsmålet i slutet av första. Där möter de "bättre finansiellt ställda" Millwallsupportrar och så blir det slagsmål blabla. ;)
DIIIF

2009-11-14 07:58
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2009-11-16 17:12
scrotum P19

jo det ska va tvåan men den är ju totalt värdelös!
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
Rappare

2009-11-16 18:20
Åfan, jag trodde verkligen inte att det var den. Kollade på IMDB direkt när jag hade sett den, men den fanns inte uppe än så jag antog att det inte var den. Ville mest veta eftersom det kändes dumt att påstå att det var GSH2 om det inte var den, men det var det alltså. Fräckt :)

2009-11-24 23:01
Söker en film med Nicolas Cage

Såg den för något år sedan, det jag kommer ihåg från den är att Nicolas Cage är en fånge och blir polare med nån i finkan eller vad det var. Sen skulle ett antal fångar fraktas med flygplan och dom lyckades ta över det på något jävla vänster.
Fast Cage och hans polare är lugna medans andra lever rövare och är lite mer galna av sig. Dom landar sen på en flygplats och skapar lite action där tror jag.

I slutet minns jag inte mycket av, bara att dom hängde i någon brandbil ett tag, hehe

Någon som vet vad den heter?

2009-11-25 11:42
con air ^
Aldrig mer....

2009-11-27 14:15
ThaPimpius...

Om du inte vet vad en titeln är men du vet 1 skådis i den så kan du bara trilla in på www.imdb.com och söka på skådisen så får du upp en lista på alla filmer han har gjort och vad de handlar om osv osv...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-29 17:26
Letar efter en film som ska likna den japanska filmen Battle Royal. Men som jag förstått det ska det ist vara nån förmögen gubbe som planerar allt o skickar människor till en ö och sen dyker det upp vapen o grejer de kan använda sig av längs med vägen...lite flummigt förklarat kanske

amerikansk antar jag att den är

2009-11-29 17:51
kanske en amerikansk remake?!

2009-11-29 21:16
nja, hört att det ska komma en remake, men denna jag hörde om var nån som snarare påminde väldigt mkt om battle royal, lr så finns det redan nån remake, men då vet jag inte va den heter lr nånting om den ändå såatt..

2009-11-30 09:40
Slug. Du tänker nog på The Condemned med WWF-legenden "Stone Cold" Steve Austin.

2009-11-30 09:46
...eller kanske på lite nyare The Tournament.

2009-11-30 10:03
Tackar jackfalk :) det var The Condemned, måste vara den :)

2009-12-15 00:21
Hej. Kan inte sova, kommer inte på en film.
Det kan vara riktigt svårt för jag har inte såå mycket info, elelr några skådespelare eller så.

Det jag minns är att det handlar om en ung tjej som ska tvingas gifta sig med en gammal man. Mannen hinner lyckligtvis dö innan bröllopet. Verkar som fler män har dött för henne för hon får något slags rykte om att "sprida död"- när man ska gifta sig med henne. (Tjejen har någon sällskapsdam elelr något som blir glad när gamle mannen dör och säger att hon hade väldig tur)
Den andra karaktären är en kille, en prins eller något. Han är nästa man på tur att försöka gifta sig med tjejen och några av hans farbröder(?) är glada över detta eftersom hon har ryktet att ta död på folk. Verkar som de vill ta över tronen eller något.

Väldigt luddig förklaring men jag minns inte så mycket mer. Tror tjejen hade mörkt hår och var (såklart) rätt snygg.

Tror det är någon form av kostymfilm.

Det är inte (om någon skulel få för sig det): Troja, Kingdom of Heaven, Braveheart, Den andra systern Boleyn eller Tristan&Isolde jag menar.

Snälla hjälp mig komma på vilken det är, jag blir galen!

2009-12-21 15:57
vad heter filmen där dom bajsar i en skokartong och läggr den utanför någons dörr, allt jag minns en svenskfilm är jag dock 100% på
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-22 17:30
hustlah

ja är det inte den om nazister? det är en snubbe typ som skiter i en toa och så filmar han det och hailar framför toan. sen lägger de det i en kartong utanför dörren hos några invandrare.. den filmen vill jag också ha reda på.

tror också det är den när en har tattuerat Nasse från Nalle Puh på armen och så beundrar dom den som fan.

tror den visades på tv i samband med Artister Mot Nazister galan..

2009-12-22 19:12
haha låter som rätt film den är liknelse med nattbuss 807 och 30nde november

2009-12-23 00:21
är på jakt efter två filmer
Båda är gamla :/

Den ena handlar om ett litet barn som har ett monster i sin garderob.
Och nej, d e inte boogeyman.
Detta monster är rosa med gröna prickar och stora öron har jag för mig....

Den andra handlar om en bunke barn som hamnar i en typ undre värld där dom ska ha tag i en skatt eller liknande som finns ombord på ett skepp.
Dom ska hitta detta för att få komma hem igen och jagas av något monsterliknande.
Gick alltid runt jul förr i tiden.

Någon som känner igen detta?

2009-12-23 00:30
dunisen

Den andra kan vara The Goonies.

2009-12-23 13:52
va inne och kollade.
Tror det är rätt film :)

2009-12-25 15:56
Vad heter den svenska filmen där en mörk tjej tvingas ner under nån läktare under en match eller vad det är där hon med två killar dricker lite och sen får hon flaskan uppkörd i underlivet, i skolan trackar dem sedan henne osv, såg den på bio för ett par år sen har ingen aning om namnet. Skulle vilja se den igen... Hoppas nån förstår.

2009-12-26 18:39
Diwety: "Säg att du älskar mig"

2009-12-27 19:11
Jag är på jakt efter en film..
Den ska tydligen påminna mycket om hangover och dude where's my car (samma grej - jakt mot "tiden")
Men i huvudrollen ska det vara en tjej som pratar in något på sin killes (ex?) telefonsvarare. När han sen hamnar på sjukhus så gör hon allt i sin makt för att få bort det där meddelandet på telefonsvararen, innan han ska hinna lyssna av det.
Det kan vara omvända roller också, är lite osäker.
Hoppas någon vet vilken film jag menar, trots att beskrivningen är lite osäker och luddig...
...Jag skojade bara!

2010-01-03 17:04
Hmm, kanske inte rätt film men det påminner om Road Trip:
Länk till http://www.imdb.com/title/tt0215129/

Bara att det är omvända roller med killen som matat in ett meddelande och försöker hindra det hela innan hans tjej hör det.

2010-01-08 03:27
avante
Tack, men det är inte den. Men det kan dock mycket möjligt vara så att jag har blandat ihop handlingarna mellan filmen jag söker och Road Trip.
Jag får klura vidare... :)
...Jag skojade bara!

2010-01-26 22:48
Jag söker en Amerikansk film om ett gäng ungdomar som går på nåt tivoli
och där jobbar en massa creepy människor,Vanskapta och äkliga
elaka som jag tror dödar nån av ungdomarna.
infon e skit i know. men minns inte så mkt av den

nån som vet va jag letar efter?

Tack på förhand
softa hårt

2010-01-28 11:28
Jag har haft en film i huvet i ett bra tag nu men kan inte hitta den nånstans..
I filmen handlar de om en kille som är en nörd o blir mobbad i skolan (Om jag minns rätt så binder några fast i en stol i skolan när han bara har underkläder på sig?)
Sen efter ett tag så börjar han i en ny skola, då skaffar han sig en ny image där han försöker bli cool genom att hitta på massa (?)

Har för mig filmen handla om nått sånt där.. TROR filmen kan va ifrån början av 2000-talet. Inte säker dock, har för mig den är skapligt gammal iaf.

Aja om nån vet vilken film ja menar hojta gärna till!

Tack i förhand.
 Pennybridge City!
Rappare

2010-01-29 22:02
YaizoN
The New Guy är det antagligen du letar efter. För övrigt så har han väl även löstuttar när han sitter i den där stolen?

2010-01-29 22:34
scrotum P19:

Exakt den filmen äre jag mena tackar man tackar, nu är kvällen räddad!

Hahaha ajust fan nu när du säger det så kan det mycket väl stämma!:D
 Pennybridge City!

2010-02-12 00:34
Har bara 2 minnen från en film, hade varit kul att få reda på vad den hette.

Det var en jättestor fest i ett hus, det hängde toapapper på huset osv. Sen hade någon sex i en stor båt som var nära huset? man fick se in genom fönstret tror jag... båten hade många rum? kanske inte ens var en båt .. vafan...... hatar sånt här
be the change

2010-02-18 23:03
söker efter en thriller från 1990 talet antar jag. hade den på vhs när jag var yngre. filmen handlar om en creepy man som kidnappar en kvinnas barn och håller ungen fånge på en gård som har en massa äpplen har jag för mig.
riktigt skön atmosfär i filmen och mannen kan vara disformerad, men är inte säker.
JMD, Jag Måste Dansa!

2010-02-19 20:35
MatteOne

det kan inte va The House Of 1000 Corpses??
de går ju inte direkt på tivloi men de är ju på nåt turistattraktion i början som innehåller en åktur i spökhuset.. kanske kan va den ?

2010-03-04 00:53
jag tror på grafflix

2010-03-11 22:36
Hallöj!

Söker en relativt ny rulle som handlar om nån typ mexikan som åker till Usa o blir inblandad i nåt farligt latinogäng, han har en syster också som verkade spela en rätt stor roll i filmen, sett trailern men glömt namnet
Its darkest before dawn

2010-03-15 12:18
kille skjuter mobbare med sin polis mammas pistol(film sökes)

aaa.. sen hamnar mobbaren i koma, men vaknar sen och säger att de va killen som gjorde de. sen va det typ en side story om nån kille som va typ taxi chaufför, men hade vart typ lönnmördare förut(för typ israel eller nått sånt) och nu måste han döda nån avhoppare igen, men sen skiter han i de.

jag ha försökt att googla, men hittar inget. såg den på tv1 eller tv2(de va nån slags tv film tror ja) för typ 6 år sen.

hoppas nån vet nått.
Soderomsodergraff.blogspot.com

2010-03-16 00:51
Det skall snart komma en ny skräckfilm från skaparen av SAW-serien. Filmen utspelas i en skidort.

Någon som vet? Det skall tydligen gå på bio inom kort.

2010-03-17 03:34
Kan det vara Insidious?
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2010-03-17 10:28
Insiduous är såvitt jag förstår ännu en lågbudgeterad haunted house-historia från Paranormal Activity-gänget, med Wan/Whannell med på ett hörn. Jag har inte hört att den ska utspelas i en skidort och den är absolut inte på väg upp på bio.

2010-05-05 16:09
Tjenare jag har problem med att hitta en film sök lite på google utan resultat.

Var säkert 7-10 år sedan jag såg filmen på TV sist.

Filmen: Om jag minns rätt handlar det om en tjej som lever typ på havet och har en fader till pirat(?) rätta mig om jag har fel^^
Farsan ska ha typ en skattkarta tatuerad på sin kropp som hon sedan blir tvungen att skära bort :S
Jag kommer ihåg just den scenen och som jag minns så tyckte jag om filmen riktigt mycket då iaf!

Om jag inte är ute och cyklar helt som var huvudpersonen kvinnan som även spelar Xena.

Om jag blandar ihop olika figurer så ber jag om ursäkt, men som sagt så var det några år sedan jag såg den:)

Aja, tack i förväg för hjälpen!
 Pennybridge City!

2010-05-05 16:46
Tjenare jag har problem med att hitta en film, SÖKT**

My bad.
 Pennybridge City!

2010-05-18 18:07
YaizoN

det låter som Cutthroat Island med Geena Davis

2010-05-29 20:33
Till Fronh: Serien du söker är alldeles säkert "Les Liaisons Dangereuses", baserad på romanen med samma namn som även "En Djävulsk romans" är baserad på.
http://www.imdb.com/title/tt0317875/

2010-05-30 23:41
SITCOM
Blir dum i huvudet här och måste ta hjälp, är däremot rädd för att ingen kommer kunna hjälpa ändå.

Aja, det är en sitcom som gick på nån svensk kabelkanal (tror 5an). Är från slutet av 90 början av 00 skulle jag gissa.
Utspelar sig i Kalifornien, tror t.o.m. jag kan vara säker på att det är Malibu.
Den handlar om en familj som består av ja, jag vet inte hur många barn... Tre kanske?
En rätt snygg blond tjej i alla fall som äldsta syster (är väl egentligen namnet på henne jag är ute efter). En lillebrorsa och en lillasyster skulle jag tro.
De bor med sin styvmorsa som är skådespelerska. Kort hår har hon minns jag i alla fall och såg väl rätt bra ut med.
Men framförallt så bor de ju även med farsan som också är skådespelare, action-snubbe framförallt och lite b-filmer om jag inte minns fel.
Han är f.ö. mörkhårig, det enda jag minns typ...
Blir fan galen, borde nämligen kunna namnet på honom med. Misstänker att han kan varit med i nån såpa... Eller så blandar jag ihop honom med Patrick Duffy.
Och ja, serien var rätt värdelös vad jag minns.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2010-07-05 12:57
Jag letar efter titlarna på två olika saker.

1a. En film som är baserat på en verklig händelse. Det är en kille på high school som blir vän med två stycken grabbar (som visar sig vara rasister, fast det förstår han aldrig). Deras "rivaler" är ett riktigt tuffing wigger gäng. Senare i filmen blir i allafall den här killen som det handlar om misshandlad av wigger gänget pga dem tror att han taggat över deras tag. Han hamnar i allafall i koma och ligger i koma under en längre tid i filmen, samtidigt så börjar media att uppmärksamma det som hänt och det blir ett jävla rabalder kring skiten..
Vilken film är det? Jag tror att den innehåller ett polskt efternamn i titeln (efter pojken)

2. Den här har jag inte så mycket detaljer kring. det enda jag vet är att jag såg det som liten knodd och jag tror att det är tecknat. någon gång i filmen så finns det någon form av slangbella som i stället för en vanlig slung grej så är det som tre stycken som går under och över varandra.. Hur man nu ska förklara..
Vart kommer det ifrån?

2010-07-31 23:41
Vill gärna hitta en film, fransk troligtvis.
Del ett av filmen är sedd ur flickans perspektiv, hur hon söker jobb på en firma, får jobbet, blir tillsammans med sin chef och de gör massor med mysiga saker och lever ett lyckligt liv. Sedan dumpar han henne/är otrogen/något liknande.
Del två av filmen är sedd ur "chefens" perspektiv, hur en tjej söker jobb på firman. Hon får inte jobbet, och börjar istället förfölja chefen. När han går på dejter med andra tjejer står hon i bakgrunden och smyger t ex.

Kort och gott: Först har man medlidande med bruden, sedan killen. Fransk, som sagt.

HALP ME
My heart lives in my vagina.